Blocklist/allowlist ipv blacklist/whitelist

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Sasuke schreef:@Dizzy … als er geen probleem was zou er geen discussie bestaan ??? Wat denk je dat deze thread dan is ?

Geef mij 1 voorbeeld van iemand die aanstoot neemt aan het woord blacklist omwille van een connotatie naar zijn etnische afkomst en ik zwijg.
Klopt dat is mijn punt net, er is wel degelijk een discussie omdat er wel degelijk mensen zijn die er aanstoot aan nemen.

Waarom is een voorbeeld nodig als zelfs in deze topic iemand ermee afgekomen is?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Laten we met zwarte piet ook ineens sinterklaas afvoeren.

Want laat ons eerlijk zijn, tegen de kindjes zeggen dat ze niet mogen liegen en dan is er Sinterklaas ???

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Dizzy schreef:
Sasuke schreef:@Dizzy … als er geen probleem was zou er geen discussie bestaan ??? Wat denk je dat deze thread dan is ?

Geef mij 1 voorbeeld van iemand die aanstoot neemt aan het woord blacklist omwille van een connotatie naar zijn etnische afkomst en ik zwijg.
Klopt dat is mijn punt net, er is wel degelijk een discussie omdat er wel degelijk mensen zijn die er aanstoot aan nemen.

Waarom is een voorbeeld nodig als zelfs in deze topic iemand ermee afgekomen is?
?? Da f*** .. ? In dit topic is er niemand mee afgekomen die er een probleem mee heeft ? De TS 'denkt' dat er iemand mogelijk een probleem mee kan hebben ... typische woke brainfart dus.

Nogmaals ... geef mij 1 voorbeeld van de zogenaamde benadeelde partij en ik zwijg. Of is zelfs een blanke westerling die het woord niet over zijn lippen krijgt wegens vervangende schaamte al voldoende ?? :bang:
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik weet laatst een streamer op twitch die jeugdseries op youtube zocht. Een compilatie vond hij. Hij heeft speciaal Dag sinterklaas en alfred jodokus kwak geskipped omdat hij deze discussies zoals hier wou vermijden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Sasuke schreef:?? Da f*** .. ? In dit topic is er niemand mee afgekomen die er een probleem mee heeft ? De TS 'denkt' dat er iemand mogelijk een probleem mee kan hebben ... typische woke brainfart dus.
Bijna grappig als het niet zo intriest was. Er maakt iemand een opmerking en het wordt zo respectvol aangepakt als een "typische woke brainfart". Vreemd toch dat er niet meer afkomen met zo'n tactvolle en open mindset :lol:

Deze reactie is net een perfect voorbeeld van wat het probleem is. Je moet gewoon je bek houden en dan is het goed, je bent tenslotte toch maar een typische woke brainfart. Het is exact dezelfde houding als vele rokers voorheen. Als niet roker moest je gewoon ergens anders gaan hoesten, dan was hun probleem opgelost. Wat voor onnozelaars maken nu immers problemen rond kanker of stinkende kleren? Waarom mag je nu ineens je vrouw thuis niet meer mishandelen, dat deden we toch al jaren? Typisch van die manwijven en trutten die hierover beginnen, zeker niet genoeg gepoept zeker. :banana:

Het gaat mij niet om blacklist of welk voorbeeld dan ook maar wel om de houding die sommigen er tegen aannemen.

Als mijn buur mij iets zegt dat hij niet graag heeft dan zal ik daar rekening mee houden. Het is perfect mogelijk dat ik er niets mee bedoelde of dat het zelfs strikt genomen mag maar ik zou graag in goede verstandhouding met mijn buren wonen en leven en dus is een kleine moeite mogelijk een wereld van verschil voor Vermaelens projects. Ik kan mijn buurman direct verwijten van een typisch woke brainfart te zijn en dan zal het een pak minder gezellig worden in de wijk.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”