Beroofd ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gevatano
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 nov 2021, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

Hoow hoow hoow zeg. Eerst en vooral; waar is dat gescheld goed voor zeg? Ik weet niet of jij dat goed beseft maar 'achterlijk' is een pejoratieve term voor mensen met een bepaalde aandoening. Daar scheld je gewoonweg niet mee, punt. Ben jij zo iemand die er ook niet voor schroomt om te schelden met 'kanker'? Want dat is nu exact hetzelfde wat jij doet.

Anyhow, het ziet er naar uit dat hier niets meer kan worden besproken op een normale manier zonder te worden aangevallen.

Had ik niets gezegd over nationaliteit, dan had iedereen lekker gecirclejerked van "ooh wat erg" en "ooh dit en dat", maar nu is het ineens racisme en staan ze weer allemaal op hun achterste poten zelle. Toch altijd maar het kleinste element uit een post isoleren en vastgrabbelen om kunnen ruzie te maken hé?

Ik heb geen enkel probleem met mensen van een andere nationaliteit, behalve als ze in mijn zakken zitten. En ja, ik ben nu een stuk achterdochtiger geworden daardoor. Maar is dat mijn fout? Ik heb er zelf niet om gevraagd hé om €180 opgelicht te worden.

Achterdocht is toch ergens maar normaal zeker na zo een negatieve ervaring? Ik had jaren terug eens een Candy wasmachine en die is in brand gevlogen. Ik koop nooit nog een Candy wasmachine. Ben ik nu een wasmachineracist? Alé vooruit dan, goed om weten...

Ik zal je eerlijk vertellen dat ik ook op de Belgische slotenmaker, met een Vlaamse voor- en achternaam, met een bang hartje stond te wachten. Op die moment van 'shock' (niet letterlijk of course, but for lack of a better word...) waren alle slotenmakers voor mij 1 pot nat, en ik had alwéér schrik om er nog eens een tweede keer te worden opgelegd.

Het is exact zoals die tweede slotenmaker zei dus; de malafide slotenmakers zijn een vuile vlek op de hele sector en op den duur draagt elke slotenmaker, betrouwbaar of niet, de slechte naam.

Kijk, nog eens over dat aanvallen... je moet jezelf op een bepaald moment toch eens beginnen afvragen of het dit allemaal wel waard is, al dat geruzie en op mekaars nek zitten alle dagen. Wat voor plezier putten jullie hier nu eigenlijk uit door heelder dagen mekaar virtueel te zitten aftuigen? Dat vraag ik mij nu toch eens af.

En het is niet de eerste keer dat ik hier zoveel negativiteit en geruziemaak zie.

En zich dan maar afvragen hoe het komt dat de kleine Belgische forumpjes 1 voor 1 afsterven... Als iedereen een online forum eens zou gebruiken waar het voor dient, a.k.a. om op een beschaafde manier met elkaar te praten over dingen, dat zou de gebruikersretentie al een flink stuk ten goede komen. Maar helaas, het is de dag van vandaag blijkbaar teveel gevraagd.

Kijk... heb je dat gezien? Ik heb op een normale, rustige, beschaafde manier mijn gedacht gezegd zonder ook maar 1 keer uit te halen of te schelden. En moeilijk dat dat was mijn jongens, MOEILIJK! Dat kun je niet geloven. Pfoeh pfoeh, het zweet druppelt van mijn voorhoofd.

Ik wens jullie nog zeer veel lol toe met ruzie maken, maar ik hou het hier voor bekeken. Ik ben niet gebaat met zoveel negativiteit in mijn leven en omring me liever met mensen die mekaar wél met respect behandelen.

Adieu en bedankt voor al de vis.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Het is jammer dat je vorige post niet even beschaafd was als de laatste.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Van een uit de hand gelopen grap gesproken. :roll:
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Gevatano schreef:
Ik heb geen enkel probleem met mensen van een andere nationaliteit, behalve als ze in mijn zakken zitten. En ja, ik ben nu een stuk achterdochtiger geworden daardoor. Maar is dat mijn fout? Ik heb er zelf niet om gevraagd hé om €180 opgelicht te worden.

Achterdocht is toch ergens maar normaal zeker na zo een negatieve ervaring?
Het moment dat je die persoon zijn huidskleur gebruikt als (extra) argument om te staven waarom het een malafide sleutelmaker is EN dat je nu een algehele achterdocht hebt tegen mensen van die specifieke huidskleur, verlies je elke geloofwaardigheid in het debat. Als je dat niet inziet ...

Nu, ok, je verklaart jezelf wat nader, maar dat neemt de racistische toon van je eerste bericht niet weg. Zoals je ook zelf aangeeft, zonder de vermelding van de huidskleur, en de negatieve connotatie erop, dan had je boodschap exact dezelfde geweest maar had je WEL begrip gekregen van de forumleden. Racisme zit verschuilt in zeer kleine hoekjes, en een volk/kleur/groepering (ver/be)oordelen op basis van 1 (of enkele) negatieve aanvaringen is gewoonweg fout !

PS: Ik ben opgegroeid in het Antwerpse Kiel ... mijn mening over noord afrikaanse mede-belgen was op zijn zachtst gezegd ook nogal gekleurd door negatieve ervaringen, het maakte me toch niet persé meer/minder achterdochtig hoor.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”