telenet wandcontactdoos niet gebruiken

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Kalero
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2021, 18:17

Hoi,

Ik ben bezig met een nieuwe inrichting aan het voorbereiden van nieuwe meubels in de woonkamer.
nu wil ik een tv meubel tegen de muur plaatsen maar dan zit de wandcontactdoos waarmee het telenet signaal binnenkomt in de weg.
- er gaat een coax kabel vanuit of beter gezegd van onder de wandcontactdoos naar de NIU verdeler.
- vanuit de NIU verdeler gaat dan weer een coax kabel naar de wandcontactdoos.
- van de wandcontactdoos gaat dan een coax kabel naar de digibox.
Wanneer ik nu mijn nieuw tv meubel wil plaatsen dan geeft dit een probleem met de aansluiting van voor het tv signaal, i kan dan mijn meubel niet goed tegen de muur plaatsen, de NIU verdeler zit niet in de weg, deze is hoger geplaatst dan de hoogte van de tv meubel.

Kan ik op een of andere manier de kabel dat naar de wandcontactdoos gaat vanuit de NIU verdeler afkoppelen en die aansluiting op een of andere manier gebruiken voor het tv signaal te kunnen ontvangen, zo ja wat met ik dan juist voorzien. aangezien ik op e NIU verdeler niet gewoon de kabel kan gebruiken die nu naar de digibox gaat?

Alvast bedankt.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Foto's zeggen soms meer dan woorden :wink:
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ik versta het als een vraag of je zelf je tv rechtstreeks op de NIU mag/kan aansluiten, en ook zelf de kabels mag verwijderen die nu van NIU naar een contactdoos lopen (omdat die in de weg gaan zitten van nieuw meubel).
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

De kabel die van onder de wandcontactdoos naar de NIU loopt is de binnenkomende kabel. Die moet je zo laten, mag je niks aan doen. De kabel die van de NIU terug naar de WKD loopt kan je eventueel met de WKD verwijderen en elders plaatsen.
Daarop kan je dan je tv aansluiten.
Ik neem aan dat die WKD een inbouw type is.
Koop eventueel een opbouw type om ze makkelijk elders op de muur (of in het TV meubel) te plaatsen
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Die wandcontactdoos is eigenlijk nergens meer voor nodig. Die stamt van de tijd dat er nog FM op de kabel zat, en diende alleen maar als filter/splitter tussen TV en FM signaal.

Je kan dus gerust jouw digibox rechtstreeks verbinden met de NIU.
Je moet je een kabel bezorgen (of maken) met aan de ene kant een F-connecter (male) en aan het andere uiteinde een coax IEC (female) stekker.
Of je gebruikt een F-connecter/IEC adapter voor op de NIU, en vandaar de bestaande coax IEC kabel (F/M).
https://www.kabelshop.nl/Valueline-F-co ... 97657.html
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Dat is nu net waarom je die WKD wel nog moet zetten.
De klant kan meestal geen f-connectoren of kabeltjes maken.
Of hij gaat zelf vanalles bricoleren om toch rechtstreeks op die NIU te kunnen aansluiten, met alle gekende gevolgen.
Het is heel simpel om de meegeleverde IEC snoeren in de WKD te steken en klaar is Kees.
Maar technisch gezien hoeft het niet.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Indien het een gesloten tv-meubel betreft, kan je misschien een deel van de achterwand wegzagen, zodat de wandcontactdoos hierdoor kan en je het meubel wél tegen de muur kan schuiven?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Sylvester schreef:D
Of hij gaat zelf vanalles bricoleren om toch rechtstreeks op die NIU te kunnen aansluiten, met alle gekende gevolgen.
Ja, technisch gezien mag je hier zelf geen acties op uitvoeren. Maar als je een kabel hebt met f-connectoren is een verloopstukje voldoende. Als je alles goed aandraait (maar ook niet weer te goed) Kan je eigenlijk niet zoveel misdoen.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Technisch gezien mag dat wel.
Kalero
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2021, 18:17

Vandaag zo een opzet stukje gaan halen in de doe het zelf zaak en rechtstreeks aangesloten op de NIU.
Alles werkt.

Bedankt voor de info.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”