Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Trein afgeschaft wegens probleem met de vorige trein. Lekker handig. Dus net op trein richting mijn werk.

Wordt weer wag langer werken maar ik maak er niet zo van.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

cadsite schreef:
Joe de Mannen schreef:Kan je daar oprijden zonder slagboom ?
Neen, maar logisch is het daar allerminst…
Ja, maar dan rij je daar toch niet “per ongeluk” op als er een slagboom staat …
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Elke garage/parking, waarbij de eerste 5min niet gratis zijn, zijn absurd. Dat zijn die en in mijn ogen.

Geen idee of dit hier van toepassing was.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

duizend schreef:
cadsite schreef:
Joe de Mannen schreef:Kan je daar oprijden zonder slagboom ?
Neen, maar logisch is het daar allerminst…
Ja, maar dan rij je daar toch niet “per ongeluk” op als er een slagboom staat …
Wel als dat de ingang was tijdens Corona en nu niet meer, dan is een vergissing snel gebeurd denk ik.



Telefoon van de laadpaalfirma dat ik zelf de installatie in de zekeringenkast moet voorzien want er ligt al een kabel die ik bij de renovatie heb voorzien en die willen zij niet gebruiken... Gezien de lengte denken ze niet dat ze er een andere kunnen doortrekken... (ik ga vandaag eens kijken of ik er beweging in krijg maar ik betwijfel het ook). Dus even geen idee wat de oplossing nu is.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

duizend schreef:
cadsite schreef:
Joe de Mannen schreef:Kan je daar oprijden zonder slagboom ?
Neen, maar logisch is het daar allerminst…
Ja, maar dan rij je daar toch niet “per ongeluk” op als er een slagboom staat …
Ik zou net hetzelfde zeggen mocht ik het daar niet kennen.
Kinepolis, de xpo, pizza hut en Mc Donalds liggen daar gewrongen tussen de E17 en "het ei". Overzicht heb je niet en en vergissing betekent al snel vele minuten omrijden.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Ik probeer het uit te leggen
Het zicht dat je hebt wanneer je van het Kennedypark komt:
mcdonalds.jpg
(119.6 KiB) Nog niet gedownload
Links is de grootste verkeerswisselaar van Kortrijk oprijden (het ei), rechts is dus richting expo/mcdonalds/pizza hut/kinepolis...
Dan moet je onmiddelijk kiezen, rechtdoor (dus eigenlijk "normaal/rechts" om de mcdonalds heen), of links, waar je op het "einde" een U-bocht moet maken om aan te schuiven. Tijdens corona was rechtdoor de normaal te volgen weg. En ja, er staat inderdaad een slagboom, maar eens je daar staat, kun je eigenlijk niet meer terug, da's één. En twee, een slagboom is op een andere parking ook geen bezwaar om er onmiddelijk terug af te kunnen rijden.
Mcdonalds 2.jpg
(100.79 KiB) Nog niet gedownload
Ik heb er trouwens geen probleem mee om toe te geven dat ik verkeerd gereden ben. Maar dat geeft imho geen reden om me te verplichten het gebruik van de parking te betalen. Er zijn trouwens blijkbaar veel mensen die hetzelfde tegenkomen. Net achter mij was nog zo iemand. En toen ik het vertelde aan de medewerker van McDonalds (en vroeg wat de juiste weg dan wel was), blijkt dat heel veel mensen hetzelfde tegenkomen. En die parking een echte melkkoe is van de expo. Ik mocht blijkbaar wel de wagen laten staan en een parkeerticket gaan afhalen bij McDonalds, maar dat wist ik toen nog niet.
Gebruikersavatar
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

Verplaatsen van Telenet paddenstoel +-5m kost 500€ omdat deze nu pal in de weg staat van onze toekomstige oprit.
Indien het een garage had geweest > gratis verplaatsen.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

woutervh schreef: Ik heb er trouwens geen probleem mee om toe te geven dat ik verkeerd gereden ben. Maar dat geeft imho geen reden om me te verplichten het gebruik van de parking te betalen. Er zijn trouwens blijkbaar veel mensen die hetzelfde tegenkomen.
Klopt, je bent verkeerd gereden en hebt een parkingticket genomen zonder na te kijken of de parking betalend is vanaf de eerste minuut.

Eigen schuld, 2x bewuste handeling, niet zeuren maar leergeld betalen dus.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Neen, je neemt geen parkingticket om op te rijden. Je passeert enkel een slagboom. En daar staan helemaal nergens tarieven of waarschuwingen. En zelfs al zouden die er staan, kun je geen kant meer op eens je daar staat.
Maar contact gehad met de expo zelf. Deze meldden mij ook dat klanten van McDonalds er een uur gratis mogen parkeren. In McDonalds kun je een gratis ticket vragen om uit te rijden. En dat het raar is dat de parkeerwachter me daar niet op gewezen heeft. Ze gaan mijn 2 euro terugstorten :beerchug:
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

woutervh schreef:Ze gaan mijn 2 euro terugstorten :beerchug:
:thumbs:
De gerechtvaardigde aanhouder wint.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

woutervh schreef:En daar staan helemaal nergens tarieven of waarschuwingen.
Staan onderaan het rechtse bord, tekst niet leesbaar in Google Streetview maar eerste regel is "Parking pay at the exit" en dan eronder de gangbare tarieven, eerst voor Kinepolis en dan voor de rest. Uw tarief is de regel het meest onderaan (2 EUR).

Reden dat parking geen "10 minuten" gratis is, is omdat er geen registratie is aan de inrit, geen ticket of nummerplaatregistratie. Het tarief wordt bijgevolg niet bepaald door de duur van het parkeren, maar zoals in het reglement ook staat wordt het verworven door het bezoek aan de parking op zich (hoe lang of hoe kort ook). Het tarief varieert of er op de dag van het bezoek een beurs plaatsvindt of niet (en ook welk soort beurs).

Wie zijn voertuig er zonder toestemming langer parkeert dan 1 dag geeft aan de eigenaar uitdrukkelijk en onherroepelijk de toestemming om zijn voertuig te laten vasthouden/verplaatsen/wegslepen, en verbindt zich ertoe om daarvoor 121 EUR te betalen aan de eigenaar van de parking alsook de kosten gemaakt door derde partijen te vergoeden.

Afbeelding
woutervh schreef:Dan moet je onmiddelijk kiezen, rechtdoor (dus eigenlijk "normaal/rechts" om de mcdonalds heen),
Richting McD is "rechtdoor" (ook al gaat dat dan naar links) en richting parking is naar rechts, zoals de pijl op de grond aan de afslag aangeeft.

Gecombineerd met de aanduiding aan de afslag naar McD/Kinepolis/Supercharger... is rechtdoor (dus niet naar de parking) de juiste weg. Ik zie geen aanduiding die beweert dat je daarvoor de parking moet op rijden (aka rechts afslaan).

Maar goed, overzichtelijk is het niet, zeker niet voor iemand die hier het eerst komt. Weer een typische situatie als gevolg van te weinig ruimte, zoals we wel vaker zien in de Vlaanders.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

woutervh schreef:intussen een huilende dochter naast me omdat we daar "nooit meer gingen weg geraken"
Ik was blijkbaar ook zo'n paniek geval :oops: :lol: Ook bij verkeerd rijden (of toch denken dat moeder verkeerd gereden is... "we rijden normaal niet langs hier") totaal paniek (leuke combo met autoziek zijn :angel: ).
Aka ze is niet alleen en het gaat er ook wel (eigenlijk niet echt helemaal) uit :angel:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

CCatalyst schreef: Maar goed, overzichtelijk is het niet, zeker niet voor iemand die hier het eerst komt. Weer een typische situatie als gevolg van te weinig ruimte, zoals we wel vaker zien in de Vlaanders.
Het is niet voor het eerst. Misschien 1x per jaar. Maar dat het in coronatijden (laatste 3 keer dus) aanschuiven was via deze parking hielp ook niet. Maar had de parkingmedewerker me verteld dat je voor mcdo een uurtje gratis mag, ging ik het me ook niet aangetrokken hebben. Maar dat heeft hij dus niet gedaan...
tien schreef: Ik was blijkbaar ook zo'n paniek geval :oops: :lol: Ook bij verkeerd rijden (of toch denken dat moeder verkeerd gereden is... "we rijden normaal niet langs hier") totaal paniek (leuke combo met autoziek zijn :angel: ).
Aka ze is niet alleen en het gaat er ook wel (eigenlijk niet echt helemaal) uit :angel:
Mijn dochter is 6, ik hoop dat het de leeftijd is :lol:
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

woutervh schreef: Mijn dochter is 6, ik hoop dat het de leeftijd is :lol:
Volhouden, ik ben 46 :lol:
Gebruikersavatar
willem2
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 mei 2011, 14:56
Locatie: 2830
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Na een kleine 12 jaar geeft Telenet modem(only) de geest (CV6181E).
...
De achterliggende config wil ik het liefst behouden, de CV8560E lijkt mij dus een goeie vervangende keuze.
...
Helpdesk (telefonisch) > is geen probleem, defecte toestel kan geruild worden in een 'service'punt.
...
Aan de balie > voor uw abonnement (Whoppa) is de CV6181E een optie, bij de volgende factuur wordt hiervoor € 35,- extra gefactureerd :bang:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Betalen voor vervangen defecte modem? :eek:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Betaal je al geen huur voor die modem? De modem is dan al x keer afbetaald en dan nog zou je moeten betalen omdat hun materiaal kapot gaat?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Pakje van Bol dat gisteren via Postnl in tracking gemarkeerd stond als zijnde onderweg voor aflevering

2 keer raden.. Niets gezien
Vandaag: "Bezorgtijd nog onbekend. Wegens drukte is je zending vertraagd. Deze zal zo snel mogelijk worden bezorgd."

In het nieuws: Douane en belastingsdienst vallen binnen bij Post NL in Sint-Truiden

Grr... 't wordt stilaan tijd dat de grote distributeurs hun contracten met Postnl eens beginnen te herzien..
Alhoewel: het zal hen waarschijnlijk worst wezen, de verkoop is gerealiseerd...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Sinds kort Google PAy op mijn gsm geactiveerd.
Heel handig, maar in meer dan de helft van de gevallen werd dat niet aanvaard.
Ik kan mijn portefeuille dus nog niet thuis laten. :?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

tdemeyer schreef:Grr... 't wordt stilaan tijd dat de grote distributeurs hun contracten met Postnl eens beginnen te herzien..
Alhoewel: het zal hen waarschijnlijk worst wezen, de verkoop is gerealiseerd...
Als ik kan kiezen, kies ik iets anders dan PostNL, liefst nog BPost.
En als ik, bv voor onderdelen, moet kiezen tussen 2 bedrijven die hetzelfde onderdeel aanbieden maar de ene verzendt met PostNL en de andere met "iets anders", kies ik de andere wel.
Aan maffiapraktijken hoef ik niet per sé deel te nemen.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Een keuze hebben zou idd fijn zijn, maar natuurlijk ook dan geen garantie..
Maar dan moeten bvb bij Bol ook alle aangesloten winkels ook mee volgen...

Mijn bestelling van 4 items bij Bol komt van bij 4 winkels (nota bene: allemaal dingen van hetzelfde merk..), en wordt met evenveel transporteurs verzonden: PostNL, DHL, DHL express (blijkbaar andere divisie?) en Bpost...

Overigens is BPost in hetzelfde bedje ziek: zending staat daar al 2 dagen als zijn ontvangen in het sorteercentrum... Mocht het nu nog een douane kwestie zijn, maar 't is een levering uit NL..
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

CCatalyst schreef:Staan onderaan het rechtse bord, tekst niet leesbaar in Google Streetview maar eerste regel is "Parking pay at the exit" en dan eronder de gangbare tarieven, eerst voor Kinepolis en dan voor de rest. Uw tarief is de regel het meest onderaan (2 EUR).
In het Engels... dat is dus al niet rechtsgeldig dan volgens mij.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Vriendin laat stop van lavabo vallen en die breekt af. Gelukkig een sanitairwinkel vlakbij dus ik er snel naartoe. Bijna 20 EUR voor een dwaas stuk plastic maar tja. Thuisgekomen blijkt het stuk (Grohe) niet te passen in de lavabo :bang:

Het is de juiste maat maar hij zakt er niet volledig in. Na wat vergelijken zie ik inderdaad dat de stop onderaan geen inkeping heeft en dat dat het volledig inzakken verhindert. Ik had de verkoper nog de oude stop laten zien en had gehoopt op zijn expertise.

Terug dus met dat prul.

Dan maar naar suprabazaar. Daar hadden ze hetzelfde stuk van Grohe maar na wat aandringen herinnerde iemand zich een universeel stuk (2 EUR). Dat meegenomen EN een gewone zwarte rubberen stop (0,9 EUR). Dat universeel stuk werkt wel maar niet zo goed als de rubberen stop :)

Wat hebben we geleerd? Belachelijk om zo'n standaard ding te gaan aanpassen zodat het niet werkt op andere merken :nono:
Dan nog een belachelijk veel geld vragen voor een stuk plastic dat kapot gaat bij de minste val (zwak punt). :nono:
Niet te snel rekenen op expertise van verkopers. :nono:

Positief, mijn cirkels zijn rond want ik deed alles met de fiets :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Alles bij elkaar genomen dus niet echt een frustratie meer maar eerder een positief gegeven. :thumbs:
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Uiteindelijk wel maar vooral de cuberdons, die ik heb achterovergeslagen als compensatie, hebben gesmaakt :banana:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

tdemeyer schreef: Alhoewel: het zal hen waarschijnlijk worst wezen, de verkoop is gerealiseerd...
+ PostNL is vooral heel goedkoop om mee te verzenden
cadsite schreef:Sinds kort Google PAy op mijn gsm geactiveerd.
Ik heb Apple Pay, overal waar de "achterliggende" kaart (Mastercard, Visa, of nog Maestro) aanvaard wordt werkt die.

Kom jij dan nog zoveel Bancontact-only (horror) terminals tegen? Hier is dat gelukkig een zeldzaamheid.
tdemeyer schreef:PostNL, DHL, DHL express (blijkbaar andere divisie?) en Bpost...
DHL Express is de oorspronkelijke en dure DHL die heel goed is, DHL Parcel de goedkopere afdeling die voor e-commerce gecreëerd is (om te kunnen concurreren met UPS Standard/DPD/etc).

bpost doet de afleveringen van DHL Parcel. DHL Express verzorgt hun afleveringen zelf.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

CCatalyst schreef:Kom jij dan nog zoveel Bancontact-only (horror) terminals tegen? Hier is dat gelukkig een zeldzaamheid.
Niet gelukt: de bakker, broodjeszaak en colruyt.
Wel gelukt: Spar & Hema.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

cadsite schreef:Niet gelukt: de bakker, broodjeszaak en colruyt.
Zal idd Bancontact-only/kaarten-van-niet-Belgen-zijn-niet-welkom gedoe zijn. Colruyt is notoir daarin, alhoewel ze geen problemen hebben om andere kaarten te aanvaarden in de andere winkelketens die ze uitbaten. Bovendien aanvaarden de Colruyt-winkels in Frankrijk wel verschillende types van kaarten.

Eerder dit jaar is er wel iets verschenen dat Apple Pay (en dus wellicht ook Google Pay) Bancontact zouden gaan ondersteunen, maar heb daar niets meer van gehoord. Fundamenteel probleem is dat Apple Pay chargebacks/refunds voorziet, terwijl Bancontact dat helemaal niet voorziet.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Als ik me niet vergis heeft Colruyt per filiaal (minstens) 1 Maestro terminal, voor het (niet denkbeeldige) scenario dat Bancontact plat ligt.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Geen idee, 't is ook niet dat ik veel moeite gedaan heb.
Ik kreeg melding op mijn gsm "chip niet herkend" of zoiets en heb onmiddellijk mijn bankkaart genomen.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Dizzy schreef:Wat hebben we geleerd? Belachelijk om zo'n standaard ding te gaan aanpassen zodat het niet werkt op andere merken :nono:
Dan nog een belachelijk veel geld vragen voor een stuk plastic dat kapot gaat bij de minste val (zwak punt). :nono:
Jaren geleden schreef iemand hier al hetzelfde over merk/model-gebonden badstops en sindsdien ben ik daar steeds behoedzaam voor wanneer ik een bad neem.

Dit geldt ook voor allerlei accus die door een klein lipje anders te zetten enkel passen op een bepaald merk, dus ik vraag me af wanneer Europa daar eens op ingrijpt zoals ze nu met USB-C gaan doen bij smartphone adapters.

Ook aan de afsluiting van siliconenkit kokers en spuitbusen, enz. mag men eens wat strengere eisen stellen om te zorgen dat ze effectief herbruikt kunnen worden zonder extra trucjes.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Inderdaad, vandaag al ervaring mee gehad. Vriendin laat oplader laptop op werk liggen. We hebben een universele lader met 8 verschillende opzetstukken. Je raad het al, geen enkele werkt goed. De laptop laadt wel maar heel erg traag en trager dan dat hij verbruikt. Hier zou de EU inderdaad ook eens naar mogen kijken.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Lijkt erop dat je beter de huidige vriendin inwisselt want daar is blijkbaar alle dagen wel iets mee dat jij mag oplossen. :wink:
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 273
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

Dizzy schreef:Inderdaad, vandaag al ervaring mee gehad. Vriendin laat oplader laptop op werk liggen. We hebben een universele lader met 8 verschillende opzetstukken. Je raad het al, geen enkele werkt goed. De laptop laadt wel maar heel erg traag en trager dan dat hij verbruikt. Hier zou de EU inderdaad ook eens naar mogen kijken.
EU heeft er naar gekeken, en iets uitgewerkt:
in 2024 wordt USBC verplicht voor tablets, gsm's en nog iets
40 maanden daarna (dus: 2028 ) wordt usbC verplicht voor laptops...
en daar is dat probleem (voor mij) er niet meer..
ik heb er al enkele jaren eentje die via usbc laadt, en geen gedoe meer met merk-specifieke laders. (je moet wel een lader met powerDelivery hebben: 20V ipv 5 )
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

ivob schreef:Lijkt erop dat je beter de huidige vriendin inwisselt want daar is blijkbaar alle dagen wel iets mee dat jij mag oplossen. :wink:
Toch niet want ze is oa enorm goed in het oplossen van mijn kleine frustraties :lol:

@profke: merci voor de details, ik dacht dat de uniformisering beperkt was tot GSM's, gelukkig is dat niet het geval.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”