orange 5G ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

weet iemand wanneer Orange ook eindelijk 5G gaat aanbieden?
Normaal was de regering akkoord en zou de spectrums al geveild zijn :banana: .
En heb ergens gelezen dat Telenet/Base er al ook bezig mee was.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

De veiling is nog niet geweest. Dat zou voor het najaar zijn.

Orange heeft een project in de Antwerpse haven met een lokaal netwerk, Telenet en Proximus een proefopstelling onder andere in Leuven. Daar gebruiken ze frequenties voor die werden gebruikt door Clearwire, dacht ik, die deden internet via GSM netwerk.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

proximus heeft een soort 5g in vele plaatsen zelfs al gemerkt in dorpen, zoals avelgem west vlaanderen.
Er is zelfs roaming in frankrijk als ik me nie vergis ook nederland en duitsland.
telenet base heeft ook een soort 5g
Bij mijn weten is bij orange niks beschikbaar voor residentiële klanten.

Maar de echte 5g is nog afwachten
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

hendrake schreef:De veiling is nog niet geweest. Dat zou voor het najaar zijn.

Orange heeft een project in de Antwerpse haven met een lokaal netwerk, Telenet en Proximus een proefopstelling onder andere in Leuven. Daar gebruiken ze frequenties voor die werden gebruikt door Clearwire, dacht ik, die deden internet via GSM netwerk.
Clearwire deed (pre) WiMax, deze zat rond de 3.5GHz dacht ik.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

@ghostboy1993
Voor zover mij bekend is er voorlopig nog geen aanbod "5G" van Orange voor residentiële klanten
De veiling 5G is door het BIPT voorzien midden dit jaar
https://www.bipt.be/operatoren/publicat ... iospectrum
https://www.bipt.be/consumenten/5g
Voorlopig kunnen bv. Proximus, Telenet en Orange evenwel gebruik maken van voorlopige licenties

&
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... lenet%205g
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... ereik.html
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Ik heb inderdaad al 5G bij Telenet nu (rond Antwerpen, Leuven, de Kust & Charleroi) :) heel tevreden van! Telenet gebruikt hier inderdaad de voorlopige licenties van in afwachting tot de echte veiling later dit jaar.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Iedere operator kan nu al 5G aanbieden op bestaand spectrum. Sommige operatoren doen dit bv via de 800Mhz, 1800Mhz en 2100Mhz band. Daarnaast kan iedere operator voorlopig spectrum krijgen in de 3.5Ghz band om 5G aan te bieden.

Orange ging toch voor 5G samenwerken met Proximus?

Van Telenet voorlopig alleen 5G gezien op 800Mhz en 2100Mhz. Geen 3.5Ghz
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

lithion schreef:Iedere operator kan nu al 5G aanbieden op bestaand spectrum. Sommige operatoren doen dit bv via de 800Mhz, 1800Mhz en 2100Mhz band. Daarnaast kan iedere operator voorlopig spectrum krijgen in de 3.5Ghz band om 5G aan te bieden.

Orange ging toch voor 5G samenwerken met Proximus?

Van Telenet voorlopig alleen 5G gezien op 800Mhz en 2100Mhz. Geen 3.5Ghz
allersinds merci voor de info allemaal :angel:
Shenron
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 16 keer

https://corporate.orange.be/nl/news-med ... aidklanten

Vanaf vandaag 5G (zonder meerkost), maar momenteel enkel in Antwerpen

edit: enkel voor postpaid, niet prepaid
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ook voor de Hey klanten zie ik.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

Welke snelheid haal je ermee? Al iemand kunnen testen? Is er ergens 5G fekkingskaart beschikbaar?
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

Daarnet voor de eerste opgevallen dat ik 5G ontvangst heb in Kluizen (Evergem) - oost vlaanderen ten N van Gent
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 206
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 2 keer

Vreemd, is nochtans geen regio die ze aangehaald hadden in hun persbericht. Ik dacht aanvankelijk enkel Antwerpen stad maar blijkbaar dus toch uitgebreider… helaas nog geen kaart te vinden.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Antwerpen was vrijdag.
Gent, de kust & Brugge zouden snel volgen.
"Snel" is natuurlijk voor interpretatie vatbaar. :wink:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Donderdag eens de 5G met proximus testen.
Wel zeggen dat orange vaak beter werkt in de trein, heb zowel orange als proximus, orange is de beste op de trein merk ik, op de zeg maar moeilijkere momenten gaat die toch net iets makkelijker iets doorsturen en dergelijke meer. (toch op mijn traject).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Op mijn traject doet Orange het ook goed in de trein. Moet wel zeggen normaal staat mijn gsm netwerk op automatisch kiezen tussen 2g/3g/4g en op sommige momenten om bereik te krijgen moet ik het limiteren met automatisch tot 2g/3g. Dan krijg ik H+ en op de 1 of andere manier ook een stabielere verbinding dan dat hij ook nog moet kiezen voor 4g.

Maar dat heb ik heel vaak in feite dat soms kiezen tussen enkel 2g en 3g soepeler verbind dan als ik 2g 3g en 4g neem.
Nick87
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jul 2012, 18:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

daydreamke schreef:Daarnet voor de eerste opgevallen dat ik 5G ontvangst heb in Kluizen (Evergem) - oost vlaanderen ten N van Gent
Welke telefoon heb je?

Ik woon en werk in Antwerpen maar met mijn Oneplus 9 Pro nog geen 5G gehad.
Hoorde van onze business account manager dat dit mogelijks eerst op de Samsung Galaxy S21 ging komen.

Heeft er al iemand 5G in Antwerpen gehad?

Gr
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 nov 2017, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Er is blijkbaar een update nodig: https://business.orange.be/nl/mobiel/5g
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Als je gaat kijken bij de antennesites dan kan je zien dat Orange al een heleboel vergunningen voor 5G-antennes heeft (omgeving Leuven). Het zou dus snel kunnen gaan eens de uitrol van start gaat. Wat ik niet weet is als er zo een omgevingsdossier online staat of dat dan ook betekent dat die antenne al geplaatst is.
Nick87
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jul 2012, 18:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Raketisch schreef:Er is blijkbaar een update nodig: https://business.orange.be/nl/mobiel/5g
Ze moeten inderdaad eerst gecertificeerd worden.

De 5G-smartphones zullen de komende weken geleidelijk worden geüpdatet om je toegang te geven tot 5G.
- In februari zijn dit zowel de Samsung S21 als de Xiaomi Mi10, Mi11, Xiaomi 12 en Xiaomi REDMI Note 9.
- De iPhone 12 en 13 zullen worden bijgewerkt met de volgende iOS-update.
- De Samsung A-familie (A22, A32, A42, A51, A52, A71, ..) alsook de S10, S20, Fold, Note10 en Note20 worden in april geüpdatet.
Deze informatie zal regelmatig worden bijgewerkt.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 25 keer

Nick87 schreef: Ze moeten inderdaad eerst gecertificeerd worden.

- De iPhone 12 en 13 zullen worden bijgewerkt met de volgende iOS-update.
Ik draai iOS 15.4 beta op een iPhone 13 PM, en er zijn nu idd instellingen bijgekomen ivm 5G voor Orange. Dit was bij de vorige iOS versie nog niet het geval. Manueel switchen naar 3G gaat hierdoor wel niet meer. Het is nu 4G of 5G.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb een S21+. Hoe kan ik zien of die al 'aangepast' is door Orange?
Nick87
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jul 2012, 18:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

hendrake schreef:Ik heb een S21+. Hoe kan ik zien of die al 'aangepast' is door Orange?
Ik vermoed dat je op een gegeven moment het 5G logo zal zien verschijnen :-D (Misschien dat ze het nog online zetten op de orange site maar denk het niet)
Een collega heeft een S21+ en die had vorige week in Antwerpen nog nooit 5G zien verschijnen op z'n scherm.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

Nick87 schreef:
daydreamke schreef:Daarnet voor de eerste opgevallen dat ik 5G ontvangst heb in Kluizen (Evergem) - oost vlaanderen ten N van Gent
Welke telefoon heb je?

Ik woon en werk in Antwerpen maar met mijn Oneplus 9 Pro nog geen 5G gehad.
Hoorde van onze business account manager dat dit mogelijks eerst op de Samsung Galaxy S21 ging komen.

Heeft er al iemand 5G in Antwerpen gehad?

Gr
Sorry voor mijn late antwoord. Ik heb een Iphone 13 pro max met ios 15.4 beta erop. Ik gebruik dual esim van Orange. Bij orange heb ik de mogelijkheid bij "gesprekken en data" via 4g, 5g automatisch of 5G aan. In evergem waar ik werk heb ik altijd 5G. Ook in Gent al op verschillende locaties 5G tegen gekomen (regio Mariakerke - Wondelgem).

Grts
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

fijn om te weten @daydreamke , alleen jammer in limburg zelfs in de hoofdstad limburg ( hasselt )vanuit orange nog steeds geen 5G ... :-(
Zulle weer de laatste zijn zeker :roll:
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Vandaag om een Oppo gsm geweest met 5G functie.

En jawel! Ik woon in centrum Gent met 5G op mijn telefoon van Orange!

Jammer dat ze dit voor de Flyboxen nog niet toepassen en nog een 4G+ modem geven.
Gevatano
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 nov 2021, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

streulma schreef:Jammer dat ze dit voor de Flyboxen nog niet toepassen en nog een 4G+ modem geven.
Nuja, als ze 5G zouden geven brand je op anderhalf uur door je datalimiet heen. Da's zoals een straatrace houden met een Ferrari in een cul de sac van 100 meter. :angel:
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

@streulma ik weet alleen dat Amerika 5G modems heeft en dat T-Mobile U.S dat aanbied. In Europa of laat staan belgie zal het denk ik enkel jaren duren... :roll:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ghostboy1993 schreef:@streulma ik weet alleen dat Amerika 5G modems heeft en dat T-Mobile U.S dat aanbied. In Europa of laat staan belgie zal het denk ik enkel jaren duren... :roll:

5G routers kan je toch al kopen van huawei enz.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

@proximusboyke : ik weet dat je ze kunt kopen maar werken ze met europese simkaarten? en mag vb een gsm abo zoals van proximus of orange wel in zo'n modem gebruikt worden? :???:
Ik weet allersinds dat Tadaam op die dingen streng controleert :cop:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

al ze ze bij bol.com enzo verkopen, neem ik aan dat ze werken voor de europese markt.

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=58902

dus sommige gebruiken dit wel degelijk voor vast internet
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

proximusboyke schreef:al ze ze bij bol.com enzo verkopen, neem ik aan dat ze werken voor de europese markt.

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=58902

dus sommige gebruiken dit wel degelijk voor vast internet
Dit is mijn review op Userbase. :banana: :-D :beerchug:
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

@streulma, nu ben ik wat wijzer geworde :banana:
Maar ik leesde ook je review enzo en je kan maar bij proximus met hun 5G tot 100 Gb per maand gaan voor ze je zouden beperken of opschorten ?
of las ik verkeerd? :|
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Vandaag een paar keer 5G gehad in centrum Gent (iPhone 12/iOS 15.4), maar 't bleef toch niet lang duren.
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

ghostboy1993 schreef:@streulma, nu ben ik wat wijzer geworde :banana:
Maar ik leesde ook je review enzo en je kan maar bij proximus met hun 5G tot 100 Gb per maand gaan voor ze je zouden beperken of opschorten ?
of las ik verkeerd? :|
Neen, blijkbaar beperken ze niet op het Premium abonnement hebben ze mij nu beloofd.
Gevatano
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 nov 2021, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

Yup, can vouch for bovenstaande post.

160 GB per maand verbruik bij Proximus 5G Unlimited Premium, en nog nooit iets gehoord van Proximus of beperkt geweest. Niks van aantrekken. :) Zolang je niet in de tera's gaat zul je hen niet horen hoor.

Tadaam bijvoorbeeld heeft een FUP van 300 GB (en daarna een cap van 5 Mbps, wat nóg zeer riant is, daar kun je i.t.t. 512 kbps alles nog perfect mee doen op internet).

Toegegeven, Tadaam is home-only en is geen gsm-abonnement dus is een beetje appelen en peren vergelijken, maaarrrr... er zijn wel degelijk mensen die het als thuisinternet gebruiken (waaronder ikzelf) en als ze die zouden aanspreken voor 100 GB zouden die dus al snel overgaan. :P Dat is in ieder geval mijn plan als ik klachten zou horen, wat nu al 5 maanden (dus mijn totale abonnementsduur tot nu toe) geen geval is.
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

Das fijn om te weten !
Nu persoonlijk als ik 512K snelheid heb ( de echte en niet van de vroegere telenet dat ze nog durven afknijpen tot en met ) kan ik de rest van de maand doorkomen haha :lol:

Maar wel fijn om te weten van de proximus premium abo's, toch vooruitgang in belgie :angel:
Gevatano
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 nov 2021, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

Ja, vooruitgang boeken we zeker! :-D Als ze mij 5 jaar geleden hadden gezegd dat wij in ons Belgenlandje ooit nog unlimited data zouden zien, ik had het nooit geloofd. Ik dacht niet dat ik het nog ging meemaken. :P

Ik weet niet hoe jij het overleeft met 512 kbps! :-D Ik had ooit eens Orange Go Unlimited (zo heette het toen) en toen alles opgebruikt was werkte er bijna niets meer. Youtube ging nog nét gepast op 240p, op 360p was het al een bufferfest. Een grappig JPEG'je bekijken; 10 of 15 seconden wachten. Een grappig GIF'je; 1 of 2 minuten downloaden. Live muziek bekijken op Twitch.tv; onmogelijk. VTM Go streaming; 2 seconden beeld, 5 seconden bufferen, 2 seconden beeld, 5 seconden bufferen, ..., ... Enkel mailen (zonder bijlage dan!), en Spotify, dat ging vlekkeloos.

Die 512 kbps was voor mij enkel nuttig om naar de app nog te kunnen gaan en een nieuw GB-pack te kopen (wat dan óók nog eens belachelijk duur is, €10 voor 5 GB, maar dan had ik tenminste toch weer bruikbaar internet)

Ik vind die hele 512 kbps cap overigens maar iets zeer vaag. Waarom juist 512 kbps? (en dan nog zeker in dit tijdperk) En warom is die speedcap bij élke provider exact hetzelfde? Waarom biedt er geen enkele bvb. eens 1, 2 of 3 Mbps, gewoon om er 'uit te springen' en zich te onderscheiden van de concurrentie? Vreemd! :? Buiten de hoeveelheid data pre-cap zit er eigenlijk niet zo heel veel verschil meer tussen alle andere providers, en zelfs dát is al miniem. De tijd dat ze mekaar beconcurreerden tegen de sterren op, en wij er bijna twee- of drie-maandelijks steeds maar beter bij vaarden daardoor, is al lang voorbij!
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

Gevatano schreef:Ja, vooruitgang boeken we zeker! :-D Als ze mij 5 jaar geleden hadden gezegd dat wij in ons Belgenlandje ooit nog unlimited data zouden zien, ik had het nooit geloofd. Ik dacht niet dat ik het nog ging meemaken. :P

Ik weet niet hoe jij het overleeft met 512 kbps! :-D Ik had ooit eens Orange Go Unlimited (zo heette het toen) en toen alles opgebruikt was werkte er bijna niets meer. Youtube ging nog nét gepast op 240p, op 360p was het al een bufferfest. Een grappig JPEG'je bekijken; 10 of 15 seconden wachten. Een grappig GIF'je; 1 of 2 minuten downloaden. Live muziek bekijken op Twitch.tv; onmogelijk. VTM Go streaming; 2 seconden beeld, 5 seconden bufferen, 2 seconden beeld, 5 seconden bufferen, ..., ... Enkel mailen (zonder bijlage dan!), en Spotify, dat ging vlekkeloos.

Die 512 kbps was voor mij enkel nuttig om naar de app nog te kunnen gaan en een nieuw GB-pack te kopen (wat dan óók nog eens belachelijk duur is, €10 voor 5 GB, maar dan had ik tenminste toch weer bruikbaar internet)

Ik vind die hele 512 kbps cap overigens maar iets zeer vaag. Waarom juist 512 kbps? (en dan nog zeker in dit tijdperk) En warom is die speedcap bij élke provider exact hetzelfde? Waarom biedt er geen enkele bvb. eens 1, 2 of 3 Mbps, gewoon om er 'uit te springen' en zich te onderscheiden van de concurrentie? Vreemd! :? Buiten de hoeveelheid data pre-cap zit er eigenlijk niet zo heel veel verschil meer tussen alle andere providers, en zelfs dát is al miniem. De tijd dat ze mekaar beconcurreerden tegen de sterren op, en wij er bijna twee- of drie-maandelijks steeds maar beter bij vaarden daardoor, is al lang voorbij!
Hier idem , ik had jaren op de pagina's van Proximus en orange op FB gepleit voor een unlimited Mobiel abo want in nederland hebben ze het , england en amerika ook , duitsland ook en zelfs griekenland dat in crisis zit ook en die krijgen een speedcap van 1Mbit !
Nu ik ben voorstander dat ze idd die verlaagd snelheid stilaan verhogen naar 768 K of 1 Mbit minimum !
Want tis idd beetje zielig die 512K terwijl we anno 2022 Zijn :roll:
Laten we hopen dat ze dit lezen en een les uit trekke :banana: :banana:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Anno 22 zou moeten de snelheid 5 Mbps moeten zijn. Dan is het nog geen unlimited zoals het echt is maar met 5 Mbps kan je alles doen.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”