Mobile Vikings start met abonnementen vast internet

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Kenniey schreef:Zou het overal 500mbps upload worden op fiber, of enkel op het fiberklaar-netwerk?
Op elke glasvezelaansluiting, Mobile Vikings gebruikt Proximus Bitstream Fiber GPON en het snelste profiel dat momenteel beschikbaar is, is 1000/500 Mbps.
bvhalst schreef:Tiens, het antwoord van de MV klantendienst “Een andere modem is helaas niet mogelijk om aan te sluiten.” is dan niet correct?
Het is Proximus. Dus je krijgt zo'n Nokia fibermodem én zo'n Proximus BBox 3V+ in bruikleen. Een prachtig bakjesfestijn.
Je kan bij Mobile Vikings of Proximus de netwerkspecificaties opvragen om een eigen modem aan te sluiten. Wanneer men die weigert te geven, dien je klacht in bij het BIPT want elke Europese consument heeft recht op vrije modemkeuze.
tututot
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 feb 2018, 18:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Bij Edpnet zit je wel (meestal) met die éénmalige kost van €150 voor modem + activatie. Toch wel een minpunt imo. Is een 4 tal maand aan maandelijkse kosten (aan €35/maand).

Ik overweeg dit toch meer dan edpnet. Sowieso is een "nieuwe" speler goed nieuws
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Bij MV is er enkel dit jaar gratis aansluiting, dacht ik. Vanaf 1 januari zal er ook wel een installatiekost bij komen.
Maar dit speelt inderdaad wel mee, wij verhuizen binnenkort dus we gaan zeker MV vast internet proberen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Kan om één of andere reden niet inloggen op hun site en paswoord reset, deze mail komt niet toe, zelfs na 24h nog geen.

Wou eens kijken of dit interessant is

--

Zijn hier activatiekosten en dergelijke?
op de site staat

Unlimited
fast internet
Vanaf €35/maand
Downloadsnelheid tot 100 Mbps.
Uploadsnelheid tot 40 Mbps
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

Weet iemand of er een verschil gaat make met EDPnet ?
bedoel ben nu zelf bij EDPnet , heb hun fritzbox modem ook , zit op 100/35 profiel .
Kan ik vb als ik MV internet pak op de 100/40 profiel gezet worden of veranderd dit niks bij mij ?
En hun onbeperkt huis interent is het echt onbeperkt of 3 Tb ? :???:
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

raf1 schreef: Het is Proximus. Dus je krijgt zo'n Nokia fibermodem én zo'n Proximus BBox 3V+ in bruikleen. Een prachtig bakjesfestijn.
Je kan bij Mobile Vikings of Proximus de netwerkspecificaties opvragen om een eigen modem aan te sluiten. Wanneer men die weigert te geven, dien je klacht in bij het BIPT want elke Europese consument heeft recht op vrije modemkeuze.
Zou is willen zien als je een klacht gaat indienden tegen Telenet bij het BIPT was er gaat gebeuren. persoonlijk denk ik niet veel
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

Aegis schreef:
fendtje schreef: Is weer eens een aanbod voor diegenen die geen 2 verblijf bezitten.
Ja!
Hoe durven ze, seg!
.
Jaloezie blijkbaar, het eigen ikke is het enige dat telt blijkbaar.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Jouw internet profiel zelf zal niet veranderen MAAR

jouw snelheid kan eventueel wel hoger liggen voornamelijk upload

*** Dit is puur jouw snelheid die jij zal merken *** profiel =/= snelheid ***
PX max 100/30 dat je effectief haalt

Bij EDPnet,fastic en nu ook mbv 100/40 *indien jouw profiel 100/40 is ( dus als jouw lijn en lijnwaardes goed genoeg zijn )
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

buthead schreef:Jouw internet profiel zelf zal niet veranderen MAAR

jouw snelheid kan eventueel wel hoger liggen voornamelijk upload

*** Dit is puur jouw snelheid die jij zal merken *** profiel =/= snelheid ***
PX max 100/30 dat je effectief haalt

Bij EDPnet,fastic en nu ook mbv 100/40 *indien jouw profiel 100/40 is ( dus als jouw lijn en lijnwaardes goed genoeg zijn )
Dus er is kans dat ik vb 37 Mbit upload kan halen ipv 32 Mbit nu :???:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Heeft er iemand details over de oplossing om TV te kijken in dit pakket? Ik zie daar bitter weinig over?

Zie ook nergens mogelijkheid tot tester worden? Enkel voucher voor 3 maand korting. Of ben ik al te laat? :angel:

Dit lijkt me trouwens een potentiële Scarlet-killer, toch? Beetje raar kannibalisme?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

die kans bestaat, indien je profiel 100/40 is

Kan je je lijnwaarden zien, eventueel posten hier?

*update, je bent bij edpnet -> dus neen je zal geen hogere snelheid hebben.

Zoals hierboven vermeld , edepnet geeft jouw zowizo al de max snelheid

je hebt waarschijnlijk een 100/35 profiel -> jouw snelheid effectief reken 10% minder 90/31.5 ongv
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

uit goede bron weet ik dat bestaande scarletklanten volgend jaar gepushed gaan worden naar Proximus...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

Joe de Mannen schreef:uit goede bron weet ik dat bestaande scarletklanten volgend jaar gepushed gaan worden naar Proximus...

J.
Dus scarlet gaat verdwijnen ? :?
Dan vermoed ik Mobile Vikings ook , rustig aan alles afbouwe dan gewoon 1 moederbedrijf make :evil:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

cloink schreef:Heeft er iemand details over de oplossing om TV te kijken in dit pakket? Ik zie daar bitter weinig over?
Dit is een aanbod zonder klassieke tv. Ofwel neem je tv apart af bij TV Vlaanderen of Telenet. Ofwel gebruik je streaming: Opties voor TV/streaming zonder Triple play in België
cloink schreef:Dit lijkt me trouwens een potentiële Scarlet-killer, toch? Beetje raar kannibalisme?
Alle Mobile Vikings-abonnementen zijn duurder dan Scarlet. Dus veroorzaakt dit eerder een soort upselling binnen de Proximus-groep.
Het lijkt me eerder een killer van alternatieve operatoren die dankzij het open fibernetwerk te veel zouden kunnen profiteren van weglopende Telenet-klanten.
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

Raf1 , de reden waarom mensen van telenet in de 1ste plaats weglopen is omdat ze ELKE JAAR een prijsverhoging doen . Vroeger waren ze meer klant gericht , redelijk prijs maar nu gebruiken ze nog steeds oud technologie , alleen maar prijzen opdrijven en un zakken vullen en mensen maar naar duurder ABO's pushen. Ik zie geen enkel basis internet met degelijk prijs of volume . Vroeger had je nog zoiets als internet start met 10Mbit down , 512K up voor een zacht prijsje van 12 Euro met data volume van 15 Gb ofzo...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

stevenvs schreef:
raf1 schreef: Het is Proximus. Dus je krijgt zo'n Nokia fibermodem én zo'n Proximus BBox 3V+ in bruikleen. Een prachtig bakjesfestijn.
Je kan bij Mobile Vikings of Proximus de netwerkspecificaties opvragen om een eigen modem aan te sluiten. Wanneer men die weigert te geven, dien je klacht in bij het BIPT want elke Europese consument heeft recht op vrije modemkeuze.
Zou is willen zien als je een klacht gaat indienden tegen Telenet bij het BIPT was er gaat gebeuren. persoonlijk denk ik niet veel
Dat wordt zeker behandeld, maar eerst nog de dossiers Oosterweel en Gent-St-Pieters afwerken, maar dan wordt er onverwijld werk van gemaakt.

TN klantgericht, ja de rekening is erg klantgericht. Ik heb bij de start van telenet besloten om over te stappen zodra ze goedkoper waren dan Px, ik wacht nog altijd :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

J.[/quote]
Dus scarlet gaat verdwijnen ? :?
Dan vermoed ik Mobile Vikings ook , rustig aan alles afbouwe dan gewoon 1 moederbedrijf make :evil:[/quote]

Elke provider zal zijn low-cost dochtermerkt wel behouden

telenet - base
orange/voo - hey
proximus - scarlet en mobile vikings
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Ik denk het niet, kreeg net nog dit als antwoord van scarlet :
helaas hebben wij daar geen invloed op. Wel bieden we geïmpacteerde klanten een aanbieding aan om een fiber product bij Proximus te nemen voor een Scarlet prijs. Ook zal Scarlet later dit jaar haar eerste product lanceren op het fiber netwerk, houd hiervoor onze website in de gaten. - YJ
Zie screenshot
Bijlagen
Screenshot_20220503-143845_Chrome.jpg
(120.41 KiB) Nog niet gedownload
A teaspoon of baking
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 mei 2020, 20:22
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 4 keer

Joe de Mannen schreef:uit goede bron weet ik dat bestaande scarletklanten volgend jaar gepushed gaan worden naar Proximus...

J.
Enig idee waarom/wanneer er uitgefaseerd zou worden?
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Dat is voor iedereen verschillend. Men uitfasseerd enkel als er fiber ligt

Waarom? Omdat het een oude techniek is
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

volgens mij bron: nu iedereen waar fiber beschikbaar is, volgend jaar de rest... Scarlet wordt meer en meer Proximus wat te verwachten was. Maar daar gaat dit topic niet over.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ghostboy1993 schreef:Dus er is kans dat ik vb 37 Mbit upload kan halen ipv 32 Mbit nu :???:
Neen, die kans zit er niet in
Jouw snelheid bij MV zal niet hoger zijn dan wat je nu hebt bij EDPnet
buthead schreef:die kans bestaat, indien je profiel 100/40 is
Kent U één persoon die een 100/40 heeft? Ik niet :-(
De 5% happy few die op 50 meter van de ROP zitten?
ghostboy1993 schreef:Dus scarlet gaat verdwijnen ? :?
Dan vermoed ik Mobile Vikings ook , rustig aan alles afbouwe dan gewoon 1 moederbedrijf make :evil:
Er is een groot verschil tussen Scarlet en Mobile Vikings
  • - Scarlet bestaat niet, buiten de merknaam. Geen apart bedrijf, gewoon een "afdeling" bij Proximus.
    - Mobile Vikings is een zelfstandige maatschappij, waarvan Proximus de hoofdaandeelhouder is.
Als Mobile Vikings internet aanbiedt, zal dat waarschijnlijk op de manier zijn zoals EDPnet nu:
  • - ze gebruiken het Proximus netwerk voor de "last mile"
    - ze gebruiken hun eigen netwerk (Transatel?) voor uplink naar internet?
My guess ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Even kleine kanttekening;

Ouders hebben 100/40 profiel op 163m

Ikzelf heb 100/35 profiel op 123m ( minder lang actief +/- 1 maand met hele hoop problemen zoals fout gelast enz , nu OK )
-> PX is tevens opgezegd want ga naar andere internet only aanbieder, te veel issue's gehad met px
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Scarlet was ook een bedrijf toen Proximus ze kocht.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

philippe_d schreef:Er is een groot verschil tussen Scarlet en Mobile Vikings
Goh ja, op papier. Maar Proximus beschouwt Mobile Vikings ook gewoon als een merk dat een bepaalde doelgroep bedient.
Volledig in lijn met zijn #inspire2022-strategie stelt deze overname Proximus in staat een marktsegment aan te spreken dat complementair is aan de doelgroepen van Scarlet en Proximus. Proximus kan zo zijn positionering op de residentiële markt via verschillende merken optimaliseren.
bron: https://www.proximus.com/nl/news/2020/2 ... group.html
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Mobile Vikings is voor Proximus Mobile wat Scarlet is voor Proximus zelf nl. een stickermerk op een goedkoper product.
Dat is een veel gebruikte techniek om de druk op de zogenaamde premium merken niet te verhogen en toch de ganse markt in te palmen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Klopt, of hoe schakel je concurrentie uit door er zelf kunstmatig concurrenten te maken door echte concurrenten over te nemen.

Veel beter zou zijn dat de kabels geen eigendom zijn van een speler maar gebruikt kunnen worden door alle spelers zonder invloed van de grote spelers. Iedereen kan dan een eigen aanbod doen dat gericht is op klantenbehoeftes en niet op behoud van het eigen aandeel. Echte concurrentie dus.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Is dat niet de conclusie die er ooit is gedaan, ongeveer 15 jaar geleden? Ik dacht door een hele hoop userbasers.

Echte vrije markt is er pas, als de local loop niet in handen is van een provider
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

1 beheerder voor het netwerk zou de ideale situatie zijn, maar dan echt zonder winstbejag. Want op het zelfde situatie als bij energiemarkt zit ik niet te wachten. Ik heb liever geen overheid die me uitperst en dan wijst naar de energie bedrijven als de grote boosdoeners.
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Je moet al heel dom zijn, om een local loop aan te leggen, als je geen winst mag hebben.

De local loop in handen van de overheid, is de enigste juiste oplossing.
Dan kunnen nutsbedrijven samenwerken. Toen ze bij mij in tstraat een nieuw voetpad/fietspad kwamen aanleggen, ging het binnen de 12 maanden terug 3x open. 1x voor riolering, 1x voor water, en 1x voor proximus. En tnieuwe was er af
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Fluvius is alvast het beste voorbeeld om zeker geen netwerkbeheer in de handen van 1 bedrijf of de overheid te leggen.
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Proximus en telenet zijn 2 voorbeelden, om het niet in handen te steken van een prive bedrijf.

Bij telenet lopen de winsten dan nog naar amerika. Al helemaal absurd.

Als er samenwerking zou komen tussen die nutbedrijven (zie mijn vorige antwoord), kunnen prijzen drastisch dalen zonder van de winst te verliezen.
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Freec schreef: Als er samenwerking zou komen tussen die nutbedrijven (zie mijn vorige antwoord), kunnen prijzen drastisch dalen zonder van de winst te verliezen.
Dat is érg twijfelachtig : kartelvorming heeft nog nooit geleid tot lagere prijzen, wel integendeel !
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Hoe zie jij dan een oplossing?

Het bipt helpt niet veel voor de consument, die proberen zelfs getalletjes te plakken op ’onbeperkt’
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Freec schreef:Proximus en telenet zijn 2 voorbeelden, om het niet in handen te steken van een prive bedrijf.

Bij telenet lopen de winsten dan nog naar amerika. Al helemaal absurd.

Als er samenwerking zou komen tussen die nutbedrijven (zie mijn vorige antwoord), kunnen prijzen drastisch dalen zonder van de winst te verliezen.

Maar de winsten gaan altijd weg. Mensen die denken dat Concurrentie zal leiden tot prijsverlagingen zijn aan het dromen !!!!!!
Iedereen die hier begint ziet wat er allemaal gaande is in belgie en ze hebben allemaal hezelfde idee, hier winsten maken om in hun thuisbassis de eventuele verliezen goed te maken.

kpn orange goedkoop de eerste maanden maar algauw zagen ze hoe de vork aan de steel zat, ja ze waren iets goedkoper
albert hein jumbo juist hetzelfde
mooiste voorbeeld electriciteit vandaag 1.2 miljard doorsluizen naar engie france. Ze gaan daar wel de prijzen bevriezen :-D
En als ze dan toch ene speler toelaten gaan de winsten zodanig veel verminderen dat ze gaan besparen op investeringen (aan de lijve ondervonden ons huisje saint cyprien ) sinds free goed en wel ingeburgerd is kan ik u zeggen dat de kwaliteit van iedere operator enorm achteruit is gegaan. Ik ben niet de enige mensen die bij orange en base zitten waren van dezelfde mening. Ik weet het is frustrerend, maar meer spelers is niet noodzakelijk beter.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Freec schreef:Je moet al heel dom zijn, om een local loop aan te leggen, als je geen winst mag hebben.
De local loop in handen van de overheid, is de enigste juiste oplossing.
Er zijn landen waar het wel werkt met een monopolist voor de local loop.
  • - In Spanje bijvoorbeeld is het volledig koper- en fibernetwerk in handen van de vroegere monopolist, nu MOVISTAR.
    - Net zoals Proximus, is de Fiber modem (ONT) ook exclusief van Movistar.
    - Niettegenstaande dit monopolie, is er heel ruime keuze van aanbieders.
    - In Mallorca zie ik dat in het kleinste uithoekje van het kleinste dorp je een glasvezel aansluiting kan krijgen!
    - Ik betaal er 25€ per maand voor een 300/300 mbps abonnement ...
Het kan dus wel ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Dan moeten ze in Spanje toch een soort bipt hebben, die wel in het belang van de consument is?
Eentje die dan beter werkt, dan de belgische

Ik ken de situatie daar niet. Maar kan me moeilijk voorstellen, dat ze geen monsterwinsten gaan maken op de resellers, als ze de kans hebben.
Waar loopt het dan bij ons fout?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Freec schreef:Waar loopt het dan bij ons fout?
De politiek. PX heeft een hoog overheidsaandeel en ook Telenet is opgericht door de overheid. Het was de bedoeling om een Vlaams bedrijf te maken dat kon opboksen tegen PX en dat de Vlamingen onafhankelijk zou maken op telecomgebied. Nadien heeft men het gewoon verkocht aan de Amerikanen.

Kortom, de politiek heeft beslist dat de Belg graag betaalt en de bedrijven worden dus toegestaan de citroen uit te persen. Via Px gaat een deel terug naar de Belgische staat (wij dus) en bij Telenet gaat de winst naar de aandeelhouders, vooral buitenlanders. Voor de klanten zijn er indexeringen en om de zoveel jaar een nieuwe productnaam die Disney zou kunnen bedacht hebben voor hetzelfde maar dan duurder.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

philippe_d schreef:- ze gebruiken hun eigen netwerk (Transatel?) voor uplink naar internet?[/list]
My guess ...
Laten we hopen van niet, anders is er vast geen IPv6. Ofja ik dacht toch dat ze er geen/niet veel hadden, mogelijks nu anders.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Misschien dat enkele mensen hier wat trace kunnen doen zo zie je het verschil zodra je overstapt welke peerings enz ze gebruiken.

Laten we hopen gewoon diegene van px gezien MBV van hun is [emoji28]
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”