Tadaam

Nieuws omtrent telecom
Ratface
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

cadsite schreef: pak dan scarlet trio hé...
Iets met eieren en een mand.... 8)
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Gebruik de tadaam app op een Samsung tv(bekabeld op Telenet) en op Google tv (wifi) verbonden. Helaas is de kwaliteit ellendig.

Iemand een idee hoe ik kan verbeteren of is het altijd zo slecht. Dacht mijn Telenet tv op te zeggen en tadaam voor tv te gebruiken. Heb de tadaam modem ergens anders voor internet.
ThomasNu
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2021, 14:19

Ken schreef: Deze antenne is nog maar een maandje verkrijgbaar, dus nog niet overal te vinden.

Poynting XPOL-1-5G
X-Polarised, Omni-Directional, LTE MIMO Antenna; 698 – 3800 MHz, 3 dBi
https://poynting.tech/antennas-and-acce ... xpol-1-5g/
Excuses voor het oprakelen van dit bericht maar ik heb owv matige ontvangst en na het lezen van dit topic precies deze aanpak gevolgd en dezelfde antenne aangekocht. Ik sluit die met een SMA-TS9 adapter aan op de Tadaam router maar dan gaat het lampje van signal strength naar rood en valt de verbinding weg.
Is het mogelijk dat (sinds kort) de optie voor externe antenne bij Tadaam staat uitgeschakeld? Of zie ik iets anders over het hoofd?
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Kan je in de Tadaam modem een simkaart van een andere provider steken? En, gaat dat werken?
APN enzo zal je moeten invullen, maar gaat dat ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

ThomasNu schreef:
Ken schreef: X-Polarised, Omni-Directional, LTE MIMO Antenna; 698 – 3800 MHz, 3 dBi
Ik sluit die met een SMA-TS9 adapter aan op de Tadaam router maar dan gaat het lampje van signal strength naar rood en valt de verbinding weg.
Is het mogelijk dat (sinds kort) de optie voor externe antenne bij Tadaam staat uitgeschakeld? Of zie ik iets anders over het hoofd?

Je ziet iets over het hoofd. 3dBi is eigenlijk niets. dBi is de "winst" van een antenne tegenover een "isitopische" antenne. Dat wil zeggen een antenne die naar alle richtingen hetzelfde straalt en dat bestaat eigenlijk enkel in theorie. Een dipool (standaard antenne) heeft een "winst" van 2.1 dBi dus eigenlijk geeft bovenstaande antenne een "winst" van 0.9 dBd (winst tegenover een dipool) en dat is eigenlijk bijna niets. Reken nog verlies van die 5 meter coax + extra connectoren en i.p.v. + x dB zal het - x dBi zijn. Als je al winst hebt zal het eerder zijn omdat de antenne vrijer en hoger staat dan vanwege het design.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

on4bam schreef:
ThomasNu schreef:
Ken schreef: X-Polarised, Omni-Directional, LTE MIMO Antenna; 698 – 3800 MHz, 3 dBi
Ik sluit die met een SMA-TS9 adapter aan op de Tadaam router maar dan gaat het lampje van signal strength naar rood en valt de verbinding weg.
Is het mogelijk dat (sinds kort) de optie voor externe antenne bij Tadaam staat uitgeschakeld? Of zie ik iets anders over het hoofd?

Je ziet iets over het hoofd. 3dBi is eigenlijk niets. dBi is de "winst" van een antenne tegenover een "isitopische" antenne. Dat wil zeggen een antenne die naar alle richtingen hetzelfde straalt en dat bestaat eigenlijk enkel in theorie. Een dipool (standaard antenne) heeft een "winst" van 2.1 dBi dus eigenlijk geeft bovenstaande antenne een "winst" van 0.9 dBd (winst tegenover een dipool) en dat is eigenlijk bijna niets. Reken nog verlies van die 5 meter coax + extra connectoren en i.p.v. + x dB zal het - x dBi zijn. Als je al winst hebt zal het eerder zijn omdat de antenne vrijer en hoger staat dan vanwege het design.
Kijk, een uitleg welke HAM-waardig is! :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

krisken schreef:Kijk, een uitleg welke HAM-waardig is! :-)
Als je bij antennes een winst in dBi ziet staan wees dan maar op je hoede :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

ygeffens schreef:Kan je in de Tadaam modem een simkaart van een andere provider steken? En, gaat dat werken?
APN enzo zal je moeten invullen, maar gaat dat ?
Dat gaat. Keer gedaan met MV simkaart en werkte meteen zelf zonder apn invullen.

Omgekeerd werkt uiteraard niet
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

mgo72 schreef:Gebruik de tadaam app op een Samsung tv(bekabeld op Telenet) en op Google tv (wifi) verbonden. Helaas is de kwaliteit ellendig.

Iemand een idee hoe ik kan verbeteren of is het altijd zo slecht. Dacht mijn Telenet tv op te zeggen en tadaam voor tv te gebruiken. Heb de tadaam modem ergens anders voor internet.
Iemand een idee IVM mijn slechte kwaliteit tv?
ThomasNu
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2021, 14:19

on4bam schreef:
krisken schreef:Kijk, een uitleg welke HAM-waardig is! :-)
Als je bij antennes een winst in dBi ziet staan wees dan maar op je hoede :wink:
Ok bedankt.
Ik had het verhaal bij Ken gezien en daar was toch significante verbetering, inderdaad wellicht omwille van de mogelijkheid om de antenne op een ideale locatie buiten te plaatsen.

Dan nog is het vreemd dat het signaal wegvalt. Mogelijks staan de settings in de Tadaam modem op enkel interne antenne, maar daar kunnen we dus niet bij.
hans.naert
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mar 2021, 19:43
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Vandaag Tadaam opgezegd

stelselmatig op smallband (5Mbit/s) na 300GB verbruik - was niet meer werkbaar ...
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

300GB is echt wel te weinig voor normaal maandelijks gebruik

Beter ga je naar edpnet ofzo, maandelijks goedkoper maar wel nog box en aansluitkosten 1x
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Als het technisch kan en je het gedoe van een installatie ziet zitten is de setupkost van EDPnet er direct uit met de lagere vaste kost. Tadaam heeft zijn nut. Ik zie dat vooral als een stoplapoplossing.

Of om snel tijdelijk internet ergens te hebben in afwachting van de definitieve oplossing vanwege geen contractduur, setupkosten en gratis hardware.
Of wie gaat pendelen tussen meerdere locaties (hoofdwoning & 2de verblijf) en kan leven met het quota en zo kan besparen door geen twee internetaansluiting te moeten betalen.
Of voor een locatie waar coax/koper/fiber niet beschikbaar is. Het is nog steeds veel goedkoper dan Starlink.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

ze kunnen eventueel een nieuw abbo maken voor mensen die meer data wensen of gewoon zoals we van TN gewoon zijn eentje met FUP dal-piek uren etc
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Fredo2020
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2020, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 6 keer

Zou graag zelf de bandbreedte eens remmen naar 5Mbps om eens te zien wat dat geeft maar je kan de modem niet tweaken in die zin zeker? Met de Huawei app lukt het alleszins niet...
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Als je een geroot toestel hebt, kan je ’bandwith ruler’ downloaden in playstore
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

buthead schreef:300GB is echt wel te weinig voor normaal maandelijks gebruik

Beter ga je naar edpnet ofzo, maandelijks goedkoper maar wel nog box en aansluitkosten 1x
De vraag is of er een markt is voor pakweg 1Tb mobiele data?
En welke prijs moet je daarvoor vragen?

De 40 euro van Tadaam voor 300Gb + TV kijken is zeker correct tegenover de 20 euro voor de Flybox voor 150Gb (en dan nog verknipte limieten).
Is zeker ook correct tegenover m'n Orange Go Unlimited + SurfExtra card voor euro 33 euro en die afgetopt wordt op 30Gb.

Mochten ze al naar 500Gb gaan, dan zou Tadaam misschien een bruikbare oplossing worden voor meer personen.
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Inderdaad. TADAAM opgezegd en naar edpnet gegaan. Nog geen spijt van gehad. Router Fritz is dan ook geweldig als je wil ontdekken.
buthead schreef:300GB is echt wel te weinig voor normaal maandelijks gebruik

Beter ga je naar edpnet ofzo, maandelijks goedkoper maar wel nog box en aansluitkosten 1x
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Tadaam is imho dan ook geen vervanging van vast internet maar eerder een aanvulling om mobiel internet.
Soit, ik kwam juist toe, de maanden dat ik op vakantie aan zee was & dat is die meerprijs van 2 keer 40€ meer dan waard.
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Tadaam begint Telenet allures te krijgen...

" We vinden het jammer dat je onze toestellen nog steeds niet hebt terug gestuurd. We zullen je dan ook een bedrag van 50 Euro per niet ontvangen toestel aanrekenen. "
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Voor de 4g modem valt dat nog mee dan , haha indien dat 1 malig is
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

ja idd, zo kan je de modem "kopen" voor 50 euro :) wel 10 euro duurder dan de flybox van orange als je bij hun minstens 1 jaar geweest bent
Wetertje
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2021, 12:12

Ik heb pas Tadaam in huis gehaald om te testen en ik ontdekt dat Eurosport1 Frans geen beeld en ook geen geluid was.
Eigenlijk kan ik deze zender niet kijken, terwijl de andere zenders wel normaal te zien zijn.
Tadaam app via MiBox S en aangesloten op Tadaam modem.
De Tadaam TV box heb ik nog niet getest.

Hebben jullie dit ook?
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

TADAAM in september opgezegd en de modem opgestuurd… in september.
Nu bericht dat ik 50 euro zal moeten betalen omdat ik een item niet heb teruggestuurd…
De settopbox heb ik nooit ontvangen (was pakje chips en waardebon) want ze hadden er nog geen (klant eerste uur). Al verschillende discussies met hen gehad en was altijd in orde… blijkbaar niet…
Die hun administratie is kennelijk niet op punt daar!
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
Matomatisch
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

bvhalst schreef:TADAAM in september opgezegd en de modem opgestuurd… in september.
Nu bericht dat ik 50 euro zal moeten betalen omdat ik een item niet heb teruggestuurd…
De settopbox heb ik nooit ontvangen (was pakje chips en waardebon) want ze hadden er nog geen (klant eerste uur). Al verschillende discussies met hen gehad en was altijd in orde… blijkbaar niet…
Die hun administratie is kennelijk niet op punt daar!
Toen ik mijn Tadaam modem terugstuurde heb ik dat zakje chips mee teruggestuurd, en een briefje geschreven dat ik nooit een TV box heb gehad omdat ik een early adopter was. Nooit werd er mij iets aangerekend.

Lijkt wel standaard te zijn bij nieuwe telecom providers dat de administratie op niks trekt, ook zo bij Hey telecom.
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb hier nog een volledige tadaam set liggen, incl tv box. Ze hebben dat nooit terug gevraagd, maar vind het het ook onnozel om dat weg te gooien.

Als ze echt moeilijk blijven doen mag je onze set inleveren :p
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Ze hebben via Twitter teruggekoppeld dat het ging om een automatisch bericht dat fout was. Aangezien dit de 2e keer was dat ik met hen hierover contact had, en het de eerste keer zogezegd in orde was, wacht ik nog even om te zien of het inderdaad ok is voor hen nu… bedankt voor het aanbod alvast :-)
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
Wetertje
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2021, 12:12

Spijtig dat de Duitse en Britse zenders er niet bij zijn. Dat zou, denk ik, veel meer verkopen en de GB mogen ook wat hoger.
Die vreemde posten mogen er toch wel uit, maar ik denk dat ze op een breed publiek mikken.
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Ben vertrokken omwille van de toepassing van de FUP. Homeworking met 2 en tv/netflix: 700gb/maand. En dat was blijkbaar te veel voor hen (15 maand ging het goed)
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
Anaza
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 nov 2021, 11:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Voor ons is tadaam voor op het buitenverblijf een goede oplossing maar voor thuisgebruik zou ik het nooit adviseren als je inderdaad internet nodig hebt om te werken
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Ik gebruik Proximus 5G Unlimited Premium als onbeperkt internet abonnement. En het blijkt wel effectief zo te zijn. (een gebruiker zat eens aan 2800GB, ik aan 2200).

Zie mijn review op Userbase:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=58902
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Blijkbaar kan je een jaar Tadaam uitproberen als je in Leuven woont voor 149 euro. Het gaat dan over het 5G abo en je bent ineens tester.

Ze schermen met hoge snelheden maar het is dan uiteindelijk maar 50 Mbit?

Geen TV box.

Aanlokkelijk in alle geval alleen jammer dat je adres in 3000 Leuven moet liggen.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

SPR schreef:Blijkbaar kan je een jaar Tadaam uitproberen als je in Leuven woont voor 149 euro. Het gaat dan over het 5G abo en je bent ineens tester.

Ze schermen met hoge snelheden maar het is dan uiteindelijk maar 50 Mbit?

Geen TV box.

Aanlokkelijk in alle geval alleen jammer dat je adres in 3000 Leuven moet liggen.
https://tadaam.be/5g-leuven/
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Leuk aanbod juist opletten met hun 300gb limiet
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
glorang
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 mei 2012, 18:17
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 24 keer

Thanks! Direct proberen te bestellen maar lijkt niet mogelijk als bestaande klant. €149 / jaar ipv €480 / jaar lijkt me wel goeie deal.

Support gecontacteerd om abo te switchen, zullen zien... hun support is een regelrechte ramp heb ik al gemerkt :roll:
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Messenger gebruiken. Werkt(e) zeer goed bij ons.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Wordt de snelheid nu effectief beperkt eens 300gb bereikt?
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Dat hangt er vanaf, naar mijn ervaring.
Ik kan er thuis nog steeds vrolijk 700 GB doorhalen en er gebeurt niets... Ga ik over de 300 GB (eerder 320-360) in het centrum van Leuven of Brussel, wordt mijn snelheid wèl vertraagd. Ook als ik thuis al pakweg 500 GB heb verbruikt, en dan die modem insteek in Brussel of zo, wordt ik op 5 Mbps gezet en dat blijft ook zo als ik terug naar huis ga, tot het einde van de factuurperiode... Dat is mijn ervaring, althans.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Bedankt voor je ervaring te delen.
Moet begin volgend jaar keuze maken maar ga waarschijnlijk voor internet only vdsl

Had van TN vroeger op die locatie max bereik op 4G dus ideaal heb juist hun tv niet nodig en vdsl is tikje goedkoper en onbeperkt
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Wat me wel opvalt is dat op de infopagina staat dat je TV kan kijken op 3 schermen tegelijk en 50mbps als snelheid krijgt.
Ga je bestellen, dan staat er 1 scherm, maar wel ook 50mbps.

Tevens bij bestelling zie je onderaan
"Lees aandachtig de TADAAM Contract Summary alvorens door te gaan met je bestelling"

Daar staat "Maandelijkse kosten: Je kiest TADAAM Standaard €40,00 Incl. BTW" waarbij de snelheid eigenlijk 30mbps is, met 1 scherm.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”