Hey Telecom

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Belgissschenaap schreef:Ik krijg VoLTE en VoWiFi maar niet werkend (Sony xperia XZ2 compact;H8324).
Ik ben nu hey (orange netwerk) sinds een week;
Wij wonen hier landelijk in een goed geïsoleerde woning. De dichtste mast in vogelvlucht staat op 2,5 km en is van Proximus.
Base en Orange bevinden zich op 3,5 km. (https://zendantenneskaart.omgeving.vlaanderen.be/)
Ik was prepay bij Base en mistte nu en dan een oproep als ik in huis was afhankelijk waar ik mij bevond. Zelf gsm Bellen binnenshuis was altijd met horten en stoten. Gewoon te zwak signaal....

Ik wilde verandering en zag 2 aanvaardbare aanbiedingen bij Hey(Orange) en Youfone (Proximus).
Ik wist dat voor mij Youfone qua ontvangst best was maar ben toch gezwicht voor de 10 (20) gb limiet.....bij Orange.

De ontvangst was inderdaad net zo belabberd als bij Base. Gelukkig werkt vowifi goed op m'n poco X3.
Je kan zien als dit actief is op je gsm komt er een icoontje bij in de status balk rechtsboven van je gsm.(ook bij volte, maar deze feature
vind ik niet zo belangrijk). Gesprekken in huis zijn nu heel duidelijk, ook al heb ik maar 1 streepje ontvangst...

Samengevat kan ik bevestigen dat vowifi en volte actief is bij hey en heel goed werkt, op m'n gsm althans.
Zonder vowifi had ik terug opgezegd, want de antennedekking bij Orange vind ik ondermaats (net als base trouwens) Ik heb de afgelopen week getest in een aantal gebouwen en dikwijls slecht bruikbaar om te surfen gewoon omdat de masten te ver uiteen staan.
Ooit verander ik wel eens naar Proximus indien er een betere aanbieding komt :) By the way, heeft iemand ervaring met Youfone en vowifi. Werkt dit bij hen?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Hebben ook VoWIFI, Base ook trouwens.

Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Hebben ook VoWIFI, Base ook trouwens.
Met base(of telenet) bedoelde ik het netwerk, het was een prepaykaart van carrefour mobile. Hierop kwam vowifi nooit aktief bij mij.

m'n zoon zit bij Youfone en hierop komt vowifi ook niet aktief, vanddar m'n vraag
Laatst gewijzigd door lucdec op 06 jun 2022, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Als je Youfone kiest, zeg dan Proximus sim. Maakt het makkelijker voor ons.[emoji849]

Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Ik vind het ook een soep met al die virtuele operatoren :)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

en doe zoals Mobile Vikings...stoefen dat ze op Orange netwerk zitten en als ze panne hebben op Orange steken, terwijl hun labiele netwerkbeheerder de oorzaak is.

Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

lucdec schreef:m'n zoon zit bij Youfone en hierop komt vowifi ook niet aktief, vanddar m'n vraag
Er bestaat google ;-)
https://www.youfone.be/nl/blogs/volte-en-vowifi
Mss. eens jouw sim in zijn toestel stoppen en vice-versa.

Dan weet je het, of het aan zijn toestel ligt.

Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

lucdec schreef:Ik vind het ook een soep met al die virtuele operatoren :)
Wees blij dat er eindelijk uit die hoek wat concurentie is. Lees de groten die op die manier met elkaar willen vechten zonder hun groot klantenbestand te verliezen. Met andere woorden hun mega inkomsten van de Belg die veel te veel betaald voor telecom.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

satsurfer schreef:... Mobile Vikings .... op Orange netwerk ...
mobile vikings zit nu toch op proximus, of nog niet volledig?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Yep. Volledig.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

www.heytelecom.be ligt plat
www.orange.be ook plat
DNS probleem bij orange; de nameservers zijn down.

Dat voorspelt al niet veel goeds :S
Heb ik net gisteren voor iemand een heytelecom besteld...
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

App ligt ook plat, 4G werkt prima, al zit ik vgm via andere DNS servers...
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

4g en 3g werkte deze ochtend kortdurig niet. En het lag niet aan mij want mensen die ik kende op de trein hadden ook problemen met mobiel internet. En het was buiten op het perron dus niet in de trein.

En waarom altijd die dns problemen? Dit is al meer dan 2 jaar...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

splinterbyte schreef:
satsurfer schreef:... Mobile Vikings .... op Orange netwerk ...
mobile vikings zit nu toch op proximus, of nog niet volledig?
met netwerkbeheerder Transatel, ZONDER Vowifi/Volte/ésim/...

Blijkbaar toch mogelijk, kreeg toch sms voor mezelf.

Dan eerst niet, dan wel.

En hoe zit het nu voor kinderen <26 jaar?
Wachten tot 19/6?
Blijven zij altijd die prijs krijgen?

En wil ze op 1 account...

Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
Screenshot_20220607-182734.jpg
received_543715757365185.jpg
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik ga denk ik de 20 euro optie nemen. +die 80GB na een jaar is wel leuk en zeker bij thuiswerk. Stel dat ik even geen internet heb kan ik toch even verder.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Vandaag zijn mijn eerste 2 facturen beschikbaar in "My Hey".
2 abos van €15, dus elk aan €10 de eerste 2 jaar.

Maar facturen is 2x €15. En er staat €30 klaar voor domiciliëring.
Straks een chatten.



Na meer dan een uur wachten op de chat, komt dit...

"hey! David,

momenteel kampen we met een storing op ons netwerk we kunnen momenteel geen raadplegingen doen.
Alvast onze excuses hiervoor u kan ons gerust morgen eens opnieuw contacteren om dit verder te bekijken.

Groetjes, Dwight"
Laatst gewijzigd door ddd op 08 jun 2022, 09:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Daarom dat ik geen domiciliëring neem. Zijn maar enkele uitzonderingen die ik domicilieer.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

ddd schreef: Maar facturen is 2x €15. En er staat €30 klaar voor domiciliëring.
Het is (waarschijnlijk) een Sepa domiciliëring.
Indien niet akkoord (de reden dat men je eerst op de hoogte stelt dat je rekening voor bedrag x zal overgeschreven worden naar de begunstigde) kan je dus heel eenvoudig de uitvoering van de domiciliëring, zonder opgave van reden, weigeren.
Je kan dit zelfs, binnen de voorziene periode, nadat het bedrag reeds van je rekening is afgeschreven. Het wordt dan door je bank gewoon terug op je rekening bijgeschreven.
Dit is dus geen reden om niet met een domiciliëring te werken.
Integendeel. Wanneer je zelf de overschrijving doet en je komt er dan pas achter dat dit onterecht was ben jij het die achter je geld aanmoet.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Hier ook een factuur van 15 euro ipv 10 euro. Ze kampen blijkbaar met problemen in hun systeem. Dat is wat men mij vertelde via de chat.
momenteel kampen we met een storing op ons netwerk we kunnen momenteel geen raadplegingen doen.

Alvast onze excuses hiervoor u kan ons gerust morgen eens opnieuw contacteren om dit verder te bekijken.

Groetjes, Dwight
clvictor
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kan iemand nog zijn verbruik opvragen in "mijn Hey!" ?
Mij is het deze week nog niet gelukt.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Neen, is ook sinds dinsdag "kapot".
Er werkt daar niet veel meer sinds een paar dagen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Idem hier... Wel vervelend. Zouden de facturen er nu ook niet doorkomen? :beerchug:
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
clvictor
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ben benieuwd hoeveel dagen of weken het deze keer zal duren.
Het komt daar toch wel zeer amateuristisch over.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Dan twijfel ik nog wel even.
UBI
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2022, 11:07

Hallo,

3 nummer naar Hey! overgedragen (van EDPNET) Alle 3 te samen gedaan maar werden op verschillende dagen verwerkt.

2 facturen ontvangen van 15€ ipv 10€. ben nu al meer dan een uur aan de chat met hen :(
wacht nog op de 3e faktuur

Ze willen de 2x5 niet crediteren maar enkel de promotie een maand later laten ingaan.
Ik zal de korting voor je toekennen, deze is dan vanaf de eerstvolgende factuur in actie voor 24 maanden lang

Ik kan me daar niet in vinden maar blijkbaar wordt het :bang:

nog iemand met zelfde ervaring ?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Hier hetzelfde. Deze maand factuur van €15 betalen.
Dan start de periode van 2 jaar aan €10.

De verbruiksmeter zijn ze (nog altijd) mee bezig.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

niet plooien zou ik zeggen

de afspraak was 10 euro

hier uittreksel van bevestigingsmail:

Naam: 10 GB

In detail: Onbeperkt bellen, sms'en en mms'en

Type simkaart: standaard simkaart

10 €/maand

Levering Gratis
Maandelijks bedrag 10 €/maand
door overschrijving
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Dan is mijn ervaring bij youfone toch héél wat beter.
Daar heb ik onmiddellijk mijn maanden aan halve prijs gekregen en de "vriendendienst" kortingen werden er ook correct af gehaald. Ik heb maanden niets moeten betalen.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Wat moet je bij de pinken zijn bij Hey. Je krijgt op de chat voortdurend de mededeling dat het "heel druk" is. Ofwel reageert iedereen op de foute facturen? Ofwel werkt er daar maar 1 man en een paardekop.

Via de chat hetzelfde verhaal van de eerste factuur aan 15 euro te betalen. Daarna voor 24 maanden factuur aan 10 euro. Er werd een dossier nummer aangemaakt.

Het lijkt erop dat men de korting handmatig achteraf moet instellen op je account. Waarom dit niet automatisch gebeurd is mij een raadsel. Ofwel zijn ze overdonderd door het succes of te wel is het puur amateurisme. Maar van het witte product van één van de grote 3 zou je toch beter mogen verwachten. Is alvast geen goede reclame voor zowel Hey Telecom als voor Orange. Van de ganse conversatie screenshots gemaakt om als het dan toch blijkt verkeerd te lopen dat ik nog bewijs heb.

Aanvulling: na betalen staat er in mijn bank app (rekening) - Orange
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

De klantendienst is gewoon die van Orange. Ik kreeg al antwoord van iemand die dacht dat ik gewoon een Orange vraag gesteld had. Het is puur buiten de naam helemaal Orange op alle vlak.

EDIT: oh ja en mijn ervaring met Orange: je moet er soms wat achter zitten, maar het komt wel goed.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Op twitter stuurde ik eens naar Orange en kreeg antwoord van Hey! dat ik dat beter eens aan Orange kon vragen.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Ralf
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2022, 13:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ben met 4 naar hey gegaan

De ESim heb ik ook :-D

Wat ik raar find het is Hey! maar alles van Orange
Om de ESim te kriegen moet man het in de Orange app anklikken

Dat met de 15 euro is een no Go

Groetjes Ralf
luukske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb hier ook een factuur gehad van 15€ voor 1 dag abonnement. Gisteren proberen te chatten, maar kreeg geen antwoord. Nu nog even wachten of ze terugbellen en indien niet, dan laat ik de domiciliering terugboeken en ben ik weg naar een andere provider.
Laatst gewijzigd door luukske op 11 jun 2022, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
geelmk
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2022, 17:15
Bedankt: 1 keer

e-sim is bij Hey mogelijk!

Voor mensen die het zich afvroegen, kan ik bevestigen dat het mogelijk is om bij Hey een e-sim te hebben. Ik had tot vorig week-end een abo bij Vikings. Ben dinsdag bij een Orange winkel binnengestapt, heb gevraagd om mijn Viking abo naar een Orange e-sim abo om te zetten. Een uur later was ik bij Orange aangesloten, met e-sim. Toen heb ik op de Hey website een Hey abo 40GB aangevraagd. Heb mijn Orange klantennummer doorgegeven. En toen werd gemeld dat ik mij huidige sim (e-sim in mijn geval) ging behouden. Werkt al 4 dagen probleemloos!

Ik heb het zo gedaan omdat ik wist dat Orange klanten die naar Hey overstappen geen nieuwe sim nodig hebben. De Hey klantendienst vertelde mij ook dat zij geen e-sim ondersteunen. Ze waren zeer duidelijk: absoluut onmogelijk om bij Hey een e-sim te hebben. Heb het dan maar zo geprobeerd.

Ik lees hier dat het mogelijk is om via de Orange app een e-sim aan te vragen. Via hun website kan het waarschijnlijk ook. Zo kun je de stappen die ik ondernam, volgen maar ipv naar een Orange winkel te gaan, gewoon online e-sim aanvragen en vervolgens vragen om naar Hey over te stappen.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

luukske schreef:I Gisteren proberen the chatten, maar kreeg geen antwoord.
Dit is een regelrechte ramp om binnen te geraken. Eénmaal binnen, is het ok. Als hun systemen zelf niet in de knoop liggen natuurlijk, dan blijft het een ramp.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Nu ligt MyHey er helemaal uit...
Proxy Error
The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request

Reason: Error reading from remote server
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

ddd schreef:Nu ligt MyHey er helemaal uit...
Ze zijn terug "up and running ...... :eek: " al dagen aan een stuk geen verbruik van data, voice en sms/mms te zien. Voor de laatste 2 geen probleem, die zijn "onbeperkt". De data, zou handig zijn dit wat te kunnen opvolgen.
rallyhammer
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2008, 21:24
Bedankt: 3 keer

Heb is gevonden om de verbruik te weten

Budget Check. #5580#

Groetjes Ralf
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

rallyhammer schreef:Heb is gevonden om de verbruik te weten

Budget Check. #5580#

Groetjes Ralf
Danke :beerchug:
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Kun je zoals bij Orange een limiet instellen op €0 voor buiten de bundel surfen als je data op is?
Net als 09xx en premium sms blokkeren?

Merci!
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”