Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Welke is dat :)?
Straks vragen ze nog schoenmaat of de rijksregisternummers van uw badpartners.

Ik kan me geen fintech (fancy word voor financiële dienstverlener - ik hoorde laatst iemand Isabel benoemen als "fintech", dan moet je toch iets straf gesmoord hebben) voor de geest halen die iets doet dat de "klassieke banken" niet doen en dat ik toch nodig zou hebben.
En ik hoef niet per sé te betalen met fruit-GSM's.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

apestaart schreef: Er lopen inderdaad van die idioten rond die het onderscheid niet kennen tussen een acteur/actrice en het personage die ze vertolken, deze mensen zouden best niet meer naar films en series kijken maar enkel naar documentaires, tekenfilms, nieuws, muziekprogramma's, ...enz dus non-fictie programma's. :x
De opsomming die je maakt lijken me nu ook niet bepaald gespeend van enige fictie.
Wat betreft tekenfilms, daar moet ik geen tekening bij maken.
Ik heb toch al wat "nieuwsverslaggeving" gezien waar ik zelf een deelonderwerp van was waarvan ik bij het bekijken dacht dat het over iets anders ging dan ik het ter plekke ervoer.
In een VRT-studio ook eens een script van een gekende "live" muziekkwis uit een vuilbak gevist. Alle antwoorden, bon mots, woordspelingen, grappen etc. stonden gewoon van A-Z uitgeschreven in het script.
Je gaat er hopelijk toch ook niet van uit dat de deelnemers, juryleden en presentator van een "kwis" als bv. de slimste mens van nature één voor één grappige en jolige gasten zijn die ter plekke de ene woordspeling na de andere uit hun mouw schudden?
Laatst gewijzigd door ivob op 05 mei 2022, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Uw noden zijn de mijn niet. Je hebt wel een punt, ook bij klassieke banken kan ik terecht al moet ik daarvoor naar portugal trekken ( corona had echter die trip verziekt )

Ik ben al een tijdje opzoek naar een unionpay kaart ter vervanging van mijn bank of china kaart. Een die me niet pluimt in kosten en gemakkelijk werkbaar is.

Ik hoopte dit te vinden bij paytend. ( en nog een hoop andere ) maar het ziet ernaar uit dat het wellicht niks zal worden.

Als jij een idee hebt laat maar weten.


Edit: hoi hoi ze hebben me aanvaard als klant, al hebben ze wel mijn naam niet echt correct geschreven en die kaart ? Tja wellicht niet mogelijk voor Westerlingen.

Edit: om vier uur ‘s nachts een reply, dat ik maar wat aandachtiger moet zijn. Als de stijl je niet wegjaagd, dan zal de kost het wel doen :lol:
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Dat ik met mijn phev wagen naar Disney rij, op de parking van 10k wagens amper 4 laadpalen zijn en in de buurt van het hotel in bussy saint George zelfs helemaal niets te vinden is.. Hoe ga je mensen überhaupt kunnen overtuigen met dergelijke belabberde infrastructuur..
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

tom35 schreef:Dat ik met mijn phev wagen naar Disney rij, op de parking van 10k wagens amper 4 laadpalen zijn en in de buurt van het hotel in bussy saint George zelfs helemaal niets te vinden is.. Hoe ga je mensen überhaupt kunnen overtuigen met dergelijke belabberde infrastructuur..
'Blij' eens zo'n verhaal te lezen. Op het werk wordt nu EV serieus gepushed als volgende firmawagen, maar als ik zo eens willekeurig rondkijk op bvb Chargemap is het toch nog altijd triestig gesteld met laadpalen, zowel langs de snelwegen, als op toeristische plaatsen (bvb Planckendael). Grote uitzondering lijkt De Efteling te zijn, die blijkbaar zelfs het grootste laadpark van Europa heeft met 87 laadpalen. Anderzijds zie ik via Chargemap ook dat er best weinig gebruik gemaakt wordt van publieke laadpalen, al ben ik wel benieuwd wat dat in het hoogseizoen zal zijn.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Het klassieke kip en ei verhaal.
Al zou de overheid - die de transitie in woorden promoot - wel eerst de eieren mogen beginnen te leveren.
In Nederland heb je dat probleem veel minder. Er was dan ook een tijd dat er in Amsterdam alleen al meer laadpalen stonden dan in heel België. Buitenlandse bedrijven, waaronder dacht ik Fastned, hebben de Vlaamse overheid ook al voorgesteld om in een paar jaar tijd in Vlaanderen/België een performant laadpaal netwerk (zowel AC als DC) uit te bouwen als de nodige vergunningen en locaties ter beschikking werden gesteld. Verder niets meer van gehoord. Waarschijnlijk te druk bezig hun eigen partijen verder te profileren of erger, te redden van de ondergang.
Wanneer je geen thuislaadpaal hebt en/of geen laadpalen op de bedrijfsparking van de werkgever en/of geen openbare laadpaal vlak in de buurt van de woonplaats en je doet meer dan 200-300 km per dag is een EV in Vlaanderen dan ook nog niet de eerste voor de hand liggende optie.
Een werkgever die EV's pusht zou minstens zijn bedrijfsparking van voldoende laadpalen mogen voorzien (en als ze deze publiek openstellen krijgen ze er nog eens subsidies voor) en werknemers die met een ice van een tankkaart kunnen genieten een laadkaart geven die dezelfde regio bestrijkt en, afhankelijk van de woonomstandigheden van de werknemer, een thuislaadpaal ter beschikking stellen.
Een PHEV is uiteraard een ander verhaal. Daar heb je altijd nog een benzinetank als back up.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

ivob schreef:Wanneer je geen thuislaadpaal hebt en/of geen laadpalen op de bedrijfsparking van de werkgever ...
Een werkgever die EV's pusht zou minstens zijn bedrijfsparking van voldoende laadpalen mogen voorzien (en als ze deze publiek openstellen krijgen ze er nog eens subsidies voor) en werknemers die met een ice van een tankkaart kunnen genieten een laadkaart geven die dezelfde regio bestrijkt en, afhankelijk van de woonomstandigheden van de werknemer, een thuislaadpaal ter beschikking stellen.
Een PHEV is uiteraard een ander verhaal. Daar heb je altijd nog een benzinetank als back up.
Misschien voor de volledigheid wel vermelden dat mijn werkgever inderdaad ook wel van plan is laadpalen op het werk te installeren (hopelijk zijn die er tegen dat de eerste EVs uitgeleverd worden) én dat iedereen met zijn EV ook een wallbox thuis geïnstalleerd krijgt (incl. alle kosten) én de elektriciteit terugbetaald krijgt én ook een laadpas krijgt voor onderweg. PHEVs mogen ook nog, maar is dan vooral voor wie dagelijks veel kilometers moet doen (bvb techniekers die hele dagen on-site zitten) of thuis geen wallbox kan hebben (omdat ze bvb op appartement wonen). Dus dagdagelijks gebruik (incl. woon-werk) is helemaal geen probleem. Het is eerder vakantie-trips die spannender gaan zijn.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Je kan moeilijk van een werkgever verwachten dat hij je een salarisauto met alle voordelen ter beschikking stelt en dat die auto dan ook nog eens moet voldoen om optimaal ingezet te kunnen worden voor je privé-vakanties, dus hoogstens een klein nadeel paar keer per jaar. Je kan ook nog altijd een fossiel auto huren om op vakantie te gaan of je bestemming aanpassen.
Goed om te horen dat je werkgever helemaal mee is in het transitieverhaal. Hopelijk doet hij het van in het begin ook met de nodige toekomstvisie. Op de bedrijfsparking van mijn partner waren een aantal jaren gelden (toen nog voornamelijk PHEV) een 8-tal laadpalen voorzien. Dat trok uiteraard weer werknemers naar een EV (gezien daar ook de andere voordelen gegeven worden die je omsomt + wie voor een EV kiest vrijgesteld werd van een budgetlimiet) waardoor de laadpalen in no time overbevraagd werden. Na 2 jaar tijd heeft men dus al 50 22 kW AC chargers moeten bijplaatsen.
Keerzijde van de medaille: sinds corona staan deze er grotendeels werkloos bij (zijn wel tegen betaling opgengesteld voor derden maar staan in het midden van een industriezone).

Laadpalen langs openbare wegen en op bestemmingen zijn inderdaad een ander punt.
Het eerste de verantwoordelijkheid van de overheid, en daar kunnen we weinig aan verhelpen, het tweede van de eigenaar van de bestemming. En daar kan je als klant al meer aan doen. Zo kies ik bij voorkeur, wanneer ik me verplaats per auto, een hotel op bestemming uit dat voorzien is van een (gratis) oplaadpunt (de anderen hebben dan pech dat ze nog achter lopen) of ga ik boodschappen doen bij warenhuizen voorzien van een (gratis) oplaadpunt.
Ook hier liep bv. Colruyt nog achter tov nieuwe Lidl vestigingen (met hun gratis DC chargers voor klanten) en ben ik sindsdien niet meer in de Colruyt gaan winkelen. Maar ook daar zie ik verbeteringen. Op een lokale Spar (ook Colruyt groep) heb ik onlangs vastgesteld dat ze op de parking 10 laadpalen aan het plaatsen waren. 8 AC palen en 2 DC palen. Een vooruitgang maar, volgens mij, ook een gemiste kans. Aan een AC laadpaal heb je weinig op de (alleen tijdens de winkeluren geopende) parking van een warenhuis. Laden gaat niet snel genoeg in verhouding tot de tijd dat men gemiddeld winkelt. Daar had men de plaats dus beter benut door er allemaal DC semi fast chargers te plaatsen.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

ivob schreef:Je kan moeilijk van een werkgever verwachten dat hij je een salarisauto met alle voordelen ter beschikking stelt en dat die auto dan ook nog eens moet voldoen om optimaal ingezet te kunnen worden voor je privé-vakanties.
En waarom niet?
Het is een salariswagen, geen bedrijfswagen.

(ik heb geen salariswagen)
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Omdat je meestal niet verplicht bent om voor een salarisauto te kiezen.

Staan de keuzes die je werkgever je als werknemer aanbiedt je niet aan ben je volledig vrij om zelf een auto te financieren die volledig aan al je verwachtingen beantwoordt.
De nadelen verbonden aan de keuze van de EV zijn een gevolg van de particuliere bestemming van een vakantie tijdens je privétijd. Je kan moeilijk van een werkgever verwachten dat hij telkens rekening gaat houden met alle persoonlijke verzuchtingen van al zijn werknemers (alhoewel het blijkbaar tegenwoordig normaal bevonden wordt dat als je een vinger krijgt je automatisch ook recht hebt op een arm).

Wanneer je een elektrische salarisauto ter beschikking krijgt (waarvan de VAA meestal ook nog eens lager is dan bij een vergelijkbare ICE) + laadpas + thuislaadpaal + gratis laden op het werk kan je toch moeilijk gefrustreerd zijn, zelfs geen klein beetje, omdat je enkele keren per jaar op je tellen moet passen? Zoek voor die paar keer per jaar dan zelf een andere optie en geniet de rest van het jaar volop van de voordelen waarvan een ander alleen maar van kan dromen (en ik maak ook gebruik van een elektrische salarisauto met een budgetkost waar we voorheen nog niet aan konden tippen en extra economische voordelen die we bij een particuliere aankoop nooit hadden kunnen vermoeden. Hier dus blij met alle voordelen van een EV en het ongeëvenaard rijcomfort dat deze tov een ice biedt maar particulier zou ik er nooit eentje kopen).

Wij kregen ook een laadpaal bekostigd door de werkgever. Een merk dat ik als particulier niet zelf zou gekozen hebben.
Maar hier gaan we er nog altijd van uit dat een gegeven paard niet in de bek moet gekeken worden. Dus ipv daar gefustreerd over te zijn gewoon zelf wat opzoekingen gedaan en met wat work arounds bijna dezelfde voordelen (bovenop de voordelen die we met een particuliere laadpaal sowieso nooit zouden hebben) bekomen.
En de vakanties passen we gewoon aan de nieuwe situatie aan.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Verplicht of niet, daar gaat het zelfs niet om.
Je kreeg een bepaalde vergoeding op een moment. De werkgever mag die niet verminderen.
Maar goed, ik heb al lang gezien dat jouw kronkels anders liggen dan de mijne. :roll:
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

De vergoeding zit in de keuze van een vervoermiddel dat past binnen de carpolicy van het bedrijf en het budget daarvoor toegewezen aan de betrokken werknemer.
Niet in o.a. de bestemmingen gekozen door de individuele gebruiker van dat voertuig.
Wanneer je bv. een carbudget onderhandeld hebt van bv. 1000 € moet je ook niet gaan klagen dat na vervallen van je lopende lease je met dat budget minder wagen kan leasen omdat dezelfde auto duurder geworden is of niet meer te verkrijgen is. En al zeker niet waneer de werkgever een geste doet, waartoe hij dus niet verplicht is, om je een hoger budget toe te kennen als je vrijwillig kiest voor een EV ipv een ICE.
Dan heb je de keuze om te gaan heronderhandelen, een andere optie te kiezen die past binnen je toegewezen budget, uit te kijken naar een andere werkgever of je neer te leggen bij de situatie.
Dat vraag inderdaad een initiatief van de werknemer zelf.
Er wordt dus helemaal niets afgenomen van de werknemer door de werkgever.

Ik ben er inmiddels van op de hoogte dat zo'n ingesteldheid tegenwoordig als een vreemde hersenkronkel overkomt en de tijd van rechten en plichten blijkbaar een achterhaald iets is en er alleen nog focus ligt op verworven rechten zonder al te veel plichten en al helemaal niet meer om zelf initiatief te nemen.
En dat dit tot gevolg kan hebben dat hoe beter mensen het hebben dat nog geen garantie is op minder frustraties. Blijkbaar eerder omgekeerd. Niet voor niets dat een topic als dit dag na dag aangroeit. :-D
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

De enige reden waarom ik overstag zou gaan voor een salariswagen is dat ik me geen hol zou moeten aantrekken van het aantal km's ik privé rijd.
Als er dan boven je hoofd beslist wordt dat je die luxe kwijt bent, dan zie ik inderdaad een probleem.

Maag goed, dat is mijn probleem niet. Ik heb vriendelijk bedankt voor een salariswagen.
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

In deze discussie ontbreekt een element dat nochtans nagenoeg alle bezwaren teniet doet. De meeste premium-merken (en dat zijn de meest EV's toch nog altijd) bieden de mogelijkheden om net voor de duur en verplaatsing van een vakantietrip de (ontoereikende ?) wagen om te ruilen voor een andere die beter past en aansluit bij de noden.

Uiteraard is dat een aflopend verhaal én een aflopende discussie : binnen een erg korte termijn (2025 als ik me niet vergis) is enkel een salariswagen mogelijk die 100 % EV is, zelfs géén hybride. En dat zal ook gaan !
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Is maar wat je verstaat onder een premiummerk.
De meeste EV's die als ICE vroeger zeker niet onder de premiummerken vielen hebben vandaag waarschijnlijk een catalogusprijs vergelijkbaar met een vroeger premium merk maar zijn daarom nog geen premiummerk.
Het zijn net de oude premiummerken die achterna hinken op de overschakeling van verbrandingsmotor naar elektromotor.

En de discussie gaat over een salarisauto. Zeker niet alle leasemaatschappijen bieden voor al hun EV's tijdelijk een vervangwagen met verbrandingsmotor aan.

Uiteraard zal dat gaan. En wanneer je jezelf een beetje flexibel opstelt ook voor 2026.
En een salarisauto is ook vanaf 2026 niet verplicht voorzien van een 100% elektrische aandrijving. Je valt dan alleen niet meer onder een fiscaal gunstig regime. Dus wie niets ziet in een EV en liever blijft rijden met een verbrandingsmotor (omdat hun bv. graag een ononderbroken range van 1000 km heeft) en daar een meerkost voor over heeft zal nog altijd daar voor kunnen kiezen. Toch als de carpolicy van het bedrijf het voorziet.
Cadsite schreef:De enige reden waarom ik overstag zou gaan voor een salariswagen is dat ik me geen hol zou moeten aantrekken van het aantal km's ik privé rijd.
Als er dan boven je hoofd beslist wordt dat je die luxe kwijt bent, dan zie ik inderdaad een probleem.

Maag goed, dat is mijn probleem niet. Ik heb vriendelijk bedankt voor een salariswagen.
Zoals je ziet had je ook daarvoor de vrije keuze en heb je voor jezelf uitgemaakt wat het beste van toepassing was op jouw situatie. :thumbs:
Overigens is het probleem dat jij nu stelt van een andere orde.
Het gestelde probleem was niet de beperking in het jaarlijks af te leggen km's (die beperking geldt idd ook voor ICE al is die beperking mits een toeslag meestal ook te omzeilen maar dat hangt weeral van de carpolicy van het bedrijf af) maar de beperking in de ononderbroken range op langere afstanden. En dat is geen beperking opgelegd door de werkgever maar inherent aan het type en soort auto dat je als gebruiker kiest.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Ik ben steeds weer verrast door je vermogen om niet akkoord te gaan, een heel betoog op te stellen om dan uiteindelijk te besluiten dat het eigenlijk toch wel klopt wat men schreef ... bizar en enerverend trekje vind ik dat ...

Premiummerken die volgens jouw achterop lopen = BMW en Mercedes weet ik het al met zekerheid dat ze dit aanbieden. Kia niet (hihi)

Salarisauto met verbrandingsmotor mag nog wel ... ah ja ? Als het fiscaal bestraft wordt, er een meerkost is én géén enkel bedrijf het dus nog zal tolereren. En met de constatatie sluit je dan ook die paragraaf af... m.a.w. al wat je daarvoor neerschreef slaat nergens op.

Probeer aub. enkel in de pen/klavier te kruipen als je iets relevant te zeggen hebt, iets toe te voegen of te weerleggen hebt maar zorg AUB dat het steek houdt en niet enkel als gevolg heeft dat je weeral (en altijd) het laatste woord hebt (dat dan hetzelfde zegt als wat voorafging maar met veel omwegen....)
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

:idea:
Tomby schreef:
Misschien voor de volledigheid wel vermelden dat mijn werkgever inderdaad ook wel van plan is laadpalen op het werk te installeren (hopelijk zijn die er tegen dat de eerste EVs uitgeleverd worden) én dat iedereen met zijn EV ook een wallbox thuis geïnstalleerd krijgt (incl. alle kosten) én de elektriciteit terugbetaald krijgt én ook een laadpas krijgt voor onderweg. PHEVs mogen ook nog, maar is dan vooral voor wie dagelijks veel kilometers moet doen (bvb techniekers die hele dagen on-site zitten) of thuis geen wallbox kan hebben (omdat ze bvb op appartement wonen). Dus dagdagelijks gebruik (incl. woon-werk) is helemaal geen probleem. Het is eerder vakantie-trips die spannender gaan zijn.
Het probleem van salarisauto/vakantietrip is blijkbaar opgelost. Kies gewoon voor een premiummerk (dus blijkbaar al geen Kia hihi) en dan kan je voor de vakantietrips de salarisauto-EV omwisselen voor een salarisauto met verbrandingsmotor.
Digicafé schreef:Premiummerken die volgens jouw achterop lopen = BMW en Mercedes weet ik het al met zekerheid dat ze dit aanbieden
Het een volgt dan ook uit het ander. Uiteraard moeten BMW en Mercedes noodgedwongen overschakelen naar zo'n halfslachtig systeem. Juist omdat ze zo lang gewacht hebben om de transitie te maken (en alleen omdat ze onder druk van de concurrentie anders uiteindelijk de boot volledig zouden missen en geen klanten meer zouden overhouden). Ze betrouwen hun eigen overschakeling dus niet eens. Koplopers (Geen premiummerken en zelfs merken waar voorheen in de autoindustrie nog niemand van gehoord had, die de achterophinkende fossiele industrie voortdurend onder druk zetten, zoniet lagen deze nog op hun lauweren uit een verleden te rusten) zorgen dat hun EV's van de grond af aan zijn opgebouwd als EV's, voldoende zuinig zijn en opslagcapaciteit hebben om een voldoende ononderbroken range te bereiken en ontwikkelen hun eigen snellaadpunten en rollen deze uit op strategische plaatsen. Dan heb je zo'n halfslachtige tussenoplossing ook niet meer nodig. De prijzen zijn inderdaad premium gebleven. En zeker in verhouding tot hun bedroevende rangepretaties.
Kodak en Nokia waren wat betreft hun vroegere core business ook ooit premiummerken. Ook te lang geduurd voor ze wakker schoten.
enerverend trekje vind ik dat ...
Niet de oorspronkelijke bedoeling maar volledig on topic dus en daarbij, in dit topic, graag gedaan. :-D
Moet je vandaag al niet meer verder zoeken naar je kleine frustratie.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

ivob schreef:Je kan moeilijk van een werkgever verwachten dat hij je een salarisauto met alle voordelen ter beschikking stelt en dat die auto dan ook nog eens moet voldoen om optimaal ingezet te kunnen worden voor je privé-vakanties, dus hoogstens een klein nadeel paar keer per jaar. Je kan ook nog altijd een fossiel auto huren om op vakantie te gaan of je bestemming aanpassen.
Goed om te horen dat je werkgever helemaal mee is in het transitieverhaal. Hopelijk doet hij het van in het begin ook met de nodige toekomstvisie. Op de bedrijfsparking van mijn partner waren een aantal jaren gelden (toen nog voornamelijk PHEV) een 8-tal laadpalen voorzien. Dat trok uiteraard weer werknemers naar een EV (gezien daar ook de andere voordelen gegeven worden die je omsomt + wie voor een EV kiest vrijgesteld werd van een budgetlimiet) waardoor de laadpalen in no time overbevraagd werden. Na 2 jaar tijd heeft men dus al 50 22 kW AC chargers moeten bijplaatsen.
Keerzijde van de medaille: sinds corona staan deze er grotendeels werkloos bij (zijn wel tegen betaling opgengesteld voor derden maar staan in het midden van een industriezone).

Laadpalen langs openbare wegen en op bestemmingen zijn inderdaad een ander punt.
Het eerste de verantwoordelijkheid van de overheid, en daar kunnen we weinig aan verhelpen, het tweede van de eigenaar van de bestemming. En daar kan je als klant al meer aan doen. Zo kies ik bij voorkeur, wanneer ik me verplaats per auto, een hotel op bestemming uit dat voorzien is van een (gratis) oplaadpunt (de anderen hebben dan pech dat ze nog achter lopen) of ga ik boodschappen doen bij warenhuizen voorzien van een (gratis) oplaadpunt.
Ook hier liep bv. Colruyt nog achter tov nieuwe Lidl vestigingen (met hun gratis DC chargers voor klanten) en ben ik sindsdien niet meer in de Colruyt gaan winkelen. Maar ook daar zie ik verbeteringen. Op een lokale Spar (ook Colruyt groep) heb ik onlangs vastgesteld dat ze op de parking 10 laadpalen aan het plaatsen waren. 8 AC palen en 2 DC palen. Een vooruitgang maar, volgens mij, ook een gemiste kans. Aan een AC laadpaal heb je weinig op de (alleen tijdens de winkeluren geopende) parking van een warenhuis. Laden gaat niet snel genoeg in verhouding tot de tijd dat men gemiddeld winkelt. Daar had men de plaats dus beter benut door er allemaal DC semi fast chargers te plaatsen.
Waarom ga je er van uit dat de werkuren salariswagen ter beschikking stelt? Bij ons op het bedrijf kunnen arbeiders en bedienden allemaal inschrijven op een salariswagen. De hogere leidinggevende kunnen intekenen op een tankkaart maar alles is betalend. De wagens liggen vast, wil je extra opties betaal je netto bij. De bedragen die je moet betalen voor de wagen liggen ook vast en liggen tussen de 400-750e brutto.. De laadkaarten is een 150e...per maand allemaal natuurlijk..
En als je nu denkt dat daar bv tesla op staat droom dan maar wat verder. Ja daar staan enkele evs op maar slechts eentje met een 77kwh batterij want anders te duur. De werkgever legt niets bij bij die salariswagen, voor hen moet het budgetneutraal zijn..
Er zijn ook laadpalen op het bedrijf maar die zijn zo goed als altijd bezet als ik daar rond 0800 binnen kom.
O ja.. Er is is uitgerekend hoeveel elektriciteit we zouden nodig hebben moest het wagenpark bijj ons naar ev zou omschakelen, dan mogen ze een nieuwe kabel trekken naar het bedrijf.. En we zijn echt niet vd kleinste..

Wat die laadpaal thuis betreft, dat gaat nooit werken.. Als heel de straat een ev staan heeft zal fluvius gaan bepalen wie wel of niet mag laden, het capa tarief dat de energiefactuur nog verder omhoog gaat duwen 60% gaat max 10% meer betalen dus 40%gaat meer dan 10% meer betalen volgens vreg..wie kan dat nog betalen vraag ik me dan af..

Tom
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Ik hoop dan voor jou en je collega's dat de inspectie van de sociale zekerheid en de belastingsinspectie voor ondernemingen niet meelezen op UB, want dit systeem is regelrechte ontduiking van zowel sociale zekerheidsbijdragen op loon als bedriegelijk opkloppen van bedrijfskosten in de balans.
Van zodra die hier lucht van krijgen is het feest uit !

Overigens uit je voorstelling van zaken leid ik af dat dit helemaal niet budgetneutraal is voor de werkgever, wel integendeel - de onderneming haalt hier voordeel uit op jullie kap, toch zolang deze vlieger opgaat.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

tom35 schreef:
Waarom ga je er van uit dat de werkuren salariswagen ter beschikking stelt? Bij ons op het bedrijf kunnen arbeiders en bedienden allemaal inschrijven op een salariswagen. De hogere leidinggevende kunnen intekenen op een tankkaart maar alles is betalend. De wagens liggen vast, wil je extra opties betaal je netto bij. De bedragen die je moet betalen voor de wagen liggen ook vast en liggen tussen de 400-750e brutto.. De laadkaarten is een 150e...per maand allemaal natuurlijk..
En als je nu denkt dat daar bv tesla op staat droom dan maar wat verder. Ja daar staan enkele evs op maar slechts eentje met een 77kwh batterij want anders te duur. De werkgever legt niets bij bij die salariswagen, voor hen moet het budgetneutraal zijn..
Er zijn ook laadpalen op het bedrijf maar die zijn zo goed als altijd bezet als ik daar rond 0800 binnen kom.
O ja.. Er is is uitgerekend hoeveel elektriciteit we zouden nodig hebben moest het wagenpark bijj ons naar ev zou omschakelen, dan mogen ze een nieuwe kabel trekken naar het bedrijf.. En we zijn echt niet vd kleinste..

Wat die laadpaal thuis betreft, dat gaat nooit werken.. Als heel de straat een ev staan heeft zal fluvius gaan bepalen wie wel of niet mag laden, het capa tarief dat de energiefactuur nog verder omhoog gaat duwen 60% gaat max 10% meer betalen dus 40%gaat meer dan 10% meer betalen volgens vreg..wie kan dat nog betalen vraag ik me dan af..
Zoals ik eerder al schreef hangt alles af van de carpolicy van het bedrijf.
Dat is in ieder bedrijf verschillend. Je kan dus alleen vergelijken binnen het bedrijf.

Jij omschrijft dus de situatie volgens de carpolicy van jouw bedrijf. Fair enough.
Ik omschrijf de carpolicy van het bedrijf dat de EV-salarisauto die ik nu gebruik levert (trouwens de 2de al). Ook fair enough?

Het is meestal ook de werkgever die de voorwaarden van de carpolicy bepaalt. Dus je krijgt een salarisauto ter beschikking volgens de voorwaarden gesteld door de werkgever.

In het bedrijf waar ik het over heb werkt het als volgt:
- Een salarisauto is niet te nemen of te laten. De keuze ligt bij de werknemer (slechts een 50% van de werknemers maakt er gebruik van - en nog altijd een minderheid kiest voor een EV al neemt de weerstand wel af).
- Er is afhankelijk van het statuut van de werknemer en zijn loon inderdaad een limiet aan het budget van een ICE-salarisauto.
Net zoals bij jou kunnen alle werknemers binnen hun carbudget daar gebruik van maken en kan je zelf boven budget gaan door extra bij te betalen of via onderhandeling met de submanager minder loon en meer auto onderhandelen (en zo zijn er wel degelijk al zijn ze in de minderheid). De tankkaart is ook geldig voor een aantal km per jaar (verschillend naargelang het type brandstof) en standaard beperkt tot het grondgebied van de BeNeLux (afhankelijk van de functie en werkregio kan dit uitgebreid worden, zowel km als regio).
- Gezien de werkgever EV rijden binnen het bedrijf en de subbedrijven wenst te promoten geldt er voor EV's evenwel een andere regeling:
° Alle werknemers hebben recht op een EV salarisauto zonder budgetbeperking met multikaart (tanken en laden).
De werknemer dient dan wel geen rekening te houden met het eerste EV-budget maar moet uiteraard wel rekening houden met de VAA die hij zelf moet betalen. Hoe hoger de cataloguswaarde van de EV hoe hoger zijn maandelijkse bijdrage aan VAA zal zijn (deze wordt wel deels gecompenseerd op een andere manier maar daar is een limiet aan).
° Een laadpaal met 4G back office wordt gratis thuis geïnstalleerd (indien de woning van de werknemer dit toelaat) en de vergoeding wordt iedere maand op de loonrekening van de werknemer gestort. Dit afnametarief wordt bepaald door de gemiddelde CREG tarieven voor particuliere gebruikers van de laatste 6 maanden + BTW. Na drie jaar wordt de laadpaal eigendom van de eigenaar van de woning waar deze werd geïnstalleerd.
° Keuze van de EV hangt af van de aankooplijst die op dat ogenblik geldt en ieder jaar - volgens het aanbod van dat jaar - wijzigt (idem als bij ice). Zes maanden voor verval lopende lease (gezien leveringsproblemen nu uitgebreid tot 1 jaar) heeft de werknemer toegang tot die lijst om zijn volgende keuze te bepalen. Deze lijst wordt ieder jaar langer (logisch want er komen meer EV's op de markt.
De laatste keer dat ik deze heb geraadpleegd stond Tesla er wel degelijk tussen (evenals Kia, Hyundai, BMW, Audi, Jaguar, Polestar,...).
Het bedrijf heeft ook een relatief grote pool aan elektrische auto's in eigen beheer. Dit om onverwachte uitlopende leveringstermijnen tussen besteldatum en effectieve levering te overbruggen. Desnoods kan je als werknemer de lease van de lopende auto ook max. met een jaar verlengen (indien de EV van je keuze nog niet leverbaar is).

Zoals ik eerder ook al schreef heeft de werkgever het aantal laadpalen op de bedrijfsparking van 6 naar 50 opgedreven. Gezien de coronacrisis niet zo'n beste beslissing (eerder een luxe probleem) maar dat had niemand zien aankomen.

Wat de laadpalen aan huis betreft, dat wordt zelfs nu fiscaal gestimuleerd door de Vlaamse overheid.
En veel EV's die laden zijn voor het openbaar net geen probleem. Integendeel via slimme sturingen kunnen ze het net zelfs helpen balanceren. technisch is dat geen enkel probleem. Maar dan moet de Vlaamse overheid wel zeer vlug met een visie en regelgeving komen en de individuele Vlaming zijn weerstand tegen de digitale meter opzij durven zetten. Want als een grote meerderheid nog analoog blijft loopt binnen afzienbare tijd inderdaad bijna iedereen binnen de kortste keren tegen de limieten van zijn eigen weerstand en het gebrek aan visie van de overheid aan.
Het capaciteitstarief wordt overigens waarschijnlijk weer uitgesteld tot 1/1/2023 (als er tegen dan weer geen andere crisis voorbij komt). Maar wanneer je thuis voornamelijk kan laden op eigen zonnestroom is dat niet meteen een probleem en je belast dan ook het openbaar net niet. Eenmaal het capaciteitstarief doorgevoerd is dat weer een nieuw gegeven om te onderhandelen met de werkgever, bv. in de vorm van een jaarlijkse forfaitaire vergoeding. Maar op dit ogenblik is dat nog niet van toepassing en eigenlijk eerder een luxeprobleem gezien (bij ons e-contract en met de CREG laadvergoedingstarieven)
de afnamevergoeding per kWh via de laadpaal nu het dubbele is van de afnamevergoeding aan de e-leverancier. Dat laatste past dus niet in dit topic en is meer iets voor het topic "geluksmoment van de dag". :wink:

Dat men niet in ieder bedrijf als salarisauto voor een "premiummerk" kan kiezen weet ik natuurijk ook wel. Deze oplossing was dan ook duidelijk niet mijn idee.
Maar zoals ik nu omstandig heb aangetoond is de carpolicy van het ene bedrijf niet noodzakelijk gelijk aan dit van een ander (wat ik eerder ook al had benadrukt).

ps. Wat ik beschreef is via een batterij bedrijfsjuristen en de boekhoudafdeling doorgesproken met de fiscus en goedgekeurd voor dat specifieke bedrijf. Hoe het er in een ander bedrijf juridisch en boekhoudkundig aan toegaat weet ik niet en is ook mijn probleem niet. Ieder zijn keuzes en ieder daarvan de gevolgen.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Wat is de spraakherkenning in Android Auto toch bedroevend. Vanmorgen alweer, speel ik een SMS af die mijn vrouw gestuurd heeft. Gaat de conversatie met Android Auto als volgt:
* AA: "Wil je hierop antwoorden ?"
* Ik: neen... AA: "Main"
* AA: "Wil je hierop antwoorden ?"
* Ik: nee... AA: "mee"
* AA: "Wil je hierop antwoorden ?"
* Ik: NEE !!!! En ik zie "nee" verschijnen op het scherm en toch verspringt het weer naar "mee" :bang: :bang: :bang:

Om maar van het dicteren van een antwoord SMS te zwijgen. Ik stuur het tegenwoordige gewoon as-is door, moet mijn vrouw maar ontcijferen wat ik écht gezegd heb :D.

Wordt vaak mee gespot in reclames en zo, maar de realiteit is eigenlijk nog triestiger.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Daarnet een voetganger gedwarst met de wagen. De voetganger was net het laatste uit zijn blikje bier aan het drinken. Ik zag het al aan zijn manieren dat dat blikje dan zo snel mogelijk moest verdwijnen.

Ik kom op het einde van de straat, kijk in mijn achteruitkijkspiegel en ja hoor... de berm in :bang:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Gisteren een fietstoertje gedaan, komen langs een asfaltbaan tussen de velden een grote reiskoffer tegen een gracht naast de weg met een even grote zwarte vuilzak er naast. Er hing al wel een sticker op "politie .. Vaststelling sluikstorten"
Ik hoop echt dat er iets in zit waarmee ze de vetzak(ken) vinden die het daar gedumpt hebben.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Leaseplan die gewoon temidden onze bestelperiode op het werk ineens onaangekondigd de leaseprijzen met €15/maand verhoogt :bang: .
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Werkgever heeft een tijd geleden LeasePlan al ingeruild voor Arval.
Arval geeft betere voorwaarden en meer keuze voor EV's dan LeasePlan.
Voor de ice ook overgeschakeld van Q8 naar TotalEnergys.
Voorwaarden hangt natuurlijk ook af van de omvang van de fleet.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Vrijdag komt een groepje, genaamd Gereedschap, naar Antwerpen. Bij De Lijn een perfect moment om nog eens te staken :bang:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Niks met euromillions gewonnen. :evil:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Op 27 april men aangifte ingediend en vandaag krijg ik bericht dat ik mijn aangifte mag indienen. Ik ben hopeloos verward :bang:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

een lycra pakske betekent NIET dat je mag fietsen waar je wilt. :evil:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Gisteren zat ik in één van de treinen richting Gent/Brugge/kust... pas om 20u45 thuis :cry:

De gratis tour via Aalst maakte het ook niet beter :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Dizzy schreef:Gisteren zat ik in één van de treinen richting Gent/Brugge/kust... pas om 20u45 thuis :cry:

De gratis tour via Aalst maakte het ook niet beter :lol:
Wat was er eigenlijk aan de hand? Ik zag via Twitter dat er zelfs treinen omgeleid werden via Kortrijk maar vind geen officiële communicatie van de NMBS hieromtrent terug.
Computer(k)nul
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Sinna schreef: maar vind geen officiële communicatie van de NMBS hieromtrent terug.
En dat vind ik geen kleine frustratie maar een grote... Transparantie zou echt moeten de bovenhand nemen hier.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik zat toevallig met iemand van Infrabel en die kreeg info binnen. Het was een aanrijding maar het duurde lang eer men wist of het een persoon was of een dier. Men vond bloed op de trein maar geen lijk. De trein voor ons had de aanrijding maar wij waren net de afslag Liedekerke gepasseerd. We moesten dus terug naar Brussel-Z en dan via Aalst terug richting Gent. Ondertussen zat heel de lijn strop. De taxi's deden gouden zaken en waren allemaal volboekt :lol:

Er stond een artikel op DS vandaag maar met weinig details.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dizzy schreef:Er stond een artikel op DS vandaag maar met weinig details.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220511_96928959
Rond 16.45 uur werd in de Oost-Vlaamse gemeente Oordegem een persoon aangereden door een trein. Als gevolg van het ongeval werd het treinverkeer volledig stilgelegd op de lijn 50A, de snelle spoorverbinding tussen Gent en Brussel. Alle treinen moeten daardoor gebruikmaken van de ‘klassieke’ spoorlijn 50, die normaal gezien enkel door stoptreinen wordt aangedaan.

De grotere drukte op die lijn leidt tot vertragingen, zegt Infrabel-woordvoerder Thomas Baeken. ‘Wegens de beperkte capaciteit van de lijn zullen er ook afschaffingen zijn.’ Op de website van spoormaatschappij NMBS is te zien dat er in beide richtingen vertragingen van 20 tot 45 minuten zijn.

Het is niet duidelijk hoe lang de hinder nog zal duren.
Bericht werd geplaatst om 21u11, dus ruim 4u na de feiten.
Veel had je er dan ook niet meer aan, tenzij aan uw madam verantwoorden waarom je zo laat thuis bent :lol: .
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ohh juist die 50 en 50A. Dat is heel vaak een flessenhals als zoiets gebeurd.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Nog maar eens een stroompanne hier.... Vorige keer duurde het een uur ('s avonds), deze keer 5-10 minuten.
Maarja, nergens informatie hierover ?
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

De netbeheerders in België hebben toch allemaal een kaartje met active en voorbije storingen?
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Klopt en vorige keer stond mijn straat ook tussen de lange lijst van straten.
Maar oorzaak? staat er niet op

Deze keer ook niets te vinden op dat kaartje
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

heist_175 schreef:Bericht werd geplaatst om 21u11, dus ruim 4u na de feiten.
Veel had je er dan ook niet meer aan, tenzij aan uw madam verantwoorden waarom je zo laat thuis bent :lol: .
Waarschijnlijk iemand die er zelf op zat of gecontacteerd door iemand anders.

Er zaten nog heel wat toeristen op die trein. Uit verveling heb ik dan maar de berichten vertaald zodat ze ook wisten wat er aan de hand was. Gelukkig stonk het vilbeluik niet te hard want we passeerden Denderleeuw stapvoets en dan moest Aalst nog komen :lol: Dodelijk voor het toerisme zo'n zaken.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Als je België van zijn lelijkste kant wilt zien is de trein inderdaad een heel efficiënt vervoersmiddel. :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”