Coolblue blokkeert orders

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Mycloud WD nas: teruggestuurd omdat die na een jaar na aankoop al niet meer ondersteund werd door WD zelf.
Keyboard + statief: hebben ze mij gevraagd retour te zenden omdat ze een tweede bestelling gingen doen.
Fritz repeater: maakte een bootloop.
Philips Hue lamp kapot: set teruggestuurd en geld teruggekregen.

Acer laptop: teruggestuurd, defect in scherm.
HP laptop: teruggestuurd, defect in scherm.
MSI laptop: teruggestuurd, dode pixel.
Lenovo laptop: teruggestuurd, defect in touchpad.
Macbook: teruggestuurd, probleem met HDMI poort (die flikkerde en beefde)

...
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Ik denk dat we ons wat te hard spiegelen aan tech spullen want stel dezelfde vraag op een forum waar veel vrouwen zitten en daar ga je pas ogen trekken.

Heel die pakjeswereld is voor een deels gestoeld op het kunnen terugsturen als het je niet bevalt. Ik ben zelf zo niet maar ik heb zelf ook al aankopen gehad die echt niet ok waren ondanks hun beschrijving of die iets later ineens een pak minder geprijsd waren.

Bij kleding is het zo: passen en terugsturen wat je niet hebben wil. Het is onmogelijk om kleding te bestellen op maat want elk merk heeft andere maten. Heb nog maar 1x schoenen online besteld omdat ik deze al had en ik de maat kende.

2 weken terug in de zevendaagse bij Bol vaatwastabletten gekocht aan een "waanzinnige" korting en vorige week stonden ze ineens nog 5 euro goedkoper. Een vriendin van mij zei: uw bestelling terugsturen en opnieuw bestellen. Ik schrok daar van maar er zijn blijkbaar honderden/duizenden mensen die dat doen. Vandaag staan de tabletten weer 3 euro duurder met maar een "hoge korting" meer. :)

In alle geval, ik heb al paar keer ook voor zo'n dingen op mijn achterste poten gestaan. Op dinsdag iets gekocht, woensdag in promo en 25 euro goedkoper. Ook gevraagd of ik mocht binnen brengen en geld terugkreeg en opnieuw kon aankopen en dan krijg je vaak een waardebon voor het verschillende bedrag. Ook bij een fysieke winkel.

Ik stuur dus uiterst zelden iets terug maar bedrijven schermen ook met die retour mogelijkheid en dan vind ik het wel straf dat ze u op een zwarte lijst zetten als je er gebruik van maakt.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

boonpwnz schreef: Sowieso zijn ze bij alternate totaal niet happig op retours.
Daarom is Alternate een no-go zone voor mij. Ik stuur zelden iets terug, maar één keer een discussie gehad over een smartwatch met Alternate.
Ik bestel er niet meer.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Straf, zo veel terugsturen.
kleding is natuurlijk niet evident om online te kopen aangezien je niet kan passen maar voor gewone spullen zou dat toch uitzonderlijk moeten zijn.

Zelf heb ik ten tijde van Redcoon een HD/DVD recorder die niet werkte teruggestuurd of beter GLS heeft die opgehaald en wat later een nieuwe geleverd.
Bij CB heb ik tot vandaag 2 retours. 1 keer een luchtbevochtiger die na een dag werken zowel de living, waar die stond als de eerste verdieping onder een dun wit laagje stof (kalk?) had gezet. Tweede was een beamer die ze geleverd hadden terwijl ik een brooddoos had besteld. Ik had die natuurlijk kunnen houden en een nieuwe brooddoos bestellen maar eerlijk duurt het langst (om rijk te worden) dus teruggestuurd.

In elk geval, op zo'n blacklist kom je wss niet zo maar. Ik denk dat er zelfs bij bookingsites of hotels/B&B"s ook zoiets zal (gaan) gebeuren als ik hoor dat mensen voor dezelfde periode verschillende kamers boeken dan dan last minute beslissen waar ze naartoe gaan en de rest annuleren. Op die manier zit het voor anderen dan "vol" tot op het laatste moment.

Waarschijnlijk is dat de reden waarom een aantal B&B's nu al een annulatietermijn van +2 weken hanteren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

streulma schreef:Mycloud WD nas: teruggestuurd omdat die na een jaar na aankoop al niet meer ondersteund werd door WD zelf.
Deze snap ik niet goed. Heeft Coolblue dan gezegd dat je mocht terugsturen, en heb je je geld teruggekregen ?
Want het retourrecht is toch maar 14 dagen of zoiets. Als iets na langere tijd kapot gaat, gaat het ook niet meer over retouren, maar over garantie-afhandeling. En dan nog betwijfel ik of 'fabrikant ondersteunt het niet meer' nog onder die garantie-regeling zal vallen.
Als jij dus voor die MyCloud nog je geld terug gekregen hebt, toont dat wel aan dat Coolblue wel heel welwillend is.
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Mycloud WD nas: ja geld teruggekregen, hebben ze geregeld met de fabrikant.

Ik koop geregeld ook bij Mediamarkt IT producten aan. Daar heb ik nog nooit iets moeten terugsturen. Zelfs de laatste tijd niet.
Op misschien 1 tablet na waar de speaker niet van werkte en een Medion laptop omdat de SSD plots niet meer vindbaar was.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat gedoe met booking.com en airb&b is ook zoiets. Het is een gunst dat je pas moet betalen ter plaatse maar als een hoop pipo's inderdaad kamers in 5 hotels gaan boeken en dan annuleren op het allerlaatste moment tja dan komen ze daar op terug en is de eerlijke klant alweer de pineut.

Kleren bestel ik niet rap online. Ik ga eerder naar de winkel en als een item er niet is in mijn maat DAN bestel ik het. Dan ben ik zeker van de kwaliteit, stof enz en is de maat steeds goed.

Terugsturen omdat het enkele Euro's goedkoper geworden is, is niet de bedoeling van het systeem. De kosten die gemaakt worden, ook deze die niet aangerekend worden zijn snel een pak hoger. Opnieuw een teken van de perfiditeit van het systeem.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

streulma schreef:Mycloud WD nas: ja geld teruggekregen, hebben ze geregeld met de fabrikant.

Ik koop geregeld ook bij Mediamarkt IT producten aan. Daar heb ik nog nooit iets moeten terugsturen. Zelfs de laatste tijd niet.
Op misschien 1 tablet na waar de speaker niet van werkte en een Medion laptop omdat de SSD plots niet meer vindbaar was.
En ik die dacht dat Medion het huismerk van Aldi is maar niet van MM.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Nu weet ge het ook dat het elders verkrijgbaar is. :wink:
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Dizzy schreef:Terugsturen omdat het enkele Euro's goedkoper geworden is, is niet de bedoeling van het systeem. De kosten die gemaakt worden, ook deze die niet aangerekend worden zijn snel een pak hoger. Opnieuw een teken van de perfiditeit van het systeem.
Gewoon een mailtje sturen naar Coolblue en die berekenen het verschil en storten het terug.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

SPR schreef:2 weken terug in de zevendaagse bij Bol vaatwastabletten gekocht aan een "waanzinnige" korting en vorige week stonden ze ineens nog 5 euro goedkoper. Een vriendin van mij zei: uw bestelling terugsturen en opnieuw bestellen. Ik schrok daar van maar er zijn blijkbaar honderden/duizenden mensen die dat doen. Vandaag staan de tabletten weer 3 euro duurder met maar een "hoge korting" meer. :)
Al paar keer zoiets gehad met CoolBlue. Iets gekocht en de week erna in promotie. Gewoon een mailtje gestuurd naar hen en het verschil uitbetaald gekregen.

Ook al eens een luchtbevochtiger gekocht waarbij ik wist dat de prijs fout was op hun website. De duo pack stond aan de prijs van een enkele bevochtiger. Toch een foutje van 200 euro. Snel besteld, maar uiteraard wel maar de enkelvoudige uitgeleverd.
Mailtje naar hen gestuurd dat ik dacht dat het om een promotie ging en dat ik het aan die prijs beter ergens anders gekocht had. Kreeg zomaar 100 euro shoptegoed.

Niets dan lof over de service van CoolBlue.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Wat ik niet begrijp ik heb een jaar geledeb of iets langer een koelkast vries combinatie gekocht voor 669 euro bij Coolblue. Diezelfde koelvries combinatie staat nog steeds online maar nu voor 829 euro. Ik vermoed dat die in de solden weer op 669 gaat staan :wink:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik vind overigens wel dat je een onderscheid moet maken tussen iets ongeopend retourneren vs iets gaan gebruiken en dan retourneren omdat je niet tevreden bent.
Ik was het al vergeten, maar heb ook 1x een Synology NAS teruggebracht naar Coolblue. Zat toen zelfs nog in ongeopende verzenddoos :D. De dag dat die arriveerde kondigde Synology een nieuwe versie aan met o.a. meer RAM, en dat voor dezelfde prijs, en die bleek ook per direct al te bestellen.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Hier ook tevreden van CB.
Een iPhone gehad waar de batterij na een jaar versleten was.
En mooi onder garantie vervangen.
Want meestal is de batterij zoiets welke een betalende herstelling is.
En daar ging ik ook vanuit.
Heb geargumenteerd dat een % van 100 naar 20 op een paar uren tijd niet normaal is.
Zelfs een factory-reset getest en laten liggen en dan gaf hetzelfde.

Is opgestuurd naar de hersteller, niets moeten betalen uiteindelijk.
Dus duidelijk een late fabricage fout of iets.

@boonpwnz : zo een bonending van Philips gekocht, nu staat die 30 EUR duurder.
Waarom? Omdat er een cashback van 30 EUR op is :angel:
Maar wij krijgen wel nog een koffieassortiment gratis :lol:
Das trouwens in de lokale handel niet anders.
Wij waren aan het kijken voor een nieuwe inbouwfrigo.
Online 50 EUR goedkoper bij dezelfde winkel :bang:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Een discussie over de prijs of een actie is nog iets anders dan het fysiek terugsturen en dan eventueel opnieuw bestellen zoals hier besproken werd.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Bij coolblue was het wel gortig. Ik weet dat eens na een hittegolf meer dan 25% van de mobiele airco's zijn teruggestuurd.

Gewoon gebruiken tijdens de hittegolf ---> hittegolf gedaan, product terugsturen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Stoppen met laptops bestellen zou al een begin zijn lijkt mij, want TS heeft precies altijd een maandagmodel :eek: 90% van de opgelijste retours zijn laptops. Dat zal (hopelijk) toch ook wel een uitschieter in de statistieken zijn, zoveel laptopdefecten.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Uit interesse zelf eens gekeken in mijn (beschikbare) geschiedenis bij Coolblue. Ik ben er al lang klant en reed vroeger zelfs naar hun Nederlandse winkel als dat de moeite was (ze hadden toen nog niets in ons land). Als ik iets duur of twijfelachtig/delicaat koop (en daarmee bedoel ik niet alleen dat ik twijfel, maar voornamelijk dat het een product is dat gevoelig is aan kwaliteitsschommelingen), haal ik het wel bij Coolblue, ook al is het dan wat duurder.
Als ik puur het aantal aankopen deel door de retour/garantie/herstellingen items kom ik ook op 21%.
Als ik echt de zaken tel die ik heb teruggebracht (niet tevreden of in mijn ogen defect) binnen de retourperiode (en eventueel, nieuw of ander item van kocht) kom ik op 17.5%
Als ik echt enkel tel wat terug ging omdat ik niet tevreden was of het product defect vond kom ik op 13%

Er is bv. een periode geweest dat ik op zoek was naar een goed fototoestel. In die periode heb ik 4 verschillende modellen gehad. Telkens was er een effectief defect of de kitlens bv. voldeed absoluut niet (soms kan je daar pech in hebben). Toen schaamde ik me ook dood en was klaar om met foto en vergelijkingsmateriaal alles te staven, maar men stelde mij gerust bij CoolBlue dat het niets was. Men zei dat er mensen zijn die op een lijst komen, maar dan moet je het echt bont maken... nu dat was +5 jaar geleden. Misschien helpt het ook dat als ik iets terug breng, ik dat altijd persoonlijk doe in de winkel. En, zoals de meesten hier, ben ik heel voorzichtig met het materiaal en de verpakking (al meermaals complimenten voor gekregen) en dat doe ik niet omdat ik op voorhand denk dat ik het ga moeten retourneren, maar omdat het in mijn aard ligt.

Ik ben een veeleisende klant en weet wat ik wil. Ik koop steeds met de intentie het te houden en dus nooit om het te retourneren. Een paar enkele keren misschien om iets te proberen, met een grote kans op houden (dan denk ik bv. aan een Dyson, die toch niet zo handzaam was en te zwaar).

Het retourrecht is een zegen, want het probleem ligt volgens mij niet bij de gebruikers die retourneren (of toch niet met voorbedachte rade), maar bij de slechte kwaliteit, kwaliteitscontrole of foute marketing van veel producten tegenwoordig. Voor dat eerste is men bij een winkel vast wel verzekerd en ik als consument vind het normaal dat ik wil krijgen wat beloofd werd. Dus, eigenlijk moet je je niet schamen. Meer nog, bij Coolblue lijkt men er zelf steeds op aan te sturen, het is een business model, verkoopsargument geworden. Zelfde bij de online kledingwinkels. Koop online, pas thuis en wat niet past stuur je terug... bij gebrek aan paskotjes (ook niet zo leuk voor het klimaat, maar bon, andere discussie)

Het is dus spijtig als Coolblue oprechte (kritische) klanten zou weren. Als ik soms verhalen hoor van mensen die bouwgereedschap kopen, hun (vuil) werkje doen en het dan terugbrengen... dat zijn de types die ze moeten weren. Niet de kritische klant die zelfs wat extra wil betalen juist omdat hij service belangrijk vindt.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik blijf het onvoorstelbaar vinden hoeveel er teruggestuurd wordt. Zelf heb ik in heel mijn leven nog geen 10 dingen teruggebracht. Het kan toch niet dat al die dingen stuk zijn en dat dat mij dus zo goed als nooit overkomt?

En kritisch? Misschien zou men beter wat kritischer zijn VOOR men bestelt. Tegenwoordig kan je zoveel vinden over producten incl filmpjes met besprekingen enz... Ik heb eerder de indruk dat het een bewuste houding is van ik bestel en als het mij niet bevalt terug op kosten van de verkoper.

Lenzen kunnen afwijken en je kan inderdaad pech hebben maar als je er wat mee bezig bent dan kan je dat rap zien. Je kan dan de lens ruilen voor een ander exemplaar maar het fototoestel daar scheelt toch niets aan?

En dan stel ik mij de vraag wat ze ermee doen? Ik wil geen toestel dat iemand anders en mogelijk zelfs meerderen al gebruikt hebben of zelfs maar geopend. In deze hoeveelheden kan dat niet allemaal als tweede keuze verkocht worden want zo groot is dat aanbod niet.

Uiteindelijk kan men dit doen maar het verbaasd men dat men de gevolgen zo onderschat want uiteindelijk is CB geen liefdadigheidsinstelling en moeten ze winst maken. Tel daarbij de hevige concurrentie en dan moet dit hen bakken geld kosten. Dat geld wordt gewoon aangerekend elders. Uiteindelijk betaal je dus voor al dat gedoe.

Ik heb één keer een probleem gehad met een online bestelling van een memorycard. Die werd niet geleverd ook al gaf het systeem geleverd aan. Na wat aandringen werd het geld terugbetaald. Een tweede en laatste probleem was met schoenen die ik online kocht omdat de maat niet beschikbaar was in de winkel. Ze werden nooit geleverd en ik heb mijn geld terug gehad.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Dizzy schreef:En kritisch? Misschien zou men beter wat kritischer zijn VOOR men bestelt. Tegenwoordig kan je zoveel vinden over producten incl filmpjes met besprekingen enz... Ik heb eerder de indruk dat het een bewuste houding is van ik bestel en als het mij niet bevalt terug op kosten van de verkoper.

Lenzen kunnen afwijken en je kan inderdaad pech hebben maar als je er wat mee bezig bent dan kan je dat rap zien. Je kan dan de lens ruilen voor een ander exemplaar maar het fototoestel daar scheelt toch niets aan?
Om even de context wat te geven. Als ik iets koop lees ik zeer veel reviews en doe ik steeds mijn onderzoek. Helaas dekt dat niet steeds alles of betreft het een nieuw product of combinatie die problemen geeft, dat vind je soms moeilijker.
Bv. de fototoestellen. Eerste had een barst in de viewfinder. Retour, zelfde toestel, maar andere kitlens genomen. Bleek het toestel daar OK, maar de lens + toestel combi had zwaar last van shutter shock. Retour, het is een kit, dus beiden moesten terug. Dan het net uitgekomen duurder model maar meegenomen... die crashte erg veel... retour. Ander merk, duurder model (we spreken ondertussen over een toestel van +2000euro). Daar zat op de sensor een vlek (mogelijks stof, ik had toen nog geen kit om dat zelf te kuisen nu wel) + enkele weken na mijn aankoop gaf het merk aan te stoppen met zijn fotografieafdeling => ik stap in een duur systeem dat al dood is => retour.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Tuurlijk is de coulance een zegen voor lastige klanten. Maak er gebruik van zolang het nog kan.

Ik betaal alleszins niet mee aan die zottigheid, sinds het ontstaan van MP3man drie zendingen. Dat andere maar het [sic] gelach betalen.
GlennB86
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 jun 2018, 16:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Dizzy schreef:Ik blijf het onvoorstelbaar vinden hoeveel er teruggestuurd wordt. Zelf heb ik in heel mijn leven nog geen 10 dingen teruggebracht. Het kan toch niet dat al die dingen stuk zijn en dat dat mij dus zo goed als nooit overkomt?
Idem, afgelopen 3 jaar 1x een kapotte SSD binnengebracht bij Alternate en netjes geld terug gekregen en 1x een GSM naar Amazon retour moeten sturen wegens kapotte touchscreen. Al moet ik wel toegeven dat ik de laatste jaren net iets teveel kleine mankementen in nieuwe producten moet oplossen. Dan heb ik het meestal over firmware updates of koeling aanpassen. Ik kan mij inbeelden dat iemand die niet bereid is om nieuwe spullen te troubleshooten een stuk meer retour moet sturen.

Coolblue heb ik nog geen problemen mee gehad maar ik blijf wel weg van Tweedekans/retours. Wie weet waarom de vorige klant het terug binnen gebracht heeft. Op zijn best is het inderdaad voor even uit te testen, ergste geval is er een defect en hebben ze de moeite niet gedaan om het product DoA te melden.

Vandenborre heb ik laatst betrapt op retours verkopen als nieuw: Xiaomi Mi Box S ingepakt als nieuw, kabels netjes in factory verpakking, ik sluit de box aan: Ding is nog ingelogd op iemand anders zijn account... :nono: Reset en firmware update gedaan en alles draait OK maar in het vervolg ga ik daar toch afhalen in de winkel. Indien zegel van verpakking niet origineel lijkt mogen ze direct een andere meegeven.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ja, die tweedekansjes bij coolblue....

2x een pen voor een tablet gekocht: 1e ontbrak de punt, 2e zat er er omgekeerd in geduwd en was het mechanisme kapot.

1x een oled TV, de mount was afgebroken.... Teruggebracht.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Hier met Amazon regel ik vaak korting ipv retour, hue bridge set kapot, geld terug gehad en mocht de set houden (ze hadden die kit niet meer dus vervanging niet mogelijk).

Dan een hondenspelletje waar 1 onderdeel los kwam, deels korting op gehad (was dat of een vervangende, dan neem ik de korting).

Anker nano II 65W kapot na 6maanden en 6 dagen (45EUR toen, nu 50EUR), retour en geld terug dus ben dan over gegaan op Samsung... 1ste lader paste de kabel zeer moeilijk in (de USB-C poort zat er niet goed in, dus de kabel was er enkel schuin in te krijgen) weer retour...

Dan nog een 45W samsung besteld (bij samsung zelf!) die deed maar 5W op mijn telefoon (Telefoon gaf super snel laden, dus 25W aan) maar duurde 2uur tot 85% ofzo (niet sneller als een 5W lader), dus weer retour.

Mijn tech retours zijn behalve op de 2 headsets na dan, meestal retour voor defecten door slechte kwaliteitscontrole.

Dit zijn allemaal nieuwe producten, geen 2dehands/kans.
(Edit: al dit in 2021/22)
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

jutuiz schreef:
boonpwnz schreef: Sowieso zijn ze bij alternate totaal niet happig op retours.
Daarom is Alternate een no-go zone voor mij. Ik stuur zelden iets terug, maar één keer een discussie gehad over een smartwatch met Alternate.
Ik bestel er niet meer.
Straf ik heb juist een zeer goede ervaring met alternate retour. Was een master MX 2S muis. Een knop bleef hangen. Omdat deze niet meer op stock was, een MX 3 gekregen. Dat deze iets duurder was hebben ze mij toen zelf niet aangerekend. TOP!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Als ik het allemaal lees krijg ik steeds minder zin om nog iets online te kopen, zoveel zaken die kapot zijn. Volgens mij heeft het omruilen daar wel degelijk mee te maken. Als je een spul krijgt dat al 3 anderen hebben teruggebracht, tja. Het feit dat men zaken verkoopt waarbij een ander ingelogd is of fototoestellen met privéfoto's op zegt al genoeg.

Ik heb hier een paar goedkope toestellen van Chinese makelij die ook niet veel gekost hebben maar die werken allemaal. Kabels, allemaal OK. Geheugenkaarten, perfect op 1 levering na die nooit is aangekomen.

Een stofje op de sensor lijkt me ook geen reden om een toestel te vervangen want dat is eigen aan het systeem. Als je lenzen verandert, en zelfs als je dat niet doet, stof zal er op de sensor komen. Daar zijn kits voor en iedereen kan dat oplossen. Je kan het zelfs laten doen. Als ik bij elke sensorvlek mijn camera moest veranderen dan was ik failliet. Veel mensen merken trouwens zo'n vlekjes (vaak tientallen) niet eens op en zelfs al zitten ze op je beelden dan nog kan je ze meestal zonder problemen softwarematig verwijderen. Ik reinig mijn sensor enkel als er veel en grote vlekken zitten op vervelende plaatsen (1/3de van beeld). Ik concentreer me liever op goede beelden maken, de vlekjes zijn het probleem niet, het is degene die de camera in zijn handen heeft :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”