De Wever over dossier kerncentrales: “Groenen moeten desnoods uit de regering. Wij zijn bereid tot wisselmeerderheid”

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

ivob schreef:Fluvius vraagt, bovenop de geplande 7 miljard, voor de komende 10 jaar vier (4) miljard extra investeringsbudgetten.
Zou de Vlaamse begroting daarvoor genoeg draagkracht hebben of komt dat bovenop de netkosten aangerekend aan de consument?
Natuurlijk komt dit voor rekening van de consument... alle winst die men tot op heden gemaakt heeft is netjes verdwenen maar zeker niet gebruikt om in het netwerk te investeren. Wanbeleid noemt men zoiets !

Nu ja, het is een klassiek verhaal... Telenet zorgt ook netjes dat de winst verdwijnt en gaat dan terug bij de klant aankloppen om het netwerk te verbeteren (en als beloning mag je daarna nog eens extra betalen voor dat door jou betaalde betere netwerk).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat is niet enkel bij Telenet. Ook proximus doet exact hetzelfde, nu investeren in fiber dat goedkoper is in onderhoud... maar de klant mag netjes meer betalen. Het zijn Belgen en die doen toch niet liever.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Bart De Wever is ongetwijfeld een knappe kop, met vele talenten. Waaronder mensen begeesteren (ook ik) en één van de grootste partijen in de markt zetten. Maar hij is helaas politicus, en dan nog één van de soort waarbij politiek voeren het doel is en geen middel om. Dus artikels die beginnen met "Bart De Wever zegt". I couldn't care less.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Met je eerste zin ben ik het eens.
En dat is de tijdelijke sterkte van zijn partij en gelijktijdig de grootste zwakte op termijn.
Als historicus en fan van het Romeinse keizerrijk waarschijnlijk voor hem tevens een droomscenario.
In het beste geval wacht hem hetzelfde lot dan wat hij één van de stichters van zijn eigen rijkje aandeed: verbanning tot een gouverneurspostje in een verre uithoek.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Bij de vorige verkiezingen was er een ploeg die hem volgde gedurende de dag. Dat gaf een goed beeld van de man. Hij speelt vaak een rolletje in programma's om er uiteraard zo goed mogelijk uit te komen maar onder de stress van zo'n bijzondere dag en als de camera's continu draaien dan kan je je ware zelf niet altijd verbergen.

Wat mij opviel was inderdaad de berusting bij zijn eigen lot. De eerste uitslagen waren niet geweldig en hij voelde de bui al hangen, hij begon zelf al over de tijd na hem. Naarmate er meer resultaten bekend werden draaide dat volledig :lol:

Kortom BDW weet zelf dat zijn houdbaarheid beperkt is en dat hij al even over the top is. De man zit echter met bloedarmoede in zijn partij en opvolging betekent een crisis binnen de partij die al niet bekend staat als de grootste vriendengroep.

Het is zoals bij bedrijven, als de oprichter verdwijnt komt er een oorlog onder de opvolgers. Maar zelfs indien die strijd er niet zou zijn dan nog zit je met het feit dat er amper valabele kandidaten zijn die in zijn schoenen passen. Weyts en Jambon zijn de logische opvolgers maar bleken complete rampen. Weyts is totaal onbekwaam en Jambon combineert dat met een hakkelende communicatie van iemand die nog maar 1 jaar in het land is. Dan heb je nog het woelwater Demir die totaal onvoorspelbaar is en als klap op de vuurpijl Francken, de man die de mensenhandel niet opmerkte in zijn eigen kabinet. Vooral de laatste is zijn ergste nachtmerrie, die man is nog veel ijdeler dan BDW en koppelt dat met een garantie op miserie. Zonder BDW had hij het trouwens sowieso al niet lang volgehouden.

Een ander opvallende vaststelling uit hetzelfde programma bij de verkiezingen was het herhaaldelijk terugkomen op de gevolgen van de slechte eerste resultaten... niet voor de kiezers en niet voor de partij maar vooral voor de mandaathouders. Kortom hij was vooral bezig met de posten en met de problemen die minder posten zouden opleveren. Opnieuw een teken dat het gaat om de posten.

Een laatste opvallend deel was toen men intern samen de voorlopige resultaten bekeek en Franken bijna klaarkwam en stond te briezen van samen een meerderheid! Hier viel het gordijn even weg en er waren wel slimmeren in de groep die hem snel aanmaanden wat rustiger te zijn want zij beseften wel dat de camera's ook nu draaiden. Francken is dan afgedropen en een nieuwe broek gaan aantrekken.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

De Senaat van de NVA heeft ondertussen ook "beslist" dat interne verkiezingen nog niet aan de orde zijn en hun gouverneur zijn mandaat nog eens verlengd wordt. Ook daar statuten à la tête du client.
Ook de interne bloedarmoede begint daar meer en meer te wegen.
Het heeft wat tijd gekost maar ook Van Peel haar euro is gevallen dat ze daar eigenlijk niets kan betekenen.
Altijd al afgevraagd wat een Van Peel dacht te bereiken binnen een partij als de NVA.
In elk geval zal het volgend kerstfeest daar al veel vrijer en gemoedelijker verlopen. :-D
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”