Proximus : iemand blij maken met een dode mus.

Plaats een reactie


BBCode staat UIT
Smilies staan UIT

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Proximus : iemand blij maken met een dode mus.

Re: Proximus : iemand blij maken met een dode mus.

door krisken » 20 feb 2015, 09:31

Bwah zo nummerblokken zijn echt cheap ze. Voor vaste nummers is dat iets van een 120 euro per blok van 10000 nummers (per jaar).
Voor GSM nummers ligt het rond de 1167 euro jaarlijks voor 100.000 nummers.
Zie ook http://bipt.be/nl/operatoren/telecom/nu ... ering-2015

Re: Proximus : iemand blij maken met een dode mus.

door exop » 20 feb 2015, 09:28

Ik denk dat het ook een beetje van de moment af hangt. De providers moeten voor zo'n nummerblok een jaarlijkse licentie kopen, ze zijn niet belachelijk duur, maar ook niet te goedkoop om maar te laten liggen. Ik herinner me de prijs niet zo, maar die informatie is wel op bipt te vinden. Dusja, ik vermoed als de nummerblokken op een bepaald percentage van vrije nummers zakt dat ze de procedure's initiëren.

Ik had een sim kaartje liggen dat ik al 8 jaar niet meer had gebruikt en jawel, die deed het nog. Dat was wel een TMF mobile kaartje.

Re: Proximus : iemand blij maken met een dode mus.

door krisken » 20 feb 2015, 08:52

Oplossing : Base B0 of dommel nemen (of telenet PVG) en af en toe een SMS sturen (1x/3maand). Krijg je toch geen factuur van :)

Re: Proximus : iemand blij maken met een dode mus.

door Funfile » 19 feb 2015, 19:38

Ze gaan me bij Proximus geen tweede keer liggen hebben.

Zij sturen dan geen e-mail-meldingen meer, maar ik heb de vervaldag van mijn huidige nieuw aangeschafte kaart in mijn Outlook-agenda gezet.

En die outlook-agenda staat op het Windows 8 startscherm

& outlook stuurt me tevens herinneringen per mail.

Dus zo kunnen we als consument zelf een oplossing vinden voor het probleem.

Voor wie een kaart heeft, waar het vereist is dat de kaart om de x tijd gebruikt wordt, kan hier ook herinneringen voor inzetten.

Re: Proximus : iemand blij maken met een dode mus.

door Heronic » 19 feb 2015, 17:41

Helemaal waar maar tijdens 15 jaar telenet klant voor tv waarvan 5 jaar ook voor internet heb ik nooit iets gekregen, geen punten NIETS.
Bij px vervallen de punten wel en je hebt gelijk, als je het niet in de gaten houd heb je niks maar wij zijn toch al naar de cinema geweest met ons punten, ook al eens gratis boeketten enzo.
Bij scarlet krijg ik ook NIETS.

Wees blij met wat je krijgt. Bij mijn weten is het enkel proximus die zijn klanten op die manier cadeautjes geeft.

Re: Proximus : iemand blij maken met een dode mus.

door meon » 18 feb 2015, 21:18

Tja, Mobistar heb ik net hetzelfde meegemaakt. M'n oud nummer dat ik nog actief hield is komen te vervallen, maar aangezien ik er zelf nooit mee uitbel of iets mee doe heb ik geen idee van de belwaarde of status van het nummer. Ik krijg wel smsjes voor acties her en der, maar het feit dat het tegoed komt te vervallen en daarna ook het nummer? Oh maar, daar gaan we écht geen bericht voor sturen :-/

Proximus : iemand blij maken met een dode mus.

door Funfile » 18 feb 2015, 21:11

Onlangs ben ik verjaard, en ter gelegenheid daarvan mocht ik van Proximus een mail ontvangen - met verwijzing naar 'mijn' Pay & Go telefoonnummer - met gelukwensen en enkele punten voor hun getrouwheidsprogramma, gekoppeld aan 'mijn' telefoonnummer.

Nu vind ik het enorm belachelijk dat Proximus mij een cadeautje denkt te geven op een telefoonnummer dat ze voor mij onbruikbaar hebben gemaakt : het nummer is vervallen. Mijn tegoed is weg.

Als Proximus mij een echt cadeau had willen geven, dan hadden ze mij beter - zo als ze het in het verleden hebben gedaan - een mail gestuurd om me te verwittigen dat de geldigheidskaart zijn vervaldatum naderde.

Mijn frustratie : ze kunnen me nu wél mailen met verjaardagswensen onder verwijzing van het reeds verlopen nummer.
Maar ze kunnen me blijkbaar niét mailen om me van een naderende vervaldatum op de hoogte te houden.

Dan heb ik liever dat ze mij niet langer meer mailen met verwijzing naar een afgesloten telefoonnummer.

En als je hen dan per mail een vraag hier over stelt, dan krijg je alleen een melding dat je account in het getrouwheidsprogramma nog op 'active' staat.
Wat heb ik daar nu aan ?

Klantvriendelijkheid : NUL.

Omhoog