Brexit is een feit

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

CCatalyst schreef:Men kan daar al eens een nieuwe gascentrale in gaan neerpoten.
Of een kerncentrale, zoveel beter :lol:
Tuurlijk, maar dan enkel omdat we lenen van onze nakomelingen, niet omdat we de meerwaarde zelf nog veel maken. Tenzij je van de overtuiging bent dat de staatsschuld even vanzelf verdwijnt als ze gekomen is, zullen zij die nu het slechte onderwijs krijgen (gelukkig nu een weekje respijt) het straks allemaal moeten terugbetalen. Hoe ze dat in godsnaam gaan moeten doen, dat weet niemand.
We gaan inderdaad achteruit maar kwamen gelukkig van een zeer goede positie. Het onderwijs is elders vaak nog erbarmelijker dus laat ons niet overdrijven. Ik heb vertrouwen dat onze jongeren wel degelijk in staat zijn om oplossingen te bedenken en verandering te veroorzaken net zoals ze nu al doen met het klimaatprobleem. Uiteindelijk zullen ze het moeten financieren net zoals de berging van de kerncentrales en het afval.

Beke had inderdaad ontslag mogen nemen maar hij is zeker niet de enige. CD&V heeft al veel foute keuzes gemaakt en de aanstelling van hun huidige voorzitter is daarbij. Hun kiespubliek verminderde ook zonder corona maar zal inderdaad nog een extra slag gekregen hebben. De dotaties zijn te hoog maar werden door de kracht van verandering niet veranderd. Zo zijn ze zelf trado's geworden en zullen ze hetzelfde lot ondergaan. Het VB zal de coronacrisis wel oplossen :roll:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

In de aanloop van mijn bezoek aan de VK, onder meer den Tesco, ben ik nog eens polshoogte gaan nemen in de Vlaanders.

Keuze deze keer voor Carrefour, want daar loopt vandaag amper nog klanten/personeel rond dus makkelijk foto's nemen. Geen enkele van deze foto's, die dateren van deze week, zijn staged! De rommeligheid is de Carrefour zoals we ze kennen.

Volgende week: het Nutella-rayon in Colruyt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het is spijtig dat er hier niemand is,die dikwijls eens naar de UK moet,die zou dan ook eens foto's v/d supermarkten ginder kunnen posten,om eens een vgl te maken,want zonder dat is het moeilijk een oordeel te vellen natuurlijk.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

CCatalyst schreef:Volgende week: het Nutella-rayon in Colruyt.
Er is geen tekort van Nutella bij Colruyt. De kleine potten zijn er genoeg maar er is een prijzenconflict en daarom zij er geen grote potten.

Dit is niet de eerste keer, ook met Lays en Coca Cola waren er al conflicten en werden die producten geweerd door Colruyt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

on4bam schreef: Er is geen tekort van Nutella bij Colruyt. De kleine potten zijn er genoeg maar er is een prijzenconflict en daarom zij er geen grote potten.
Volgens RetailDetail is het het meest populaire formaat, de 400 gram, die eruit gehaald is, niet de 900 gram. Jammer want dat is het enige nuttige formaat, de 900 gram is veel te veel en de 200 gram is dan weer te klein.
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 06 nov 2021, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

In onze lokale Colruyt is er alvast geen tekort aan Nutella. Er is geen bevoorradingsprobleem.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

CCatalyst schreef:
on4bam schreef: Er is geen tekort van Nutella bij Colruyt. De kleine potten zijn er genoeg maar er is een prijzenconflict en daarom zij er geen grote potten.
Volgens RetailDetail is het het meest populaire formaat, de 400 gram, die eruit gehaald is, niet de 900 gram. Jammer want dat is het enige nuttige formaat, de 900 gram is veel te veel en de 200 gram is dan weer te klein.
Dat maakt nu toch echt geen zier uit in welke hoeveelheid het is? Als de prijs/kg hetzelfde is... Vraagt wat meer karakter mss, zo een grote pot.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

on4bam schreef:
CCatalyst schreef:Volgende week: het Nutella-rayon in Colruyt.
Er is geen tekort van Nutella bij Colruyt. De kleine potten zijn er genoeg maar er is een prijzenconflict en daarom zij er geen grote potten.

Dit is niet de eerste keer, ook met Lays en Coca Cola waren er al conflicten en werden die producten geweerd door Colruyt.
In Nederland AH. was er vorige week zelfs hamsteren in Nutella grote potten 1+1.
Hier in de streek(Zelzate) ligt de Colruyt een vijtal km van een AH.Nederland ik denk dus ook dat er inderdaad geen tekort was,maar een conflict over de prijzen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat is inderdaad niets nieuws, de grote winkelketens onderhandelen met de leveranciers over de prijzen. Die zijn gestegen en dus staan de winkels voor de keuze om de prijs door te rekenen en zo minder interessant te worden of de leverancier onder druk te zetten om toch korting te geven. Dat is een beetje oorlog waarbij het spel soms heel hard gespeeld wordt. Met tekorten heeft dat minder te maken.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Afgelopen week naar Colruyt gaan shoppen, niks lege rekken.
Donderdag een dagje in de spar gewerkt. Alles bomvol.
Gisteren een dagje in de AH gewerkt. We moesten lopen en crossen, want er waren 3 volle vrachtwagens te lossen en de goederen aan te vullen. Als er al eens een leeg plekje was, was het omdat de bonus acties zeer succesvol waren.
Er is hier dus overduidelijk geen nationaal probleem met toelevering, maar lokale problemen bij lidll (staking), carrefour (staking), delhaize (stockbeheer).

Dat colruyt af en toe eens de ring in gaat met leveranciers is totaal niets nieuws. Ze zeggen aan welke prijs ze jouw product willen kopen of ze kopen het niet. Soms gaat dit behoorlijk ver door. Nog niet zo heel lang geleden is dit ook eens gebeurd met coca cola en andere merken, maar die herinner ik me niet onmiddellijk.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

cadsite schreef:Afgelopen week naar Colruyt gaan shoppen, niks lege rekken.
Donderdag een dagje in de spar gewerkt. Alles bomvol.
Het ligt dan toch niet aan mij.
In de Colruyt kom ik dus nooit lege rekken tegen, behalve als er "ruzie" is over prijzen etc.
Ook de Delhaize waar ik soms eens kom, nooit lege rekken gezien, of stukken die (half)leeg zijn.

Ik geloof best dat CCatalyst de rekken bij Carrefout niet eigenhandig leeggeveegd heeft, maar ik kom zoiets niet tegen in mijn eigen omgeving.
Zonder er een studie van te maken hé :).

Dat gezegd zijnde, zijn er in BE ook aanvoerproblemen, kijk maar eens op de website van IKEA.
Voor zover ik weet hebben we hier het leger nog niet moeten inschakelen om met naft rond te rijden.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

En ondertussen krijgt de bananenrepubliek aan de overkant van Het Kanaal dit te horen van haar vroegere kolonie :

https://foreignaffairs.house.gov/2021/1 ... d-protocol

Boris heeft dringend nood aan een ´oorlog´ om de Tory-corruptie uit de pers te halen, maar krijgt een niet mis te verstane waarschuwing uit de USA dat hij de ´Troubles´ niet moet terug brengen door het opblazen van het NIP (North-Ireland protocol).

En nu de Brexit-realiteit zo langzaam aan begint door te sijpelen in de Britse samenleving, zal het heel moeilijk worden voor de Tory´s om hun ´Unicorns´ te leveren.
In Cornwall bvb werden ze nu 1 miljoen toegewezen, ipv de 100 miljoen van de EU, en moeten ze het verder doen met de belofte van Bojo om dit bedrag minstens te evenaren, kuch. Nog 99 miljoen te kort dus.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

De pers in de UK lust er wel wat van,men probeert die filmpjes,met de belofte van die 100 miljoen terug op te sporen,en het lukt nog ook.Bojo heeft dringend iets nodig om de aandacht af te leiden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

fluppie schreef:De pers in de UK lust er wel wat van,men probeert die filmpjes,met de belofte van die 100 miljoen terug op te sporen,en het lukt nog ook.Bojo heeft dringend iets nodig om de aandacht af te leiden.
Waar staat dat precies in de publicatie met de grootste circulatie in het VK?

Ik heb zitten zoeken en zoeken, maar het enige dat ik vind in The Sun als ik zoek op Cornwall en brexit is een artikel over hoe het in Cornwall feest was toen ze uit de EU weg waren.

Misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen? Of staat het niet in de publicaties met de grootste circulaties, maar enkel in de pro-EU pers met veel lagere circulaties?
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

https://audioboom.com/posts/4550029-bor ... -huw-wales

De vraag in mei 2106 of Bojo kan garanderen dat na Brexit er een garantie is dat de EU-fondsen zullen vervangen worden is er 1 minuut ver in het audioverslag.
Ik heb zelfs niet volledig geluisterd naar zin antwoord, maar hoorde iets in de aard van ´certainly guarantee´ en dan weet je het wel zeker?

En op 02 oktober 2020 geeft Bojo hetzelfde ´antwoord´ in een ander interview :
https://twitter.com/i/status/1312106574500904960

Misschien ook overwegen om 3 miljoen pond mee te nemen op reis? Kun je direct als ´lord Ccatalyst´ terugkeren, als je dan nog wil terugkeren natuurlijk.

Oh, en de situatie in Noord-Ierland kan Bojo of unelected Frost geen zak schelen, kijk maar eens naar Frost zijn reactie op 9/07/2021 (als het voor de Noord-Ieren al lang duidelijk geworden is dat ze in een win-win situatie zitten :

...You were the Brexit Chief Negotiator

Your eyes were wide open

Your fingerprints are on every page of the protocol

Ppl here rejected Brexit

Protocol protects us against worst impact of Brexit

Ppl here don’t trust British Gov

The next agreement you implement will be your 1st...


https://youtu.be/1l-CHHc1j0o?t=1617
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

CCatalyst schreef:Waar staat dat precies in de publicatie met de grootste circulatie in het VK?
Ah.
Ik wist niet dat een publicatie in de lokale HLN-versie een vereiste was om het als "waar" aan te nemen.
En dat van iemand die vaak uit DeTijd citeert, nu ook niet bepaald een publicatie met grote circulatie :).
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik zie nu dat bij de meeste filmjes het geluid,van BoJo is weggehaald!!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

heist_175 schreef: Ah.
Ik wist niet dat een publicatie in de lokale HLN-versie een vereiste was om het als "waar" aan te nemen.
En dat van iemand die vaak uit DeTijd citeert, nu ook niet bepaald een publicatie met grote circulatie :).
Je ziet het verkeerd. Al regelmatig in deze topic wordt aangehaald hoe de situatie die de pers weergeeft, en daarmee bedoelen we de regimepers in de meeste EU-landen (waaronder ons land) en de anti-Brexit Britse pers, sterk verschilt met hoe de meerderheid van de Britten het zien. Bijgevolg snappen we soms niet waarom de Britten bepaalde zaken beslissen, maar de reden is gewoon dat we hier slecht geïnformeerd worden en enkel de mening te horen krijgen van een kleine selectie van de Britten, doorgaans de elite.

De meerderheid van de Britten, wel die lezen niet de anti-Brexit Britse pers maar wel The Sun of een aanverwante publicatie van hetzelfde caliber. Ze kijken geen BBC maar kijken naar Sky oid. Daarom dat ik dit dus vraag. Want als The Sun enkel rapporteert dat ze feest vieren in Cornwall, is het niet moeilijk om te begrijpen dat de partij van Boris de polls maar blijft aanvoeren, iets wat je niet zou snappen als je enkel onze pers leest. Zaken als mindere financiering etc die worden gewoon niet gepubliceerd in die media, niet omdat men het niet interessant genoeg vind, maar wel omdat men bewust zo'n zaken weert.

Bijgevolg heeft Boris misschien veel minder nood aan afleiding dan sommigen hier beweren....
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Of hoe de keuze van de mensen om zich te laten bedriegen (via de Brexit-vriendelijke-"regime"-pers) een argument op zichzelf wordt.

De NVA heeft de verkiezingen verloren, maar omdat HLN het niet brengt, is het niet waar.
Mooi is dat.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Ja, wij (Vlamingen, Belgen, Europeanen...) zijn veel slimmer :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Boris is weer in zijn nopjes. Ook gigant Shell verhuist nu hoofdzetel van Nederland naar het Verenigd Koninkrijk.

Men is zelfs graag bereid om de woordjes "Royal Dutch" te laten vallen om toch maar naar het VK te kunnen verhuizen. Iets wat toch het nodige prestige heeft in Nederland.

Ook Unilever, een andere grote Nederlandse gigant, heeft eerder Nederland al vaarwel gezegd voor Engeland.

Wanneer verhuist AB InBev?

Nochtans hadden ze ons gezegd dat na de Brexit alle bedrijven naar de EU zouden komen en het VK vaarwel zouden zeggen. Ik snap niet goed waarom we nu enkel de omgekeerde beweging zien. Waarom toont BP geen interesse om naar Nederland te komen?
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Jammer dat je dan niets te zeggen had over dit artikel in de Tijd :

https://www.kenniswest.be/artikel/brexi ... iet/140958

Maar ja, in uw ogen is en moet Brexit de winnaar zijn, terwijl er enkel verliezers zijn, zowel hier als daar. (met Noord-Ierland en de corrupte Tory poenpakkers als uitzondering).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Klopt, men heeft in eigen voet geschoten aan beide kanten en nu doen alsof de kogels in de andere zijn voet zoveel erger zijn dan in de eigen is redelijk zielig.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

fluppie schreef:Het is spijtig dat er hier niemand is,die dikwijls eens naar de UK moet,die zou dan ook eens foto's v/d supermarkten ginder kunnen posten,om eens een vgl te maken,want zonder dat is het moeilijk een oordeel te vellen natuurlijk.
U vraagt, wij draaien, en belofte maakt schuld. Hierbij het verslag van mijn bezoek aan een willekeurige Tesco SuperStore begin vorige week ergens in Groot-Londen :-D

Afbeelding

Heb ik lege rekken gezien? Jazeker.
Waren er meer lege rekken dan ik in de Vlaanders gespot heb (zie foto's in eerdere posts)? Nee, het waren er niet meer, ook niet minder.
Overdrijft de Europese media dus inzake lege rekken in Engeland? Volgens mij wel. De Britten verhongeren niet door lege winkelrekken.

Hier nog wat geselecteerde beelden met commentaar:

Afbeelding
Jep, 24u open. Hier geen 20u of 21u en al buitengewerkt worden vanaf 19u45 of 20u45.

Afbeelding
Bij het binnenkomen vond ik al vrij snel een leeg rek, of beter: rekje. Wel opvallend: bij elk artikel dat uit voorraad is post men duidelijk wanneer er terug voorraad is. Het gaat dus niet over producten waarbij er structurele problemen zijn. Alle datums die ik zag waren in de toekomst, de meesten hadden een aanvulling binnen de 7 dagen. Natuurlijk kan men op de dag dat het zogezegd bijgevuld wordt gewoon een nieuwe datum plakken, ik weet niet of ze dat ook doen. Maar bij ons posten ze helemaal niets en weet er nooit iemand wanneer iets terug in voorraad komt.

Afbeelding
In tegenstelling tot bij ons zijn ontbijtgranen goed op voorraad. De Brit krijgt ook gigantisch meer variëteit en keuze dan wij, en dat voor een veel kleinere economie dan de EU (links en rechts van het beeld staan er nog meer ontbijtgranen).

Afbeelding
Ook voor de levering van de verse worsten vond men blijkbaar toch nog ergens een vrachtwagenchauffeur. Mogelijks wel een Oost-Europeaan die zonder twee keer nadenken voor het mooie geld koos ipv de voordelen van de EU.

Afbeelding
Ja hoor, in tegenstelling tot Colruyt, ook geen gebrek aan chauffeurs voor Nutella, ook al is dat Europese import. Nu we het over Colruyt hebben, daar betaal je 2.14 EUR voor de 200g variant, in Tesco is dat slechts 1.70 GBP of 2 EUR. Misschien dat Colruyt ook Tesco moet opnemen in hun prijsvergelijkingen?

Afbeelding
Hier ging Tesco dan wel de mist in. Het meest lege rayon in de hele winkel is de afdeling bottled water. Let wel, ik film niet het hele rayon, het rayon is een hele gang lang en er was meer voorraad te vinden dan je hier ziet, maar bepaalde merken zijn echt wel volledig weg.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Wat jij "normaal" vindt, zie ik als een half lege winkel.
De Colruyt waar ik ga winkelen heeft dus echt geen lege rekken hé.

Choco kopen we online, in suppermarkten is lekkere choco zonder palmolie (waar leefgebeid van de Orang-Oetans voor gekapt wordt, weet je wel) niet te vinden. Dus hoe het Nutella schap er in de Colruyt uitziet, weet ik niet.
Er is me alleszins niets opgevallen dat het minst lege rek in bovenstaande foto/filmpje benadert.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ergens is London mogelijks ook een serieus vertekend beeld.

Vrienden van ons in Wales klagen steen en been.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Maar dat valt toch heel goed mee, daar in Londen.

Ben je ook bij de dagverse groenten en fruit gaan kijken?
Want als ik Twitter mag geloven is in die sectie het tekort het meest nijpend, of zijn de produkten er niet meer zo vers.

Want vergeet niet dat het land dat zijn grenzen zelf wou controleren nu nog altijd geen enkele controle op hun importprodukten uitoefent. Verbeteren zal het dus niet, en ik ben benieuwd of je je reis nog eens zal overdoen, wanneer hun brexit wel volledig done is.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

heist_175 schreef:Wat jij "normaal" vindt, zie ik als een half lege winkel.
De Colruyt waar ik ga winkelen heeft dus echt geen lege rekken hé.
Colruyt moet ik nog steeds doen. Maar je hebt al opgemerkt dat de winkels in jouw gemeente geen enkel leeg rek hebben. Zoals ik al geïllustreerd heb is dat in mijn gemeente (enfin, stad) wel het geval, maar de Carrefour/Delhaize ziet er ook niet beter/slechter uit dan deze Tesco, alhoewel het niet dezelfde rayons met mindere voorraad zijn en Carrefour wel een pak rommeliger is dan zowel Delhaize als Tesco.

Wat ik wou ontkrachten zijn de aantijgingen van het ene na het andere compleet leeggehaalde rayon met totale chaos en verhongerende Britten die vechten om het laatste blik met Europese bonen aan woekerprijzen, dat heb ik absoluut niet gezien en dat zie jij ook niet op de foto's. Dat classificeer ik onder het typische overdrijven van de media met een zekere agenda.

Er is voldoende keuze aanwezig, de rayons worden voortdurend aangevuld - zie aanvulkarren in filmpje - en de prijzen zijn gelijkaardig als hier: sommige zaken duurder - andere zaken goedkoper. Er zal - net als bij Delhaize en Carrefour - wel eens een algemeen tijdelijk bevoorradingsprobleem geweest zijn dat dan wellicht onder meer met de Brexit verband hield en leuke kiekjes opleverde (waaronder dat beeld van jou). Maar het schap met de ontbijtgranen is ondertussen dus alweer aangevuld.
lukadad schreef:Ben je ook bij de dagverse groenten en fruit gaan kijken?
Ja, de groenten- en fruitmarkt bevindt zich naast dat lege rekje/vleeswaren. Daar had je een gelijkaardig beeld als de rest van de winkel - meeste zaken voldoende in voorraad, hier en daar iets leeg - maar liep voortdurend teveel volk - ook kinderen - rond om te filmen. Zoals aangetoond bij de vleeswaren is er wel degelijk ook normale levering van populaire verse producten.
lukadad schreef:Want vergeet niet dat het land dat zijn grenzen zelf wou controleren nu nog altijd geen enkele controle op hun importprodukten uitoefent.
Klopt, maar Tesco doet wel controles op wat ze verkopen. Ik spreek me er niet over uit of dat in elke keten het geval is, want er zijn er een pak daar en ze hebben niet allemaal een even goede reputatie qua versheid. Tesco zit uiteraard in het meer betrouwbare segment zoals je ook uit de foto's wel kan afleiden.

Overigens, terwijl M&S zich wegtrekt uit de continentale EU, blijven de EU ketens Aldi/Lidl wel verder aanwezig in het VK, deze Tesco liet ook niet na om aan te wijzen welke van hun producten goedkoper waren dan die van de naburige Aldi. Ik dacht dat er ook iets van Carrefour aanwezig was want ik zag eens een lege verpakking met het onmiskenbare logo, blijkt dat dat echter een samenwerking tussen Tesco en Carrefour was die eind dit jaar stopt, en Tesco was er snel bij om te zeggen dat dat zeker niet aan de Brexit ligt. Carrefour verdwijnt dus ginder, maar enkel de producten, niet de winkels/jobs want die hadden ze niet.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Het is zelfs zo hard "geen probleem", er zijn dus massaal klachten over, dat de ONS er dan maar statistieken over begint bij te houden.

https://www.economist.com/britain/2021/ ... ns-shelves
Spooked by supply-chain disruptions, the Office for National Statistics has started to monitor supermarket and grocery shops. A survey of 288 stores suggests only patchy problems. Just 5% of sites looked low on fresh vegetables, and 6% on toilet roll. But 12% lacked chocolate selection boxes, 17% sparkling water and 18% frozen turkey.
When lorry-drivers are scarce, heavy, low-margin products like bottled water are not a priority. For other products, Christmas stockpiling could be a factor. Sales of frozen poultry in October were up 27% compared with a year ago, according to Kantar, a data firm, and those of Christmas puddings were up by a third. Scattered shortages of paracetamol are probably also related to the season: sales of cough medicine have doubled.
Of er water ontbreekt in de Colruyt weet ik niet, ik drink drinkwater uit de kraan.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

heist_175 schreef:Het is zelfs zo hard "geen probleem", er zijn dus massaal klachten over, dat de ONS er dan maar statistieken over begint bij te houden.

https://www.economist.com/britain/2021/ ... ns-shelves
Spooked by supply-chain disruptions, the Office for National Statistics has started to monitor supermarket and grocery shops. A survey of 288 stores suggests only patchy problems. Just 5% of sites looked low on fresh vegetables, and 6% on toilet roll. But 12% lacked chocolate selection boxes, 17% sparkling water and 18% frozen turkey.
When lorry-drivers are scarce, heavy, low-margin products like bottled water are not a priority. For other products, Christmas stockpiling could be a factor. Sales of frozen poultry in October were up 27% compared with a year ago, according to Kantar, a data firm, and those of Christmas puddings were up by a third. Scattered shortages of paracetamol are probably also related to the season: sales of cough medicine have doubled.
Of er water ontbreekt in de Colruyt weet ik niet, ik drink drinkwater uit de kraan.
Misschien zijn het die duivelse MSM die de boel oppoken? :lol:

Soit, we leren dat de brexit ook het probleem van het schijtpapier niet heeft opgelost :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Of er water ontbreekt in de Colruyt weet ik niet.
Het zou me sterk verbazen, want er start net een grote kortingsactie op drinken, ook water.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

heist_175 schreef:Of er water ontbreekt in de Colruyt weet ik niet, ik drink drinkwater uit de kraan.
Er ontbreekt ook geen flessenwater in de Tesco, zoals de foto hieronder aangeeft. Alleen waren bepaalde merken of hoeveelheden (grote formaten vooral) compleet weg. Iets wat je al dan niet kan vergelijken met het gebrek aan ontbijtgranen bij ons: niet alle ontbijtgranen zijn weg, alleen je favoriete merken of smaken ontbreken.

Het is idd wel mogelijk dat het specifiek bruiswater is dat ontbrak zoals die statistiek aangeeft, heb het niet zo in detail bekeken. Ik zie op deze foto weliswaar kleinere formaten van San Pellegrino staan wat bruiswater is, maar niet het goedkoopste merk.

Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Brexit werkt niet" evenement in Newcastle vandaag
Noordoostelijke bylines
20 november 2021

Delen
E-mail
Sjilpen
Facebook-pagina
Inwoners van het noordoosten zullen vandaag in de straten van Newcastle zijn om te protesteren tegen de lokale impact van de recente crisis in de vrachtwagen- en toeleveringsketen.

Actievoerders uit Noordoost voor Europa spreken op zaterdag 20 november bij Grey's Monument met het publiek over tekorten aan goederen en de problemen waarmee lokale bedrijven worden geconfronteerd.

Als onderdeel van hun campagne zullen activisten pamfletten uitdelen met de tekst "Brexit werkt niet" en met mensen praten om erachter te komen hoe Brexit mensen op lokaal en nationaal niveau beïnvloedt.

North East for Europe maakt deel uit van de Europese Beweging die meer dan 100 groepen in het hele land heeft.

Doneer aan North East Bylines
Hoewel andere landen als gevolg van de pandemie tekorten aan vrachtwagenchauffeurs hebben ervaren, geeft North East for Europe de Brexit-deal van de regering de schuld van het verergeren van de situatie in Groot-Brittannië, door de prikkels voor in de EU gevestigde vervoerders om in Groot-Brittannië te opereren te verminderen en de capaciteit in ons vrachtwagennetwerk te vergroten.

Yvonne Wancke, voorzitter van North East for Europe, zei:

"Sinds de zomer heeft de harde Brexit-deal van de regering Groot-Brittannië lege schappen, lege pompen en lege zakken gegeven, en nu wordt Kerstmis bedreigd. Brexit werkt niet. We willen mensen in het Noordoosten de kans geven om hun ervaringen van de afgelopen maanden en eventuele angsten voor de toekomst te delen."

Louise Brown, campagnevoerder en mede-oprichter van de groep voegde eraan toe:

"Vooral jongeren zijn hard getroffen door de Brexit. Door alle administratieve rompslomp is het voor bands bijna onmogelijk om in Europa te touren of daar in welke hoedanigheid dan ook te werken. Al die extra bureaucratie heeft ook het lokale bedrijfsleven negatief getroffen nu de handel met de EU na de Brexit enorm is gedaald."

De Road Haulage Association beweert dat het VK een tekort heeft aan meer dan 100.000 gekwalificeerde vrachtwagenchauffeurs, waaronder chauffeurs uit EU-lidstaten die hier vóór de Brexit werkten en woonden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Vandaag ook een stuk over de Brexit in DS oa over de deal van Shell.

Het stuk gaat ook over de beslissing van Ryanair en mijnreus BHP om de Briste beurs de rug toe te keren. Dat ondergraaft de theorie dat Londen als financieel centrum zo veel voordelen te bieden heeft, dat het belang van het EU-lidmaatschap erbij verbleekt.

In feite neemt het belang van de London Stock Exchange al jaren af. In 2003 was de Square Mile goed voor 40% van de waarde van alle Europese aandelen, nu is dat 20%. Ook wat het aantal beursintroducties en het aantal ­genoteerde bedrijven betreft, heeft de beurs terrein moeten prijsgeven, schreef The Economist in oktober. Bovendien blijft het rendement achter bij dat van andere beurzen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het zo ook kunnen dat bijv. de grootaandeelhouders betere voorwaarden hebben in de UK??

Bedrijven gelijk Shell hebben hun strategie trouwens geweizigd,vroeger bij hoge prijzen probeerde men in eerste plaats zoveel mogelijk te verkopen,en tegelijk ook op zoek te gaan naar nieuwe bronnen.
Dit is nu anders,bij hoge prijzen probeert men nog altijd zoveel mogelijk te verkopen en men verwend zijn aandeelhouders met extra dividend en bestuurders met extra opties e.d. het op zoek gaan naar nieuwe bronnen is er niet meer bij.
Daarmee mijn vermoeden dat het om een financiele oorzaak zou gaan.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat staat ook in het artikel, het is puur een financiële zaak. Grote bedrijven zoeken altijd staten die hun broek willen afsteken voor hen. Uiteindelijk winnen de grote bedrijven en concurreren de staten zich naar de dieperik. Je krijgt dan bvb uitwassen waarbij bedrijven jarenlang de bevolking mogen vergiftigen want ze zorgen toch voor werkgelegenheid. Controles worden wegbezuinigd want er zijn te weinig belastingsinkomsten omdat een deel van de bedrijven amper belastingen betaalt en dat zijn niet de kleinste.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Dizzy schrijft: ...Je krijgt dan bvb uitwassen waarbij bedrijven jarenlang de bevolking mogen vergiftigen...

Deze draad gaat over de UK, niet over ons eigen landje :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

wied schreef:Dizzy schrijft: ...Je krijgt dan bvb uitwassen waarbij bedrijven jarenlang de bevolking mogen vergiftigen...

Deze draad gaat over de UK, niet over ons eigen landje :-D
Het zou me verbazen mochten dergelijke uitwassen in de UK niet bestaan :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Touchee, want UK heeft net ca 50 jaar EU inmenging achter de rug...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

BBC zegt dat migrantencrisis 'alles te maken heeft met Brexit'
"Het probleem voor de overheid is dat je de ophaalbrug niet zomaar omhoog kunt trekken. Het bewaken van de landsgrenzen vereist internationale overeenstemming en samenwerking."
Jack Turf door Jack Peat 2021-11-22 08:51in de politiek

Facebook-pagina
Sjilpen
Linkedin
E-mail
Whatsapp
De BBC heeft gemeld dat brexit de migrantencrisis waarmee Groot-Brittannië wordt geconfronteerd "ingewikkelder" heeft gemaakt vanwege een gebrek aan "interne overeenkomsten en samenwerking".

Erop wijzend dat de zogenaamde 'crisis' minder over cijfers gaat en meer over beloften om "de controle over de Britse grenzen terug te nemen", zei thuisredacteur Mark Easton dat harde praat over asiel te maken heeft met ministers die willen illustreren hoe Brexit de soevereiniteit en onafhankelijkheid van het Verenigd Koninkrijk heeft hersteld.
Toch kan de realiteit op het terrein niet tegenstrijdiger zijn.

Meer dan 24.700 mensen zijn dit jaar tot nu toe in het Verenigd Koninkrijk aangekomen na het maken van de kanaaloversteek in kleine boten - bijna drie keer zoveel als in 2020.

Nog eens honderden mensen, waaronder zeer jonge kinderen, maakten in het weekend de gevaarlijke kanaaloversteek naar het Verenigd Koninkrijk.

Zoals Easton opmerkt: "op dit moment, met weinig bilaterale overeenkomsten en buiten de EU-regelingen, heeft brexit de situatie ingewikkelder gemaakt, niet minder."

Van de 24.700 mensen die dit jaar vanaf kleine bootjes zijn overgestoken, zijn slechts vijf mensen teruggestuurd naar 'veilige' derde landen in de EU, vergeleken met een kwart van alle aankomsten die verzoeken hadden ingediend toen het VK deel uitmaakte van de 'Dublin-regelingen' van de EU.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”