TV-box en reclame

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Emile51
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 dec 2019, 13:06
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 4 keer

Vandaag in de krant :

Daarnaast zouden de reguliere reclameblokken in programma’s opgevraagd via de functie ‘Terugkijk tv’ niet meer kunnen worden doorgespoeld.

Voorlopig heb ik daar nog geen last van, maar naar alle waarschijnlijkheid zal dit wel komen, vermoedelijk via een update van de TV-box.

Hoe kan deze update vermeden worden? Bv. door het blokkeren van de TN server in mijn router?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dit noemen ze de digitale vooruitgang :oops:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Emile51 schreef:Hoe kan deze update vermeden worden?
TV-Box terugbrengen naar een Telenet-winkelpunt en een CI+ module aanschaffen.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Dat is misschien ook maar een tijdelijke oplossing.
Niemand die zegt en weet of na verloop van tijd ook de CI+ modules niet aan de beurt komen.
Emile51
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 dec 2019, 13:06
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 4 keer

Ik ben nogal ontgoocheld over de (weinige) reacties hier.
Een TV-box was nochtans weer eens een extra uitgave, waar de gebruikers nog eens de dupe van zijn gezien ze nu (voorheen onbestaande) reclame door hun strot geduwd krijgen.

Een voorgestelde oplossing was de Firmware van de TN box niet meer te laten updaten tegen dat het zover is, als dat al mogelijk is (de update blokkeren via je eigen router, servers te zien in de DNS cache table en deze de toegang weigeren).

En dan nog.... de video stream kan misschien helemaal niet gewijzigd worden?

Mogelijks post ik dit hier in het verkeerde forum, moderatoren, misschien te verplaatsen naar Netwerken of zo?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het beste wat je kan doen is uw abo opzeggen want dat is het enige dat ze verstaan. Men heeft nu eenmaal besloten om ons de reclame door de strot te rammen en dan kan je als klant ook kiezen om geen klant meer te zijn.

Al die trukjes zullen op termijn toch ongedaan of onmogelijk gemaakt worden want vreten zullen we volgens hen.

Pas als voldoende mensen dit doen zal hun "inzicht" komen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Heavy
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2021, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

De OP was 1 week geleden, TN heeft toch al langer de "niet-doorspoel-functie" op de tv-box? Nu zijn de oudere digibox en digicorders aan de beurt. De update kun je niet stoppen, die werken met een 10.x ip daar is een passthrough voor nodig op de modem/HGW. Met een router had je zowiezo al geen 10.x of terugkijkfunctie.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Het gaat inderdaad om de oudere Digibox en Digicorder. De titel is eigenlijk fout, gezien TV-box het recenste model is, waarop die blokkering al actief is.

Je kan de updates van de oudere toestellen sowieso niet tegenhouden via het IP netwerk. De STB updates worden namelijk over de coax verspreid.
liverpool
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2022, 22:19
Bedankt: 1 keer

dit ontvangen van telenet 31/5 ll
Met Telenet TV geniet je elke dag van je favoriete entertainment op jouw manier. Je hebt toegang tot internationale programma’s, straffe series en films, maar ook het beste van eigen bodem.

We willen dat je hiervan kan blijven genieten. Om jou ook in de toekomst sterke lokale producties te bieden, zijn reclame-inkomsten voor de Vlaamse commerciële zenders broodnodig. Daarom hebben we in overleg met hen hierover duidelijke afspraken gemaakt. Daarnaast blijven we je tv-ervaring verbeteren. Met de toevoeging van de Zenderzone en gratis 7 dagen Terugkijk TV kijk jij nog meer zoals het jou uitkomt.

Wat verandert er voor jou vanaf eind juni?

Je krijgt gratis Terugkijk TV

Hiermee kan je de programma’s van alle zenders (her)bekijken tot 7 dagen1 na uitzending. Zo hoef je nooit meer een programma te missen. Ga naar je TV-gids en zoek dit icoontje: . Bij de zenders van VTM en Play kan je de reclameblokken niet doorspoelen, maar de programma’s wel. Bij alle andere zenders kan je zowel het programma als de reclameblokken doorspoelen.

Wijziging in je opnamefunctie

Op de zenders van VTM & Play start je opname voortaan met maximum één minuut reclame, die je niet kan doorspoelen. Daarna begint je opname. Alle andere reclameblokken kan je wel blijven doorspoelen. Op alle andere zenders wijzigt er niets aan je huidige opnamefuncties.

We voegen een Zenderzone toe in je TV-theek

Hier vind je alle populaire programma’s van je favoriete Vlaamse zenders terug op één handige plek. We starten met 3 pagina’s: Eén/Canvas, Ketnet en Ketnet Junior: je vindt er gratis alles van op tv van de afgelopen 30 dagen² zoals ‘Junior op zoek naar de liefde’ en ‘De Campus Cup’.

Druk op en navigeer naar ‘TV-theek’, hier zal je de Zenderzone terugvinden. Ontdek hiernaast hoe dit eruit zal zien of neem hier een kijkje.

ik gebruik hd digicorder
dus wanneer men opneemt van vtm en play kan je alle reclameblokken nog doorspoelen,alleen bij het begin is er 1 minuut niet doorspoelbare reclame
terugkijktv kijk ik niet van vtm en play ,kan als ik iets van deze zenders wil later bekijken het gewoon nog opnemen met mijn digicorder en alle reclameblokken nog doorspoelen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

liverpool schreef: dus wanneer men opneemt van vtm en play kan je alle reclameblokken nog doorspoelen,alleen bij het begin is er 1 minuut niet doorspoelbare reclame
Ik veronderstel dat die 1 minuut niet doorspoelbare reclame gerichte reclame is, die via IP binnenkomt?
Hoe werkt dat dan als je gewoon een opname maakt op een klassieke digicorder, en die digicorder is niet interactief (zit enkel de coax kabel in)?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
eversp
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2019, 16:48

boulder schreef: Ik veronderstel dat die 1 minuut niet doorspoelbare reclame gerichte reclame is, die via IP binnenkomt?
Hoe werkt dat dan als je gewoon een opname maakt op een klassieke digicorder, en die digicorder is niet interactief (zit enkel de coax kabel in)?
En hoe gaat men dat doen bij opnames die al op de HDD staan? Hoe gaat er daar nog een correct start en eindpunt van de opname vastgelegd worden?
Wordt de HDD eigenlijk nog wel gebruikt voor nieuwe opnames?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

eversp schreef:
boulder schreef: Ik veronderstel dat die 1 minuut niet doorspoelbare reclame gerichte reclame is, die via IP binnenkomt?
Hoe werkt dat dan als je gewoon een opname maakt op een klassieke digicorder, en die digicorder is niet interactief (zit enkel de coax kabel in)?
En hoe gaat men dat doen bij opnames die al op de HDD staan? Hoe gaat er daar nog een correct start en eindpunt van de opname vastgelegd worden?
Wordt de HDD eigenlijk nog wel gebruikt voor nieuwe opnames?
Welk correct start en eindpunt??? Dat is nog nooit correct geweest, ja toen we een videorecorder hadden waar je handmatig de opnames deed. Nu heb je vaak een deel voor het programma en hopelijk maar niet noodzakelijk ook het einde van het programma. Uiteraard is je schijf dan sneller vol
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Emile51 schreef:Ik ben nogal ontgoocheld over de (weinige) reacties hier.
Wat had je dan verwacht?
Een oproep tot een betoging in Mechelen? :roll:

Als je het niet eens bent met hun voorwaarden dan stop je met hun product af te nemen. Meer valt daar niet over te zeggen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dizzy schreef: Welk correct start en eindpunt??? Dat is nog nooit correct geweest, ja toen we een videorecorder hadden waar je handmatig de opnames deed. Nu heb je vaak een deel voor het programma en hopelijk maar niet noodzakelijk ook het einde van het programma. Uiteraard is je schijf dan sneller vol
Ik denk niet dat die niet-doorspoelbare reclame uit de opname zelf komt, want ze moet aan het begin afgespeeld worden.
Of het zou moeten zijn dat er een marker zit in de opnames voor begin en einde reclameblokken, en dat je digicorder dan automatisch op zoek gaat naar de eerste marker dat hij tegenkomt en daar de eerste minuut reclame afspeelt.
Ik denk eerder dat de digicorder weet dat het een opname betreft van een van die zenders, en dan via IP die minuut reclame gaat ophalen.
Alleen, interactiviteit is toch niet verplicht?
Dus als die netwerkkabel niet inzit, dan vraag ik mij af wat er gebeurt.
Het kan natuurlijk zo zijn dat hij in de vorige maanden al een locale copie van die reclame gezet heeft, en hij die regelmatig update, en dan zou het niet meer helpen als je die kabel nu niet meer insteekt, maar iemand die hem nooit ingestoken heeft, zou misschien geen reclame krijgen.
Ik vraag het mij gewoon maar af...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

boulder schreef:Alleen, interactiviteit is toch niet verplicht?
Dus als die netwerkkabel niet inzit, dan vraag ik mij af wat er gebeurt.
Waarschijnlijk niets. Maar goed, dan verlies je ook wel de handigheid van het toestel natuurlijk.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

cadsite schreef:
boulder schreef:Alleen, interactiviteit is toch niet verplicht?
Dus als die netwerkkabel niet inzit, dan vraag ik mij af wat er gebeurt.
Waarschijnlijk niets. Maar goed, dan verlies je ook wel de handigheid van het toestel natuurlijk.
Ahja, wacht, er lopen hier 2 vragen.
De ene gaat over een TV box, de andere over een digicorder.
Dat uittrekken van de kabel zal natuurlijk niet werken bij de TV box, want daar staan alle opnames in de cloud, dus zonder netwerk kun je daar niets doen.
Bij de digicorder valt het eens te proberen.
Je zou gewoon eens kunnen vlak voordat je een opname afspeelt de newerkkabel aan de kant van je digicorder uittrekken, en zien of er dan toch nog niet doorspoelbare reclame afgespeeld wordt.

Je verliest als je je netwerkkabel uittrekt inderdaad wel wat functionaliteit, vooral qua EPG lijkt mij dat het grootste gemis (slechts 2 dagen), maar als je zelden iets bestelt of via terugkijkTV kijkt, valt daar makkelijk mee te leven.
Emile51 schreef:Ik ben nogal ontgoocheld over de (weinige) reacties hier.
Het is beter dat mensen die niet tevreden zijn over een product of dienst, die gewoon opzeggen en dus met hun voeten stemmen, dan dat mensen heel veel lawaai maken op fora en toch gewoon verder blijven betalen.
Emile51 schreef:Een TV-box was nochtans weer eens een extra uitgave, waar de gebruikers nog eens de dupe van zijn gezien ze nu (voorheen onbestaande) reclame door hun strot geduwd krijgen.
Ik ben altijd tegenstander geweest van meer streaming (wat zo'n TV box feitelijk doet, want alles staat in de cloud), en minder lokaal.
Je gaat altijd nog iets meer controle hebben over wat lokaal staat dan wat ergens op een server staat.
Laatst gewijzigd door boulder op 04 jun 2022, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Maar dan kan je ook geen opnames inplannen, dat is toch zowat het enige nuttige wat dat ding doet?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

cadsite schreef:Maar dan kan je ook geen opnames inplannen, dat is toch zowat het enige nuttige wat dat ding doet?
Heb je het over de digicorder?
Je hebt toch nog altijd 2 dagen EPG?
Binnen die 2 dagen kun je toch nog altijd een opname inplannen?
En de EPG wordt constant aangevuld via coax, dus die zal altijd voor 2 dagen blijven geven.
En als je op reis vertrekt en eens meer dan 2 dagen nodig hebt kun je altijd de netwerkkabel eens insteken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik heb het inderdaad over de digicorder.
Ik heb die ook een paar jaar gehad en het handige ervan vond ik net dat je maar af en toe eens in de TV-gids moest kijken en kon inplannen.
Bij mij stond dat toestel in een kast, dus kon ik niet zo eenvoudig de kabel&uit pluggen, ik zou er alvast de moeite niet voor doen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

cadsite schreef:Ik heb het inderdaad over de digicorder.
Ik heb die ook een paar jaar gehad en het handige ervan vond ik net dat je maar af en toe eens in de TV-gids moest kijken en kon inplannen.
Bij mij stond dat toestel in een kast, dus kon ik niet zo eenvoudig de kabel&uit pluggen, ik zou er alvast de moeite niet voor doen.
Het zijn natuurlijk allemaal gewoontes.
Op mijn satellietontvanger heb ik de gewoonte dagelijks in de EPG te kijken wat ik wil opnemen, en zo de opnames te plannen.
Als je dat voor een hele week op voorhand wilt doen, zou je iedere keer die kabel moeten in- en uitpluggen, en dat lijkt mij inderdaad niet interessant.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
eversp
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2019, 16:48

Dizzy schreef: Welk correct start en eindpunt??? Dat is nog nooit correct geweest, ja toen we een videorecorder hadden waar je handmatig de opnames deed. Nu heb je vaak een deel voor het programma en hopelijk maar niet noodzakelijk ook het einde van het programma. Uiteraard is je schijf dan sneller vol
Op een tv box staat het begin- en eindpunt (bijna) altijd correct. En aansluitende opnames zijn ook altijd correct.
Dat is nu juist mijn bedenking: hoe gaan ze dat flikken met opnames die op de HDD stonden en met nieuwe opnames op de HDD van de digicorder?
Die minuut reclame op de commerciële zenders is best leefbaar, zeker op een tv box met alle anderen voordelen die die (nu nog) heeft.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

eversp schreef:
Dizzy schreef: Welk correct start en eindpunt??? Dat is nog nooit correct geweest, ja toen we een videorecorder hadden waar je handmatig de opnames deed. Nu heb je vaak een deel voor het programma en hopelijk maar niet noodzakelijk ook het einde van het programma. Uiteraard is je schijf dan sneller vol
Op een tv box staat het begin- en eindpunt (bijna) altijd correct. En aansluitende opnames zijn ook altijd correct.
Dat is nu juist mijn bedenking: hoe gaan ze dat flikken met opnames die op de HDD stonden en met nieuwe opnames op de HDD van de digicorder?
Die minuut reclame op de commerciële zenders is best leefbaar, zeker op een tv box met alle anderen voordelen die die (nu nog) heeft.
Volgens mij zullen op de digicorder die 1 minuut reclame via IP (netwerkkabel) binnenkomen.
Dat laat gepersonaliseerde reclame toe, en ook reclame die nog up to date is op het moment van afspelen.
Die 1 minuut reclame hoeft niet op de harddisk te staan.
Die digicorder zal gewoon bij het afspelen zien dat de opname van een van de zenders is die 1 minuut niet-doorspoelbare reclame moet krijgen, en zal dan eerst 1 minuut reclame streamen via IP.
Daarna zal hij de opname gewoon vanaf de harde schijf afspelen.
Zo vermoed ik zal het gebeuren, ik ben daar natuurlijk niet zeker van, maar het lijkt mij het meest logische.
Vandaar dat ik benieuwd ben wat er dan gebeurt als iemand de netwerkkabel niet heeft inzitten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ze kunnen evengoed die reclame doorsturen via coax, en laten bufferen op de digicorder. Indien niet interactief krijg je dan gewoon de recente maar niet gepersonaliseerde reclame voorgeschoteld.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

devilkin schreef:Ze kunnen evengoed die reclame doorsturen via coax, en laten bufferen op de digicorder. Indien niet interactief krijg je dan gewoon de recente maar niet gepersonaliseerde reclame voorgeschoteld.
Zou kunnen.
Het zou ook kunnen dat ze die via IP bufferen, dus de eerste keer dat je de netwerkkabel inplugt, wordt dan onmiddellijk die minuut gestreamd en opgeslagen, en die reclame is dan wel weer gepersonaliseerd, maar zal dus niet actueel blijven.
Het zou dan wel een terugval optie zijn voor het geval de gebruiker bij het afspelen zijn netwerkkabel niet heeft inzitten.
Maar het lijken mij grote data om via DVB-C te sturen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

eversp schreef: Die minuut reclame op de commerciële zenders is best leefbaar, zeker op een tv box met alle anderen voordelen die die (nu nog) heeft.
De bollebozen van Telenet, Proximus, Scarlet, Hln, DPG Media, VTM, SBS zullen het graag horen. 1 Minuut is leefbaar, over anderhalf jaar stilaan opdrijven. Hoe meer er weglopen bij lineaire tv, hoe langer de reclame zal worden. :beerchug: Lang leve Netflix, Disney+ en consoorten. Totdat daar ook reclame zal insluipen. Dan kan Tom Cruise enkel nog schitteren voor de happy few die het zich kunnen permitteren.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

Nu wordt er toch op vtm en play4 zo een kleiner scherm met reclame getoond en daarnaast een balk dat afloopt, dat gebruikt de tv box nu ook, er wordt gewoon een marker gezet op de digicorder vanaf wanneer die reclame start bij een opname, en die is niet door spoelbaar.
Bij opvragingen kan je het opgevraagde programma doorspoelen en op pauze zetten maar reclame is niet doorspoelbaar.
Is beetje wennen in het begin, en men vloekt dan eens op die reclame blokken en op den duur neem je meer op wat je wilt zien of volgen, grootste gemak is de eigen ontvanger met een ci module in waarmee je nog rusteloos kan opnames plannen en de reclame doorspoelen of uitknippen achteraf.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Reclame voor producten die het TV- kijken verstoren, wekken bij mij enige aversie op voor het product in kwestie ...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

master-magic schreef:Nu wordt er toch op vtm en play4 zo een kleiner scherm met reclame getoond en daarnaast een balk dat afloopt, dat gebruikt de tv box nu ook, er wordt gewoon een marker gezet op de digicorder vanaf wanneer die reclame start bij een opname, en die is niet door spoelbaar.
Dus de reclame die je niet kunt doorspoelen is de eerste minuut van het eerste reclameblok dat volgt?
Maw. stel dat om 20:00 uur op VTM3 "Huppeldepup" begint (fictieve naam van een programma), en om 20:13 is het eerste reclameblok van 7 minuten 30, dan wordt er een marker gezet en op het moment van afspelen gaat hij eerst naar 20:13, speelt daar 1 minuut reclame af die je niet kunt doorspoelen, en dan springt hij terug naar het begin van de opname, waarna je naar hartelust kunt doorspoelen?

Werkt het zo op de TV box, naar jouw ervaring?
In dat geval zijn die reclames dus niet gepersonaliseerd, en ook niet up to date?
Dat wil zeggen, als je nu iets opneemt, en er is reclame voor een vakantiesalon of zo, en je bekijkt die opname binnen een maand, dat je dan reclame ziet voor een vakantiesalon dat al gepasseerd is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
eversp
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2019, 16:48

boulder schreef: Dus de reclame die je niet kunt doorspoelen is de eerste minuut van het eerste reclameblok dat volgt?
Op de tv box is dat een minuut gepersonaliseerde en geactualiseerde reclame.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

boulder schreef: Werkt het zo op de TV box, naar jouw ervaring?
In dat geval zijn die reclames dus niet gepersonaliseerd, en ook niet up to date?
Dat wil zeggen, als je nu iets opneemt, en er is reclame voor een vakantiesalon of zo, en je bekijkt die opname binnen een maand, dat je dan reclame ziet voor een vakantiesalon dat al gepasseerd is.
Die reclame komt voor het programma en is niet gepersonaliseerd bij mij want is hetzelfde wat op de SD versie van het compact aanbod wordt vertoond, bij mij staat die gepersonaliseerde opties ook uit ;-)
Krijg dus de normale reclame die iedereen ziet.
Op Play4 tonen ze dat ook zo met een kleiner scherm de reclame en zo een ding dat afloopt naar het einde van de reclame, soms tussen programma’s in ook bij einde vorig en nieuw programma, zag dit soms op play4 bij de start van James en Gert, zowel in de SD en HD versie.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

master-magic schreef:Die reclame komt voor het programma en is niet gepersonaliseerd bij mij want is hetzelfde wat op de SD versie van het compact aanbod wordt vertoond, bij mij staat die gepersonaliseerde opties ook uit ;-)
De 1e minuut reclame van het eerste reclameblok dan dat volgt tijdens de uitzending, of het reclameblok dat vooraf gaat aan de uitzending?
Je opname start vermoedelijk toch niet exact bij het begin (buffer)?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

boulder schreef: De 1e minuut reclame van het eerste reclameblok dan dat volgt tijdens de uitzending, of het reclameblok dat vooraf gaat aan de uitzending?
Je opname start vermoedelijk toch niet exact bij het begin (buffer)?
een minuut voor het programma start dan het reclame blok dat niet door spoel baar is, dus begin is er normaal altijd en einde daar de tv box altijd minimum 30 min meer opneemt.
mensen die zeggen dat ze begin soms niet hebben zullen niet op de VTM en Play zenders kijken met de verplichte minuut reclame want die start bij mijn opnames altijd perfect na die minuut reclame.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

master-magic schreef:een minuut voor het programma start dan het reclame blok dat niet door spoel baar is, dus begin is er normaal altijd en einde daar de tv box altijd minimum 30 min meer opneemt.
Maar je kunt dus niet een opname maken met vrij te kiezen uren op die TV box?
Dus niet van 20:19 tot 21:33, zelfs als je die moeite zou doen om het manueel in te stellen?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Neen, met een TV box niet mogelijk om zelf uren te kiezen voor opnames. Je kan enkel een programma opnemen met automatisch de tijdstippen zoals vermeld in de TV-gids.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

koenraaddeconinck schreef:Neen, met een TV box niet mogelijk om zelf uren te kiezen voor opnames. Je kan enkel een programma opnemen met automatisch de tijdstippen zoals vermeld in de TV-gids.
En wat dan als die uren niet kloppen, wat vaak het geval is? Voorheen kon je een soort buffertijd instellen.

Het is vreemd dat men er wel in slaagt om kijkers reclame door de strot te rammen maar een opname plannen is te moeilijk :bang:

Waarom maken ze geen opname van elk programma (zonder reclame) en streamen ze dat naar de abohouders. Dan kunnen ze perfect x minuten reclame toevoegen zonder dat dit invloed heeft op de ervaring van de kijker.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dizzy schreef:
koenraaddeconinck schreef:En wat dan als die uren niet kloppen, wat vaak het geval is? Voorheen kon je een soort buffertijd instellen.
Ik denk dat ze dus met die TV box perfect weten en doorgeven aan het toestel wanneer het exact begint.
Dat bewijst dat commerciële zenders altijd doelbewust met onduidelijke start- en einduren gewerkt hebben, in de hoop dat je een marge zou inbouwen en dus toch altijd eerst op een reclameblok zou uitkomen.
Als ze zeker zijn dat je 1 minuut reclame kijkt, dan kunnen ze plots wel zo'n signaaltje naar je box doorgeven dat het programma over 1 minuut gaat beginnnen...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Volgens mij krijgt Telenet van de commerciële zenders de uitzendingen als bestanden, die ze dan op hun servers zetten.
En dat heeft niet veel met exacte start- en einduren te doen ...

Opnemen is niets meer dan een teken zetten op de TV server dat je die uitzending later wilt terugzien (soort bookmark).
Telenet zelf neemt alle programma's "één keer) op.

Als je dan een programma dat je "opgenomen" hebt wil terugzien (of via terugkijk tv) wordt dat bestand gestreamd naar je TV-Box ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Het toestel hoeft dat totaal niet te weten. Het enige wat ze moeten doen is aanvinken in hun backend dat klant X (gekoppeld aan MAC adres Y) dat programma heeft 'opgenomen', en dit dus moet te zien krijgen in de interface. Niks uren doorgeven.

De programma's worden wss bij hun sowieso digitaal opgeslagen, dus ... weinig extra werk aan ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

DAT is dus de reden waarom ze van die bakjes met HDD af wilden :lol:

Het is dan vrij duidelijk dan dat wat nu 1 minuut is gewoon gaat groeien tot een volledig reclameblok zoals voorheen en dan zijn we weer bij af.

Het enige dat helpt is TV opzeggen, da's wel zo duidelijk.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dizzy schreef: Het enige dat helpt is TV opzeggen, da's wel zo duidelijk.
Ja, maar als je via internet kijkt (VTM Go bijv.), dan krijg je ook reclame voorgeschoteld voordat je kunt kijken.
Ik herinner mij ook hoe Youtube vroeger was, zo zonder reclame, dat was toch ook een andere ervaring dan wat je nu krijgt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”