Enkel nog SSL op Telenet mailboxen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Sinds vandaag 25 maart 2022 ondersteunt Telenet enkel nog TLS/SSL op de Telenet (pop) mailboxen en smtp.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

I know. Instructies om de mailbox in te stellen / aan te passen op E-mailprogramma instellen voor je Telenet e-mailadres. Het is alleen vervelend dat ze uit gaan van een nieuw(e) configuratie / profiel, niet van het bijsturen van een bestaand.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Klopt inderdaad, ik heb er deze week 2 moeten omzetten.
En 1 had nog Outlook 2007 en moest dus upgraden.
Alleen hadden ze de correcte poorten in hun mail mogen bijzetten dan gewoon SSL/TLS.
Maar inderdaad, bovenstaande link stond alles.
En als de klanten vragen, kunnen jullie mij daarin ondersteunen, krijg je als antwoord: "Wij geven geen ondersteuning, zoek maar iemand."
Deze klant is een business-klant, vind ik er toch wel echt over. :bang:
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

svermassen schreef:Klopt inderdaad, ik heb er deze week 2 moeten omzetten.
En 1 had nog Outlook 2007 en moest dus upgraden.
Alleen hadden ze de correcte poorten in hun mail mogen bijzetten dan gewoon SSL/TLS.
Maar inderdaad, bovenstaande link stond alles.
En als de klanten vragen, kunnen jullie mij daarin ondersteunen, krijg je als antwoord: "Wij geven geen ondersteuning, zoek maar iemand."
Deze klant is een business-klant, vind ik er toch wel echt over. :bang:
Outlook 2007 ondersteund toch ook SSL?
of is dat een te oude versie van SSL?
in de mail dat mensen van Telenet ontviengen stond niets da oude mail clients niet meer zouden werken.
Al wordt dit wel gemeld als iemand naar de helpdesk belt dat 2007 & 2010 niet meer zouden werken.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Zou kunnen, qua SSL en TLS zijn wel wat wijzigingen gebeurd de voorbije jaren.
Maar in elk geval kregen wij dat daar niet aan de gang.
Foutmeldingen bij verzenden/ontvangen.

In de voorbije maanden trouwens nog aan de hand gehad na wijzigingen bij een hoster qua mailboxen.
De uitleg was dat ze het allemaal veiliger maken en ook daar niet-SSL niet meer toegelaten wordt.
Die klant zat op Outlook 2010 en kregen het daar ook niet aan de praat.
En na upgrade werkt het perfect.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

speciall schreef:Al wordt dit wel gemeld als iemand naar de helpdesk belt dat 2007 & 2010 niet meer zouden werken.
Met Outlook 2010 lukt het nog wel: gisteren een collega privé helpen de configuratie aanpassen (ondanks dat dat pakket al lang EOL is).
Ik vrees straks mijn ouders met Windows Live Mail aan de lijn te hebben...
Computer(k)nul
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik heb op verschillende FritzBoxen op Telenet lijnen een "push"service staan die uitgaande mails verstuurt bij bepaalde gebeurtenissen.
Hiervoor gebruik ik nog altijd uit.telenet.be, zonder versleuteling, poort 25 (zonder gebruikersnaam of paswoord)
Blijkt nog altijd te werken
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Sinna schreef:
speciall schreef:Al wordt dit wel gemeld als iemand naar de helpdesk belt dat 2007 & 2010 niet meer zouden werken.
Met Outlook 2010 lukt het nog wel: gisteren een collega privé helpen de configuratie aanpassen (ondanks dat dat pakket al lang EOL is).
Ik vrees straks mijn ouders met Windows Live Mail aan de lijn te hebben...
deze week ook nog een klant met windows live mail geholpen,
lijkt ook te lukken :),
maar toch even gemeld dat dit programma niet meer bestaat en een thunderbird met Imap ernaast gezet...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Ik heb enkele jaren geleden een tool geschreven in Java welke m'n Telenet mailbox om de 2 minuten uitleest om deze lokaal in een andere mailserver te injecteren. Heb dus onlangs ook m'n tooltje moeten aanpassen maar is gelukt zonder veel problemen.
Mireille
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2022, 13:54

Ik heb ook outlook 2007. Heb alle info telenet gevolgd. Bij mij werkt het nog steeds niet.Al 2x gebeld met Telenet.
Waar dat er vroeger in.telenet.be en uit.telenet .be stond met poort 110. Staan er nu andere gegevens. Ik ben al wel in het gedeelte handmatig veranderen geraakt. Kan iemand mij zeggen wat er juist in de accountinstellingen van inkomende en uitgaande mail moet staan qua benaming /poorten/sleutel?
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 11 keer

Mireille, wat ik niet begrijp is dat telenet jou niet heeft vertelt dat outlook 2007, outlook 2010 (of outlook 2013, dat weet ik nu even niet zeker) niet meer zal werken.
Deze ondersteunen geen tls 1.2 of tls 1.3, en dat zijn de enige protocollen welke vandaag nog veilig zijn.
Aangezien ze nu niet meer accepteren om zonder encryptie te werken, mag je je outlook buiten gebruik stellen en overstappen op thunderbird (opensource, gratis) of overgaan tot de aankoop van de laatste versie office.
edwin.d
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 8 keer

Ik kreeg ook telefoon van iemand waar de helft van de mails maar binnen kwamen.
Bij het andere account gaf office outlook 2019 een foutmelding.

Het account met de foutmelding was een aantal maanden terug overgezet van office 2007 naar 2019.
Het wel weekend account was in 2019 aangemaakt.

Ik ben naar het account gegevens met de error geweest en daar op test verbinding geklikt.
Na een tijdje kwam de melding dat er een probleem was.
Vervolgens op oplossen geklikt. En het probleem werd zelf door office 2019 opgelost.

Mvg
Mireille
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2022, 13:54

driesp schreef:Mireille, wat ik niet begrijp is dat telenet jou niet heeft vertelt dat outlook 2007, outlook 2010 (of outlook 2013, dat weet ik nu even niet zeker) niet meer zal werken.
Deze ondersteunen geen tls 1.2 of tls 1.3, en dat zijn de enige protocollen welke vandaag nog veilig zijn.
Aangezien ze nu niet meer accepteren om zonder encryptie te werken, mag je je outlook buiten gebruik stellen en overstappen op thunderbird (opensource, gratis) of overgaan tot de aankoop van de laatste versie office.
Dank u Dries. Ik zal iemand buitenshuis moeten zoeken . Wat zou minste tijd in beslag nemen een nieuwe office versie om toch lokaal via pop te kunnen opslaan. Of overschakelen naar imap maar dan weet ik niet hoe ik dat kan integreren met mijn oude mails?
Mireille
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2022, 13:54

Heb nieuwe office geinstalleerd. Een nieuwe account aangemaakt en naar IMAP protocol overgeschakeld.Mijn oude account verschijnt ook nog in de mails en dit gebruikt ik verder als boekenkast.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Ik gebruik (te) Outlook 2010. Ben nu overgestapt naar Vivaldi mail client

Voorlopig wel tevreden me. Iemand ervaring met Vivaldi ?

Ik zocht een mail client die het meeste aanlunt bij Outlook 2010. Had een aantal clients geinstalleerd maar uiteindelijk bij Vivaldi gebleven.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Met Vivaldi heb ik helaas geen ervaring.

Ik wil wel even eMclient als ander goed alternatief vernoemen.
Daar heb ik mijn buur (64j) mee geholpen en hij was er heel snel mee weg. De interface is duidelijk en intuïtief.

Mocht ik Outlook 365 niet gebruiken, zou ik eMclient ook wel gebruiken :-)

https://www.emclient.com/
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

rmag schreef:Ik zocht een mail client die het meeste aanlunt bij Outlook 2010. Had een aantal clients geinstalleerd maar uiteindelijk bij Vivaldi gebleven.
Waarom schaf je niet gewoon een nieuwe Office aan… je moet niet ver zoeken om dat te vinden voor amper enkele euro’s. (Of het dan 100% legaal is valt over te discussiëren)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”